אלגרה גלר (ג'ייסון לי) היא מתכנתת משחקי מחשב של הרפתקאות ב-"מציאות מדומה" המציגה לראווה את המשחק החדש שלה: "אקזיסטנז". תוך כדי הנסיון הראשון עם קבוצת שחקנים, מתנקש חמוש מצליח לפגוע בה, בנסיון להרוג אותה ולמגר את הרשע של משחקיה מן העולם המציאותי.
אך בעולם משחקי המחשב המציאות כבר לא משנה - "אקזיסטנז", המשחק החדש שלה, הופך לחלק מחייה ושואב אותה פנימה. היא מחוברת למשחק דרך "פורט" מיוחד הצמוד לגופה וסוחפת איתה פנימה את שומר הראש שלה (לאו). הרעים כמובן אחריה, חייה בסכנה, וכמו בכל משחק מחשב - המטרה היא לנצח. אבל ההבדלים בין המשחק למציאות, (אם הם נשארים ניבדלים באיזה-שהוא אופן) מיטשטשים, ו"אקזיסטנז" הסרט, הופך כמו "אקזיסטנז" המשחק להתנסות לא פשוטה באזור שבין-לבין, כששאלת המציאות והדמיון הופכת שאלה קיומית.
קרוננברג חוזר לעסוק בנושאים של חיים ומוות בעולם של דמיון ("ארוחה ערומה") ובהשפעה של מכונה ומחשב על האדם וגופו ("וידאודרום"). גם אם סרט זה נראה פחות קונטרוורסלי או קיצוני מקודמו "קראש", זה הרי רק כי קרוננברג הופך כאן למתוחכם יותר, והפעם הוא פונה לערער את תפיסת המציאות של הצופה, כשעולם המשחקים שבעלילה משמש רק דימוי לכוחו של הקולנוע על התפיסה ומה שקורה לדמויות על המסך קורה בעצם לצופים באולם, המאבדים גם הם לאט לאט את עולם הגדרות המציאות.