מחזאי אמריקאי ידוע, דיוויד אלן מאמט, נולד בשיקגו בשנת 1947. משרתו הראשונה הייתה כמורה ב"גודארד קולג'" שבוורמונט בו הוא למד בצעירותו. משם מאמט המשיך ללמד בבתי ספר נחשבים כמו "ייל", האוניברסיטה של ניו יורק ובקורסים מיוחדים של קבוצת התיאטרון "אטלאנטיק" (אותה הקים במשותף עם השחקן וויליאם ה. מייסי). כתיבתו של מאמט משלבת את הקצב המהיר של כתיבתו של הרולד פינטר ואת הקשיחות והבוטות של עיר הולדתו שיקגו. את הקריירה שלו כשחקן ובמאי תיאטרון החל מאמט בתחילת שנות ה-70, אך זה היה רק בשנת 76' שהוא זכה לתהילה גדולה באמת עם מחזות כמו "The Duck Variations", "American Buffalo" ו-"Sexual Perversity in Chicago". בשנים הבאות כתב מאמט את המחזה המוערך "Edmond" ואת זוכה פרס הפוליצר ""Gelengarry Glen Ross מ-1984. ההצלחות של המחזות האלו ואלו שבאו אחריהם ("Speed-the-Plow" ו-Bobby Gould in Hell"") הביאו באופן טבעי להתעניינות גוברת של תעשיית הקולנוע במאמט כתסריטאי, שהספיק כבר לעבד בשנות ה-70 את התסריט לסרטו הידוע של בוב רפלסון "הדוור לא מצלצל פעמיים" (בכיכובם של ג'ק ניקולסון וג'סיקה לאנג). מאמט כתב את התסריטים לסרטים חשובים כמו "גזר הדין" עם פול ניומן, "רומן של אתמול בלילה" של הבמאי אדוארד זוויק (על פי מחזה של מאמט) ו"הבלתי משוחדים" של בריאן דה פלמה. את סרטו הראשון כבמאי, ביים מאמט ב-1987 תחת השם "שם המשחק". הבמאי הגדול, לואי מאל, השתמש בתרגומו של מאמט את ספרו של צ'כוב בסרטו "Vanya on 42nd Street" וברי לוינסון בתסריט שלו לסרט "לכשכש בכלב". מאמט עצמו המשיך בקריירת הבימוי שלו עם סרטים נחשבים כמו "Oleanna", "העוקץ הספרדי", "כבודו של וינסלו", "סטייט פינת מיין" וסרטו הקודם והמצליח "השוד" עם ג'ין הקמן ודני דה ויטו.