גרסה חדשה לקלאסיקה של מרי שלי "פרנקנשטיין" שעובדה שוב ושוב לקולנוע במאה השנים נאחרונות, מנסה להיות יותר צמודה לסיפור המקורי ולהעביר לסרט את רוח המקור. הסיפור של ד"ר פרנקנשטיין מוצג כאן כסיפור מאבקו העיקש של האדם במוות ונסיונו למלא את תפקיד אלוהים בבריאה. פרנקנשטיין (בראנה), איש מדע האובססיבי למוות אחרי מות אימו, מוצא דרך להשיב לחיים יצור שבנה מחלקי גופות. היצור האלים (דה-נירו) יוצא משליטה, ועל המדען להרוג אותו - אך הוא כושל. פרנקנשטיין מעדיף לעזוב את ניסוייו ולצאת לדרך אל אהובתו אליזבת (בונהם-קרטר), אבל היצור צמא הנקמה בעיקבותיו.
אחרי שעשה את "דרקולה של בראם סטוקר" פונה קופולה להפיק גרסה נאמנה למקור של המפלצת השניה בחשיבותה בקולנוע. התוצאה אכן מרהיבה אך אין ספק שקנט בראנה מרגיש יותר בנח עם חומרים שייקספירים ושדה-נירו מרגיש יותר נח כגנגסטר רצחני, מאשר כמת-חי רצחני.