וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

לשבור או לשמור? עשרה מיתוסים על הראייה שלכם

6.4.2017 / 14:33

העיניים הם מהאיברים המסקרנים והחשובים שיש לנו, זו כנראה הסיבה שהרבה מאוד מיתוסים נבנו סביבם. האם גזר באמת משפר את הראייה, למה חייבים להקפיד לחבוש משקפיים גם בחורף והאם קריאה בחושך באמת פגועת בבריאות? הנה 10 מיתוסים נפוצים והאמת לגביהם

ShutterStock

אומרים שהעיניים שלנו הן הדלת לנשמה, אז אומרים. מה שבטוח זה שאנחנו משתמשים המון באיבר המופלא הזה והוא הקשר הכי ישיר שלנו לעולם שבו אנו חיים. ולמרות שמדובר על איבר כל כך חשוב, אנחנו יודעים עליו כל כך מעט. בדיוק בשביל זה באנו לנתץ לכם את המיתוסים הכי שגורים. הנה כמה מהם:

1. גזר טוב לראייה. כמה פעמים ניסו לשכנע אותנו לאכול גזר כי זה משפר את הראייה? אבל אם נאכל גזר, לצערנו, לא נשפר את הראייה שלנו. גזר מכיל הרבה ויטמין A שאכן חיוני לראייה, אבל הוא מתפרק בגוף שלנו.

2. אי הרכבת משקפיים תמנע את עליית המספר. המיתוס הזה נולד מהמחשבה שכשאנו מתאמצים לראות, שרירי העיניים שלנו מתחזקים ולכן אנו נראה יותר טוב. זה פשוט לא נכון. מספר המשקפיים נקבע לפי מבנה העין ואותו אי אפשר לשנות באמצעות אימון שרירים.

לפרטים נוספים, לחצו כאן

אישה מתקשה לקרוא. ShutterStock
אל תאמצו את העיניים? לא בטוח/ShutterStock

3. קריאה באור חלש מזיקה לראייה שלנו. אם גם לכם אמרו שקריאה בחושך תפגע בראייה שלכם, אז אתם יכולים להרגע. מדובר בסך הכל במיתוס. מחקרים שבדקו את העניין גילו שאין כל קשר בין קריאה בחושך לבין נזק לראייה. זה כן יעשה אתכם עייפים יותר וזאת משום שהעיניים שלכם מתאמצות, אבל זה לא בהכרח דבר רע כל כך.

4. קטרקט אפשר לנתח גם בשלב התחלתי. והאמת היא שבהחלט כן. כיום הטכנולוגיה הקיימת מאפשרת לנתחו בכל שלב. אגב, בניגוד לאמונה הרווחת, ניתוח קטרקט לא מבצעים בלייזר אלא באמצעות סכין מנתחים.

ומה לגבי כך שטלוויזיה ומחשב מזיקים לראייה שלנו, או שעיניים בהירות נחשבות לרגישות ויותר? כל התשובות בפנים.

וואלה!NEWS בשיתוף אסותא אופטיק

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully