וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

השדים של אמילי

פיני אסקל

27.4.2006 / 13:52

אחרי לא מעט פלופים, נמצא הסרט שבאמת הבהיל לאללה את פיני אסקל

זה הלם בי, כפטיש של יום העצמאות בראש השנה לאילנות, רק 24 שעות אחרי התופת. בדיוק ניסיתי להיזכר אם לסרט קוראים "השדים" או "שדים", כדי להיות מדויק למענכם, קוראים יקרים (העורך: לקקן חסר בושה!). הפכתי את המארז התמים והחסרתי פעימה, כאשר פיה הפתוח לזעקת אימה של אמילי (ג'ניפר קרפנטר המופלאה), גיבורת הסרט, קפץ מול עיניי. רק אז הבנתי ש"השדים של אמילי" (כך באמת קוראים לסרט) הוא הסרט המבהיל (בניגוד למסריט, מאיים, מפחיד וכו') ביותר שזכיתי לראות עד היום. ואני מתכוון לבהלה אמיתית אמיתית.

בואו נחזור בזמן 24 שעות קודם לכן, לרגע בו החתולה קלטה ששוב הבאתי לה סרט אימה. "יופי היי", היא השליכה מבט לעברי, "הבאת סרט עם ציצים!" (גילוי נאות: החתולה לסבית). "שדים, מטומטמת, לא שדיים", הבהרתי לה. נרגעה. הציפיות היו סיקס פיט אנדר. לא באמת חשבתי שסרט על שדים יכול להיות כל כך עוכר שלווה, כפי שבדיעבד היה. מה כבר יכול להיות טראומטי במשפט המאשים בגרימת מוות רשלנית את הכומר השכונתי, שהפסיק את מנת התרופות לבחורה צעירה שנכנס בה השד? הרי לא ממש קיים אדם אשר מאמין במעשיות מן הסוג הזה, נכון?

טעות נפוצה של צופים בסרטי אימה: אנשים לא לוקחים ברצינות את העובדה שכתוב בקטן "מבוסס על סיפור אמיתי" בתחילת סרט. אני דווקא כן. למעשה, השורה הפצפונת הזו הקפיצה את סף הלחץ, מתח, חרדה, אימה, בהלה ופחד במאות אחוזים. בנוסף, המשחק המשכנע של קרפנטר, לורה ליני (בתפקיד עורכת הדין הסקפטית עד שלב מסוים בעלילה) וטום ווילקינסון (הכומר), גורם להזדהות עמוקה עם התחושות, חוסר האונים והרצון לעזור לאותה אמילי אומללה (אגב, ניתן לפקוד את הקבר שלה – זה מקום עליה לרגל של המוני מאמינים). ב"השדים של אמילי" ישנם מעברים רבים בין המשפט לחייה האישיים של עורכת הדין לבין חזרה לעבר, לתקופה בה אמילי עוד חיה ובעטה והשדים חיו ובעטו אף הם. המעברים גורמים לצופה לחיות אחד לאחד את חיי הגיבורים ולהיכנס עמוק לסיפור.

לסיום, לרווחת הצופים, קבלו 3 נקודות בסרט, בהן מומלץ לכם להצטייד בטלפונים הנכונים של יחידות טיפול נמרץ לב. הראשונה היא השעה 3:00. שעה זו – על פי אמונת הנוצרים – היא השעה בה השדים פועלים. הדמות הסקפטית ביותר בסרט זוכה לביקורים כאלו, לאחר שהתעוררה מספר לילות בדיוק בשעה הזו, שהיא השעה בה אמילי הייתה מתעוררת. הנקודה השנייה נמצאת בטקס גירוש השדים שערך הכומר, כאשר הוא שואל את השד מה שמו. השד עונה תשובה שתגרום לכם להתפלץ בקרבכם. הנקודה השלישית היא ההתקפים האפילפטיים של אמילי, כשהיא פותחת את הפה וגופה נמצא בזווית בלתי אפשרית. ררר... צמרמורת. זהו, תיהנו מהסרט, לילה טוב. יה רייט.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully