וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שוברי קופות: "זהות גנובה" הדיח את באטמן מהפסגה

12.8.2012 / 17:15

לאחר שלושה שבועות, "עלייתו של האביר האפל" פינה את הצמרת לפרק הרביעי בסדרת הריגול, שהוכיח כי יש חיים אחרי מאט דיימון

imdb

לאחר שלושה שבועות בצמרת, פינה "עלייתו של האביר האפל" את המקום הראשון בטבלת שוברי הקופות. עם הכנסות של 19.5 מיליון דולר בסוף השבוע ומאזן כללי של 390 מיליון דולר, הוא ירד למקום השלישי והפקיד את הצמרת בידי מותחן הריגול "זהות גנובה".

עם זאת, אף שהפרק החדש במעללי באטמן כבר לא שולט בטבלה, השלכות הטבח באחת מהקרנותיו עדיין מרחפות מעל כל הסרטים בעשירייה. בהתאם לכך, חלק ניכר מן הציבור האמריקאי ממשיך להסס לפקוד הקרנות ערב בעקבות טראומת קולורדו. הדבר פגע ב"זהות גנובה", שבשלב מסוים נראה היה כי הכנסותיו ידגדגו את רף 50 מיליון הדולר, אך בשל הבצורת הלילית, סיים את סוף השבוע כשבכיסו 40.3 מיליון דולר.

ג'ייסון בורן 4. imdb
הצעד הבא: לגנוב את הזהות של מר ריפלי? ג'רמי רנר ב"זהות גנובה"/imdb

גם כך, מדובר בסכום נאה יחסית לטבעו המשונה של הסרט: מדובר בהמשך ישיר של "זהות כפולה", "זהות אבודה" ו"זהות במלכודת", אך בלי כוכב שלושת הפרקים הללו, מאט דיימון, וגם בלי הדמות הראשית שלה, ג'ייסון בורן, שאת מקומה החליף סוכן מיוחד אחר, והפעם בגילומו של ג'רמי רנר, עדיין לא כוכב מן השורה הראשונה.

ההחלטה להמשיך את ההרפתקה בלי דיימון והגיבור שכה היטיב לעצב היתה הימור, והוא השתלם: "זהות גנובה" אמנם הכניס פחות מקודמיו, אבל לאור הנסיבות, הרוויח ביושר את ההשקעה בו, וככל הנראה סידר פרק נוסף בסאגה. בפעם הבאה, דיימון אולי יתרצה לקפוץ מחדש על העגלה. בינתיים, יגיע הסרט הנוכחי לאקרנים בארץ ב-13.9.

בין "זהות גנובה" ובאטמן ניצב "הקמפיין", סאטירה פוליטית של וויל פארל וזאק גליפיאנקיס שיצאה בתזמון מושלם – בו בזמן עם הצגת פול ריאן כמועמד הרפובליקאי לסגנות הנשיאות. כמו מועמדתו של הצעיר השמרן, גם הסרט התקבל ברגשות מעורבים והכניס כ-27.4 מיליון דולר. יחסית לרקורד של כוכבו הראשי, זה אינו סכום גבוה. עם זאת, צריך לזכור כי קומדיות פופוליטיות מתקשות באופן מסורתי לסחוף קהל רחב, וגם כי ההגבלות על גילאי הצפייה פגעו בפוטנציאל המסחרי של מהתלה פרועה זו.

בהתחשב בכל זה, "הקמפיין" עשה את שלו בסוף השבוע. הצרה היא שתגובת התקשורת כלפיו פושרת, ולפי רישומי האולפנים, גם הצופים לא התלהבו בצאתם ממנו, מה שיקשה עליו לשמור על מומנטום. כמו כן, עוד יותר מהרגיל בסרטים של פארל, תכניו של הסרט ימנעו ממנו למשוך תשומת לב רבה בזירה הבינלאומית, שכן מן הסתם בטוקיו ובריו פחות מתעניינים בפוליטיקה אמריקאית. לפיכך, הוא לא יוכל להשלים את הכנסותיו מעבר לים. גם לא ברור מתי, אם בכלל, יופץ בישראל.

ג'רמי רנר: ראיון בלעדי בוואלה! תרבות

sheen-shitof

עם הנחה בלעדית

השיער נושר? מכשיר הפלא האמריקאי ישים לזה סוף במהירות

בשיתוף HairMax
תקווה בהופ ספרינגס.
ממשיכה את המומנטום של האוסקר. מריל סטריפ ב"תקווה בהופ ספרינגס"

את המקום הרביעי בטבלה תפס סרט טרי נוסף, ורעשני הרבה פחות מהשלושה שלפניו – "תקווה בהופ ספרינגס", דרמה קאמרית בכיכובם של מריל סטריפ וטומי לי ג'ונס שהגיעה לאקרנים כבר ביום רביעי, ופנתה מראש לקהל בוגר. התקווה היתה להמשיך את גל ההצלחות של מוצרים קולנועיים לבני גיל הזהב, למשל "מלון מריגולד האקזוטי", והיא התממשה – בחמשת ימי הפצתה, הכניסה היצירה הצנועה הזו כ-20 מיליון דולר, ולאור תקציבה הנמוך, המשקיעים בה יכולים לחייך.

זאת אי אפשר לומר על האנשים שמאחורי "זיכרון גורלי", המסתמן כאחת ההפקות הכושלות והמיותרות של הקיץ. לאחר הפתיחה החלשה בסוף השבוע שעבר, ספג הסרט ירידה דרסטית של כ-70 אחוז בהכנסותיו. מאזנו הכללי עומד עתה על 44.6 מיליון דולר, ולפחות בקופות ארצות הברית, הוא כבר לא יגיע להרבה יותר מזה.

איזה מהסרטים תלכו לראות? ספרו לנו בפייסבוק

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully