וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

גבהים

פיני אסקל

30.3.2006 / 12:00

פיני אסקל יצא מגבהי הסלון שלו אל מעמקי נפשו. ביקורת עם פיצול אישיות

מה ההחלטה הכי חשובה שעשיתם עד עכשיו בחיים? מה הסוד הכי גדול שהסתירו מכם? אתם מאמינים באהבה ממבט ראשון? וממבט שלישי? וואו, פילוסופיה! הדרמה האמריקאית הזו שיבשה את מוחי לדעת ותשבש את מוחם של שאר הצופים בה. שלא כמו סרט אמריקאי הוליוודי קלאסי, השמאלץ מזערי והקיטש אמנם דביק, אבל מתקלף מדי פעם. במילים יותר ברורות: מלודרמה, מלודרמה, אבל עם טוויסט.

הסיפור הוא סיפורם של כמה אנשים, חלקם בעלי קשר ישיר והשאר עקיפים זה לזה. כל אחד מהם נמצא בפרשת דרכים זו או אחרת בחייו, מי בדילמה מקצועית ומי בתסבוכת רגשית קשה. חלק מהגיבורים יעברו תהליך וחלקם יישכחו באחד מהתאים האפורים של כריס טריו, הבמאי. הכל מאד פשוט, אבל עדיין יש איזה סוף שהיה ידוע מראש, למרות שהגיע ממקום פחות צפוי. הסוף הוא אחיד ויחיד, אך גם גורם להשלכות הרות גורל על כל הדמויות, בעיקר הנשים, אשר מובילות את הסרט.

גלן קלוז (שתיזכר לנצח כרוצחת ארנבות – פויה!) בשיער כהה ומפתיע נותנת כאן הצגת יחיד משובחת, של דמות רבת עוצמה המשדרת כוחניות דורסת לצד פגיעות ועומקים רגשיים שגורמות לצופה (אני והצופה שלצדי) לחתוך וורידים (לא לדאוג, היו מספיק פלסטרים והאמבולנס הגיע מהר). היא מגלמת את דיאנה, אם ובמאית תיאטרון מוצלחת ומפורסמת, שיודעת שבעלה המאדר פאקר, בוגד בה בחוסר רגישות וללא כוונה להסתיר זאת.

את איזבל, בתה של דיאנה, משחקת אליזבת' בנקס, שעושה תפקיד נאה, מתוק ומעורר אמפטיה בתור צלמת חתונות דתיות שעומדת להינשא לאחד כזה (רחמנא לצלן) ובמקביל מקבלת מהאקס המיתולוגי הצעה שלא ניתן לסרב לה. פרשת הדרכים תגיע הן בפן המקצועי והן באספקט הרומנטי.

הסרט אמנם מכיל קלישאות של יחסי אם ובת, מקצין קנאה בצורה בנאלית ומוליד דיאלוגים חסרי מעוף, אך הפילוסופיה בשקל מגדילה את עצמה כולל צ'יפס ושתייה. משהו ב"גבהים" כן משדר אמינות, בעיקר בשל בימוי – אמנם לא מבריק ויזואלית ולא קשה במיוחד – אך נקי מאד ובעל טאץ' עדין ורגיש.

בימים בהם קיימת פתיחות מינית גבוהה, "גבהים" חוטא לטראש ההוליוודי וראוי להיקרא "חשוב", תוך כדי דיבור קולני על נושאים "אסורים" כבגידות פומביות (זה מזכיר מכירה פומבית, רק שאת תפקיד 3 הקריאות מגלמות 3 גניחות פורנואיות) ויחסים הומוסקסואליים של גברים לכאורה-סטרייטים.

לא ברור מדוע נקרא הסרט "גבהים". אולי בשל התרחשות חלקים מהעלילה על גגות העיר ואולי בשל האמביציות הלא ממומשות של חלק גדול מהדמויות, כל אחת בשל סיבה אכזרית ושונה. יש סיבה לצפות בסרט, כי הוא בסך הכל בסדר, כזה שאמור לספק רעיונות אלטרנטיביים ולהעלות תהיות.

ועכשיו לתשובות: ההחלטה הכי גדולה שעשיתי היא האם לשים בהפוך כפית וחצי של סוכר או כפית ורבע. הסוד הכי גדול שהסתירו ממני הוא שלי-אור אברבך בחר לפני את הסרט שהוא יבקר (העורך: אינטריגות בין הכותבים, מעולה!). כן, אני מאמין באהבה ממבט ראשון. ולא, ממבט שלישי זה לא יקרה בחיים. בדוק.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully