וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

סיפורי נרניה

יעל קישיק

28.4.2006 / 11:43

יעל קישיק לא אוהבת עלילות פנטזיה ומציעה שימושים בעייתיים משהו, לסרט הארוך הזה. מהתוספות היא דווקא התרשמה

עשר שעות של חווייה קולנועית מבטיח הדי.וי.די המהודר שיצא לסרט עשיר התקציב "נרניה – האריה, המכשפה וארון הבגדים". לא ברור איך אפשר לראות שעתיים סרט ואז עוד בונוסים שמדברים על אותם הדברים שראית רק לפני דקה, אבל ניגשתי למשימה חדורת מוטיבציה.

תחילה ניסיתי לצלוח את הסרט עצמו. ראשית, אני אתוודה ואומר שבעוונותיי לא קראתי את הספר, משום שפנטזיות פשוט לא עושות לי את זה. חוץ מניסיון כושל לקרוא את הספר הראשון בסדרת הארי פוטר, העדפתי שלא לבזבז את זמני לריק על סיפורים שממילא אין בהם שום הגיון. ו-ווידוי אחד אחרון, כמו שספרי פנטזיה הם לא מיי קאפ אוף טי, ודאי וודאי שאני לא אבזבז 35 שקלים חדשים על צפייה בסרט קולנוע המבוסס על אותם ספרי פנטזיה מוזרים.

כך, שחוויית הצפייה בנרניה היתה בתולית משהו בעבורי ועל כן גם קשה במקצת. כבר מתחילת הסרט התחלתי להסתכל על מד הדקות, בתקווה שהסיוט ייגמר בקרוב ואני אזכה לראות מה קורה בסוף, על מנת שאוכל לכתוב מילים אלו. אבל לצערי המד רץ במשך 137 דקות שהיו קשות מנשוא.

במשך 137 הדקות הללו הביא הסרט את סיפורן של פיטר, סוזן, אדמונד ולוסי - ארבעה אחים שנשלחים במלחמת העולם השניה לביתו של פרופסור זקן, בו הם מגלים, במהלך משחק מחבואים סוער, ארון בגדים שהוא למעשה שער לממלכת נרניה הקסומה, בה שולטת המכשפה הלבנה שהביאה תקופת קרח אכזרית. הארבעה מגשימים נבואה שניתנה מזמן וגואלים את נרניה, בעזרת מנהיגה הוותיק, האריה אסלן, בקרב עקוב מדם יחד עם שוורים, פיאונים, סנטאורים ועוד יצורים ששמענו עליהם בעיקר במיתולוגיה היוונית.

הסיפור ללא ספק חביב, הילדים המשחקים בסרט מתוקים והאפקטים, האנימציה והתפאורה מדהימים ביותר. אבל מה לעשות שמדובר בסרט ילדים עם מוסר השכל בסיסי ביותר. הרי גם הדרדסים זו יצירת מופת, לא?

לאחר שצפיתי בסרט, שמבחינתי יכול לשמש את השב"כ בחקירות עצורים פלסטינים, עברתי לבונוסים. מעולם לא טרחתי לצפות בבונוסים הנלווים לסרטי הדי.וי.די, אבל בכל זאת, מדובר במארז מהודר ובהבטחה לשעות של חוויה הנאה ובידור. אז לא נראה? נראה!

דווקא הבונוסים הרשימו אותי. כמובן שהם מיועדים למי שמתעניין יותר בסרט ממני, אבל שפע התוכן המובא בהם מדהים אפילו נפש חסרת תמימות פנטזיונרית כמוני. בדיסק הראשון ניתן לראות פספוסים מהסרט, שלצערי לא היו מצחיקים במיוחד - בכל זאת, מדובר בבריטים מאופקים. חוץ מזה, אפשר לראות את הסרט כולו (כן, כן, מהתחלה) יחד עם בלוני מידע הקופצים מדי פעם ומביאים לצופה הבור (כמוני) מידע מעניין. אחר כך אפשר לראות את הסרט שוב מהתחלה, יחד עם הערות הבמאי ולסיום סיומת, לראות אותו שוב פעם יחד עם הערות השחקנים. כמובן שבן אדם שפוי לא היה רואה את כל אלו בבת אחת, ואז הבונוסים האלו באמת נותנים נופך מיוחד ואחר לסרט.

הדיסק השני מתעסק ביצירת הסרט ובסיפור עצמו. דרך הדי.וי.די ניתן ללמוד כיצד נעשה הסרט החל מבחירת הבמאי, דרך ליהוק השחקנים וכלה בעיצוב הדמויות והתפאורה. עשיית הסרט מעניינת במיוחד, לאור העובדה שמדובר בסרט ברמה טכנית גבוהה, המשלב מציאות עם אנימציה ממוחשבת.

חוץ מזה הדיסק מביא את חוויותיהם של הילדים מסט הצילומים, את סיפורו האישי של ק"ס לואיס, מחבר "נרניה", את סיפורם של כל יוצרי הסרט – מעצבי הדמויות, האנימציה ומי לא. דרך הדי.וי.די. אפשר להיכנס לתוך העולם המופלא של נרניה ולחוות כל אזור ואזור ביער המרשים ולשמוע את סיפורי כל הדמויות כפי שאלו מתוארות בספר עצמו. הבונוסים בסרט, ללא ספק, מעניקים לצופה אפשרות להבין את הסיפור שמאחורי הסרט המעובד היטב של וולט דיסני ומומלצים לכל מי שחי את עולם הפנטזיה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully