וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פשוט מאוהבת

נעה נבט

31.5.2006 / 16:18

נעה נבט התקשתה למצוא דברים ממש רעים להגיד על הסרט האחרון של ת'ורמן וסטריפ. בכיף שיהיה לכם

אחרי "קיל ביל", כנראה שלאומה ת'ורמן די נמאס מאקשן בועט. בכל זאת, חליפת הלייטקס הצהובה נראית מגרדת, הפעלולים בטח עושים כאבי גב, ובכלל, למה להתאמץ כל כך כשאפשר למצוא תסריט מתקתק, שדורש רק סצנות סקס סוערות וגרדרובה מחמיאה להפליא? ב"פשוט מאוהבת" היא מקבלת את כל זה ועוד כמה צ'ופרים שבטח לא הזיקו. עסקה טובה בשביל אומה, סרט חביב בשבילנו.

ראפי (ת'ורמן) היא אשה ניו יורקית בשלה, שמוצאת את עצמה במשבר גיל ה-37. נישואיה התפרקו, היא נשארת בודדה בתפוח בגדול, ומפתחת כמיהה לא מוסברת לילדים. את ימיה היא מעבירה בין עבודתה כמפיקת צילומי אופנה, לבין שיחות נפש עם ליסה (מריל סטריפ), הפסיכולוגית שלה, יכנאע יהודיה שמעודדת אותה להמשיך בחייה. ראפי מחליטה לשמוע בעצתה של ליסה, וכשהיא נתקלת בדייב (בריאן גרינברג), ילד בן 23, היא עטה עליו כמוצאת שלל רב.

מהר מאוד מתגלה שדייב, על אופיו המתוק, גופו המסוקס ומבטו הפגיע, נושא מטען גנטי בעייתי משהו - הוא הבן של הפסיכולוגית שלה. כשליסה מגלה שבנה יוצא עם שיקסע מהסוג הגרוע ביותר, היא נקלעת לדילמה אתית- האם להמשיך לטפל בראפי ולשמוע על ביצועיו המיניים של בנה, או לנתק את הקשר ולפגוע במטופלת האהובה עליה. לצערה, היא מקבלת את ההחלטה הלא נכונה, וכך נגזר עליה לנשוך שפתיים כשראפי מתארת לה בפרטי פרטים את אברו הנימול של דייב.

ובינתיים, בגזרת ראפי-דייב, לא הכול ורוד. למרות שדייב מסעיר את חייה ומעניק לה ריגושים מיניים שלא חוותה מעולם, ראפי לא יכולה להתעלם מהעובדה שהבחור נולד בשנות השמונים, מתגורר עם סבא וסבתא ונהנה במיוחד ממשחקי נינטנדו. גם הוא מתחיל לקלוט שאולי כל העניין גדול עליו, וחייה היאפים של ראפי נראים לו פתאום הרבה יותר ממה שהוא מסוגל לעכל בגילו הרך.

השחקנים ב"פשוט מאוהבת" עושים את עבודתם נאמנה. סטריפ, שלא מצוידת הפעם במבטא זר אלא בחבילה מהודקת של נוירוזות יהודיות, מתקתקת את הרפליקות שלה כמו שצריך, אבל יודעת שעל הסרט הזה היא כבר לא תקבל אוסקר. ת'ורמן היפה (אם כי רזה באופן מטריד) מציגה איזה חוסר ביטחון חינני, אבל בו בזמן נראית כאילו עוד שנייה היא אומרת לדייב - באמא'שך, תיזהר שאני לא אקרקף אותך עם החרב מ"קיל ביל". בריאן גרינברג, שעדיין לא החלטתי אם שווה מבט שני או לא, נראה רוב הזמן המום מול האמזונה אומה. דווקא ג'ון אברהמס האלמוני גונב את ההצגה כחברו הטוב מוריס, שנוהג להשליך עוגות קצפת על בחורות שזרקו אותו.

"פשוט מאוהבת" הוא סרט חמוד, שלא לגמרי החליט מה הוא רוצה להיות - דרמה עם תובנות מעמיקות על יחסים בשנות ה-2000 או קומדיה יהודית מהסוג הישן והטוב. כך או כך, המשחק המהוקצע של סטריפ, העיניים המאירות של אומה ורחובות ניו יורק הקסומים מעבירים 106 דקות בסבבה. והשורה התחתונה? האהבה לא מנצחת, וסקס מעולה הוא לא ערובה למערכת יחסים טובה. באסה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully