בן 45, מתגורר בתל אביב ובניו יורק.
יצירותיו של אלוני הוצגו במוזיאונים ובגלריות בארץ וברחבי העולם. עם יצירותיו הבולטות נמנות:
פרהסיה, The Book of Sham והמיצב Re-U-Man, פרויקט אינטראקטיבי שהוצג לראשונה בפני קהל במוזיאון המטרופוליטן בניו יורק, ומוצג כעת במוזיאון ישראל בתערוכת הנושא צלם אלוהים.
בשנות ה- 80 ייסד את 'גלריה בוגרשוב' המיתולוגית, שהיוותה מרכז חלוצי למחשבה פוליטית ולאמנות רדיקאלית.
בארצות הברית, במקביל לפעילותו האמנותית והאינטלקטואלית, שינה אלוני את תפיסת פרסום החוצות בניו יורק ובעולם כולו והקים את חברת Mega Art.
הניו יורק טיימס תיאר אותו כ"אמן ששינה את פני העיר". במאבק משפטי נגד החברה שרכשה אותו ופיטרה את העובדים, התייצב אלוני לצד העובדים והצליח להקים למענם חברה חדשה - מאבק שהפך לאגדה עירונית בתעשיית הפרסום.
במקביל, ביים את הסרט שמאל ואת סרט המסע התיאולוגי-פוליטי, מלאך מקומי, שישודר בשידור חוזר בערוץ שמונה בתשעה בספטמבר.
הסרט מלאך מקומי התקבל בהתלהבות רבה בחוגים פילוסופיים מרכזיים וקצר שבחים בפסטיבלים בין לאומיים חשובים, ביניהם פסטיבל ברלין, טורונטו, בואנוס איירס וירושלים. המכון היוקרתי בלונדון לאמנות עכשווית, ICA, הוציא את הסרט בצירוף ספר המכיל מאמרים של מיטב ההוגים בני זמננו.
הסרט מחילות הוא המשך ישיר לפעילותו של אודי אלוני כיוצר וכהוגה מקורי, הפועל בתחומים שונים בעלי חזון משותף.
לרגל יציאת הסרט מחילות, זוכה אלוני לתמיכה סוחפת של גדולי ההוגים, בהם ג'ודית באטלר, אלאן באדיו, סלבוי ז'יז'ק ויוצרים מרכזיים כמו טוני קושניר.
ז'יז'ק הגיע במיוחד לישראל כדי להביע תמיכה בסרט.
הוצאת הקיבוץ המאוחד יוצאת במהדורה מיוחדת של הספר גלגול מחילות, פרי עטו של אלוני, שעל סיפורו הראשון מבוסס הסרט מחילות.