וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שוברי קופות: "בלתי נשכחים 2" עדיין ראשון, הסרט נגד אובמה מפתיע בגדול

26.8.2012 / 11:30

מפגש הפסגה של כוכבי האקשן צועד בצמרת שבוע שני ברציפות, אבל הסיפור הגדול של השבוע היה ההצלחה הקופתית של מסמך הדוקו מלא ההכפשות נגד אובמה

imdb

בעיקרון, השבוע הלפני-אחרון של אוגוסט הוא אחד המשעממים בלוח השנה ההוליוודי. באופן מסורתי, בנקודה זו מתחיל אזור דמדומים קצר שבו מאוחר מדי להוציא להיטי קיץ גדולים, אבל עדיין מוקדם מדי לשחרר לשוק את סרטי האוסקר הכבדים. כל מה שנותר הוא לנקות את המדף, ולשגר לאקרנים את השאריות של האולפנים – מוצרים שלא מאמינים בהם במיוחד ולכן גם לא משקיעים בשיווק שלהם.

כך קרה גם הפעם, אלא שלתמונה הצטרף גם אקס-פקטור: להיט לא שגרתי ולא צפוי, שלא סתם הפך את הנעשה בקופות אמריקה למעניין, אלא גם משך אליהם תשומת לב מחוץ לעולם הקולנוע.

מדובר ב-"2016 Obama's America", סרט תעודה מוטה פוליטית שמתיימר לחשוף פרטים אפלים ולא ידועים מעברו של הנשיא - בין השאר באמצעות שיחה עם אחיו למחצה ג'ורג' - וכן לשרטט את העתיד המר שהוא מכין לאמריקה. מסמך התעמולה הזה הופץ על אש קטנה כבר לפני חודש, אבל רק עתה הרחיב באמת את הפצתו – אם כי עדיין לכ-1,100 אולמות בלבד. זה לא מנע ממנו להכניס 6.2 מיליון דולרים בסוף השבוע, להגדיל את מאזנו הכללי לתשעה מיליון דולרים ולהתמקם שמיני בטבלה, נתון מדהים למדי בהתחשב בכך שרוב הסרטים לפניו ואחריו בעשירייה נהנים מהפצה רחבה פי שלוש.

2016: Obama's America.
בתפקיד אורח: אחיו למחצה של הנשיא. מתוך "2016 Obama's America"

מאחורי ההישג הזה עומד עיתוי ההפצה המוצלח של הסרט – רגע לפני תחילת הוועידה הרפובליקאית, בעיצומו של מסע הבחירות וברגע שהמתקפה נגד אובמה מגיעה לשיא חסר תקדים. הוא גם ניצל את התיאבון של הקהל הרפובליקאי לסרטים מסוגו, שכן אלה בדרך כלל נותרים מורעבים מול שלל מוצרים ליברליים.

"2016 Obama's America" ניצל גם את האפקטיביות של סגנון עשייתו הנחרץ – כפי שהודו יוצריו, הוא לקח השראה מן הסגנון הדמגוגי של מייקל מור, ורק ניתב אותו לכיוונים אחרים. כמו כן, עמד לזכותו כוח הפעולה של פעילים רפובליקאים, שלפי הדיווחים דאגו להוביל לסרט קבוצות מאורגנות. בהתאם לזאת, כשליש מהכרטיסים אליו נרכשו בסוף השבוע האחרון מראש לשם צפיות המוניות שכאלה.

למרות כל אלה, הלהיט המפתיע עדיין רחוק מן ההישגים של סרטי מייקל מור. גם כך, המספרים שלו מרשימים, ונראה שהוא ישמור על מומנטום בשבועות הקרובים ורק יגדיל אותם.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

איך הופכים אריזת פלסטיק לעציץ?

בשיתוף תאגיד המיחזור תמיר

מעבר לזה, כצפוי, לא קרה בטבלה שום דבר יוצא דופן. את הפסגה ממשיך לתפוס "בלתי נשכחים 2", שבוע שני ברציפות, אך הוא עושה זאת עם הכנסות של 13.5 מיליון דולר בלבד – חלש יותר מכמעט כל סרט אחר שצעד השנה בצמרת.

המספרים הנמוכים הללו בכל זאת הבטיחו לו את המקום הראשון, שכן באופן לא מפתיע, שלושת הסרטים החדשים של סוף השבוע לא השכילו לתפוס תנופה. "Premium Rush", מותחן פעולה על מעלליהם מסמרי השיער של שליחים על אופניים בכיכובו של ג'וזף גורדון-לוויט, לא השכיל לנצל את השגשוג של כוכבו ואת הביקורות המעולות, והשתחל למקום השביעי בלבד, עם הכנסות בגובה 6.3 מיליון דולרים.

סרט פעולה עתיר אדרנלין אחר והפעם גם קומי, "לפגוע ולברוח", נאלץ להסתפק במקום העשירי בלבד, ואף שיצא לאקרנים כבר ביום רביעי, הוא סוגר את העשירייה עם הכנסות בגובה 4.6 מיליון דולרים ותו לא. כך, שוב הוכח כי בלתי אפשרי בימינו לשבור קופות עם מוצרי אקשן שאינם מתבססים על מותגים מוכרים.

הסרט הטרי השלישי נותר בכלל מחוץ לעשירייה זהו "The Apparition", מותחן אימה סוג ב' שסיים את סוף השבוע עם הכנסות של 2.9 מיליון דולרים, ועוד לפני שרומני ואובמה ייפגשו לעימותים הישרים ביניהם, כבר ימצא עצמו מעלה אבק על מדפי הדיוידי.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully