וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שוברי קופות: "אמיצה" סידר לפיקסאר עוד פתיחה מרשימה בצמרת

24.6.2012 / 13:51

כמיטב המסורת, סרט האנימציה החדש של פיקסאר תפס את הבכורה בסוף השבוע הראשון לצאתו. לעומת זאת, "לינקולן צייד הערפדים" התרסק

מזה קצת יותר מעשור וחצי, אחת השאלות השכיחות בעולם הבידור האמריקאי היא – "האם משהו יכול לעצור את פיקסאר?", והתשובה לכך תמיד שלילית. בפרק הזמן הזה, כל סרט חדש של אולפני האנימציה תמיד כבש את הפסגה הקופתית בסוף השבוע הראשון לצאתו.

בסוף השבוע האחרון, השאלה הזו עמדה למבחן מחודש ומאתגר במיוחד. הסיבה לכך היא שפיקסאר הוציאו לאקרנים את "אמיצה", סרטם החדש, שהוא גם הראשון אי פעם שבו הדמות הראשית שלהם היא ממין נקבה – נסיכה מרדנית, ליתר דיוק.

רבים חשבו שכתוצאה מן ההיפוך המגדרי הזה, הפוטנציאל המסחרי של המוצר יפחת פלאים – כולם אוהבים מכוניות, צעצועים, עכברושים בשלנים ובלונים מרחפים, אבל כולנו הרי יודעים עד כמה קשה לשכנע ילדים גאוותנים ממין זכר ללכת לקולנוע כדי לראות סיפורים על נסיכות. החשש היה כי "אמיצה" יציג פתיחה חלשה בהרבה מן הסטנדרטים הרגילים של פיקסאר, ואולי אפילו נמוכה מזו שרשם רק לפני שבועיים "מדגסקר 3" מבית היוצר של הארכי-יריבים באולפני דרימוורקס.

אך בהתפרסם התחזיות לסוף השבוע, התברר שוב כי באמת, שום דבר לא יעצור את פיקסאר. בהתאם לכך, "אמיצה" תפס את הצמרת עם הכנסות בסך כ-66 מיליון דולר: סכום מרשים, העומד היטב בסטנדרטים של האולפן וגם מתעלה על ההישגים של "מדגסקר 3".

אז נסיכה או לא, כוח המותג של פיקסאר ועוצמת המנגנון השיווקי שלה מתעלים מעל תכני הסרט, יהיו אשר יהיו. לפי המומנטום שלו וגם תגובות הקהל, נראה כי "אמיצה" בדרכו הבטוחה להיות אחד משוברי הקופות הגדולים של הקיץ. מה שכן, תגובת המבקרים כלפיו היתה טובה אך לא מתפעמת, כך שבהחלט ייתכן כי בדיוק כמו בשנה שעברה, גם הפעם האולפנים יפסידו את האוסקר בקטגוריית האנימציה.

מתוך הסרט לינקולן: צייד הערפדים.
נחסך מאיתנו הסרט על מלחמתו של ג'ון קנדי בזומבים. מתוך "לינקולן צייד הערפדים"

בניגוד ל"אמיצה", שני הסרטים החדשים האחרים בשוק לא הצליחו לרכוש את אמון הקהל. זה היה די צפוי, בראש ובראשונה כי שניהם מתהדרים בשמות מוזרים שמלכתחילה הרחיקו מהם את הציבור.

הראשון הוא "לינקולן צייד הערפדים". שמו מסגיר מיד את הקונספט החריג שלו, שמסע השיווק לא הצליח לרגע ליצור התלהבות כלפיו. אז הגיעו גם הביקורות הקטלניות והתגובות הפושרות מפה לאוזן, וכתוצאה מכל זה, המותחן הפנטסטי עתיר התקציב אך נטול הכוכבים התרסק במקום השלישי עם הכנסות של כ-16.5 מיליון דולר בלבד, בדרכו להתגלגל החוצה מהעשירייה בתוך שבועיים-שלושה לכל היותר. עונש ראוי למי שמתעלל במורשתו של אחד הנשיאים האהובים בתולדות אמריקה.

מפח הנפש השני היה מנת חלקה של "דרושה חברה בסוף העולם", קומדיה רומנטית אפוקליפטית עם סטיב קארל וקיירה נייטלי. סרט בשם כה מדכדך זקוק לדברת רבה סביבו ולביקורות יוצאות מן הכלל כדי למשוך אליו קהל, ולא היה לו אף אחד מאלה. כתוצאה מכך, הוא בקושי רב השתחל למקום הסוגר את העשירייה עם הכנסות בסך 3.8 מיליון דולר – קצת פחות מן התחזיות הנמוכות מלכתחילה. זה גם סכום שיזרז את הגעתו לפורמט צפייה ביתי, שם אולי ימצא את קהלו.

בינתיים, "מדגסקר 3" ממשיך לעשות חיל גם בשבוע השלישי להפצתו, והוא ניצל את המומנטום היפה שלו ואת חולשת "אברהם לינקולן" כדי לתפוס את המקום השני, זאת עם הכנסות של 24 מיליון דולר בסוף השבוע האחרון ומאזן כללי של 160 מיליון דולר. גם ל"פרומתיאוס" היו סיבות לחייך בשבוע האחרון, שכן הוא צבר כעשרה מיליון דולרים, מה שאיפשר להכנסותיו לעקוף את רף מאה מיליון הדולרים הנחשק. ליתר דיוק, הן עומדות על 108 מיליון דולרים, והוא רשמית נחשב בלוקבסטר.

מחוץ לעשירייה, בלט במיוחד "לרומא באהבה" הטרי של וודי אלן, שפתח את הסיבוב הקופתי שלו על אש קטנה בחמישה אולמות בלבד. זה לא מנע ממנו לגרוף כמעט 400 אלף דולר, להוכיח שההצלחה של "חצות בפריז" לא היתה מקרית ולהשאיר לעצמו הרבה תקוות להמשך הדרך. בין השאר, המסלול העתידי שלו יכלול גם את ערב הפתיחה של פסטיבל ירושלים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully