וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הולך בדרכי

ג'יי רונן

27.7.2006 / 15:16

ג'יי רונן מצא בסרט על חיי ג'וני קאש כמעט את כל מה שחיפש - אבל לאן לעזאזל נעלמו השירים? כנראה שלדיסק התוספות

אהה, סרטי ביוגרפיה מוזיקלית... נאנחתי בהנאה. אין עליהם. אני רוקר בנשמה. תמיד הייתי. סרטי ביוגרפיה של רוקנרול תמיד עשו לי את זה. אני גם נוסטלגי בנשמה - כל מה שקשור בצורה כל שהיא לתיעוד של תקופת שנות החמישים והשישים בארה"ב גורם לי להחסיר פעימה. ריגוש חסר כל פרופורציות.

"נער שוליים" של ג'ון ווטרס עשה את זה מצוין, "Great Ball of Fire" על חייו של ג'רי לי לואיס פשוט גרם לי להתחיל לחפש את מכונת הזמן של דאג וטוני... ואפילו "מה שאת עושה לי" של טום הנקס החדיר בי חשק אדיר להתקשר לחברי הלהקה שלי, שהחזירה את נשמתה לבורא הלהקות לפני שנים רבות.

בכמיהה שכזאת, לתחושת "צמרמורת הפיפטיז" שלי ישבתי לצפות ב"הולך בדרכי", המקוטלג כ"סיפור חייו של ג'וני קאש", תוצר נוסף של סאם פיליפס, האיש והאגדה שהביא לנו גם את אלביס המלך, ג'רי לי לואיס ועוד רבים וטובים, היישר ממכבש הדפוס של אולפני "סאן" בממפיס, טנסי.

כששחזרתי את מבנה הסרט לאחור, לא מצאתי שום סיבה מדוע לא קיבלתי את מה שייחלתי לו. זה מתחיל בילדות של ג'וני, וממשיך כרונולוגית עם תאור כל השלבים שהביאו לנסיקת הקריירה שלו. עיצוב התפאורה ןהתלבושות אמין למדי, אך לא מדגיש את הפרטים הקטנים שמאפיינים את הפיפטיז - אולי זה העניין? מממ... לא. ההתמכרות שלו לסמים, יחסיו העכורים עם אשתו, המשקעים הבלתי נסבלים שלו עם אביו, ההווי של חבורת סיבוב ההופעות... הכל היה שם, אז מה חסר, לעזאזל?
אהה.... המוזיקה!!

נתח תשומת הלב שמקבלת המוזיקה והיצירה בסרט עלוב למדי ומעט מקומם. אף שיר כמעט שלא מגיע ליותר מבית ופזמון, כאילו אנחנו גולשים באמזון ומותר להשמיע רק 30 שניות לדוגמא. מה העניין? אין שום התמקדות בעבודת האולפן של החבר'ה, וכל הלהיטים שהוציא ג'וני קאש וטיפסו במעלה מצעדי הפזמונים מוזכרים רק בהרף עין, מנוגנים חצי מנוגנים ברקע.

ולמה זה? כי היי, באנו לעשות סרט הוליוודי, אז בואו נתמקד בסיפור האהבה. ובזה אכן מתמקד הסרט. באהבה האובססיבית חסרת הפשרות של ג'וני לג'ון קרטר, שותפתו להופעות הדרכים, זמרת קאנטרי ממשפחה טובה, המגולמת ע"י ריס ווית'רספון המופלאה והמקסימה. גם חואקין פניקס מצוין בתפקיד ג'וני קאש. יופי.
אז למה לא הזהרתם? או יותר טוב.... למה לא קראתם לסרט "ג'וני וג'ון – סיפור אהבה"? כל הסרט הוא רודף אחריה, אלוהים אדירים, הבחור פשוט סירב לוותר...

אז לכן ולשם כך, קיימות תוספות ה-DVD, אמרו יוצרי הסרט. בואו נדחס הכל שם. פניקס ווית'רספון עברו תרגולים מפרכים של פיתוח קול ואף הקליטו אלבום שלם של השירים בקולם המקורי, כפסקול הסרט. בנוסף, הם ושאר המוזיקאים בסרט צילמו את השירים במלואם, ותוכלו למצוא אותם בתוספת "תיבת הנגינה של ג'וני קאש".

פרק נוסף בתוספות הוא "פולסום: קאש והקאמבק", המוקדש להיסטוריה של כלא פולסום, אליו נקשר ג'וני כשכתב עליו את שיר הבלוז ואף הקליט שם אלבום הופעה שהפך לאלבום הנמכר והמוצלח ביותר שלו.

"טבעת האש: אהבתם של ג'וני וג'ון" מספר, איך לא, על מערכת היחסים המורכבת ומלאת התשוקה של זוג האוהבים. ( מממ... אולי זה היה צריך להיות שם הסרט, לא?)

"להפוך לקאש, להפוך לקרטר", מתאר את תהליך ההתמסרות המקצועית הראויה להערכה של פניקס ווית'רספון לדמויות אותן גילמו.
"חוגגים את האיש בשחור: מאחורי הקלעים", כל מילה מיותרת, איך אפשר בלי.

ולסיום תפילה: "קאש ואמונתו", הפרק הרוחני החותם את דיסק התוספות.

אבל למה לקטר, בסה"כ הסרט שוטף ומהנה, התוספות מגוונות אם כי מעט בנאליות וסיפור האהבה?
שומר היטב על המתח בטמפרטורה הרצויה, עד לסצינת השיא.... התחתנה אתו? או לא התחתנה אתו?

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully