וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מה כדאי לראות בקולנוע?

30.8.2012 / 15:51

סוף סוף ג'יימס בונד חדש "סקייפול", "העיתונאי" השערוריתי ו"למלא את החלל" הישראלי - כל ההמלצות הקולנועיות

סקייפול

שנתו החמישים של יקיר הממלכה הבריטית. הסוכן המיוחד ג'יימס בונד (דניאל קרייג) עומד הפעם במבחן נאמנות שמטיל צל כבד על ארגון הMI6 היוקרתי כאשר שמותיהם של כל הסוכנים נחשפו וזהותם מועמדת בספק.

את הסרט ביים סם מנדז, מי שביים בעבר את את "אמריקן ביוטי" ו"חלון פנורמי", דבר שהעניק לסרט איכות מעט שונה מבדרך כלל. באופן כללי "סקייפול" נחשב לפרק הטוב ביותר של סדרת הג'יימס בונד של השנים האחרונות, ואף זוכה לשבחים רבים ממבקרים ברחבי העולם.

בימוי: סם מנדז
שחקנים: דניאל קרייג, ג'ודי דנץ', חבייר בארדם
(143 דקות)


איפה ומתי רואים את "סקייפול"?

* ציון דרך משמעותי, פשוט מבריק

העיתונאי

סרטו החדש של לי דניאלס (במאי הסרט "פרשס") המבוסס על רומן מאת פיטר דקסטר. "העיתונאי" מתרחש בקיץ של 1969 ומספר את סיפורם של שני אחים, וורד (מת'יו מקונוהי) וג'ק (זאק אפרון), הנסחפים אל תוך פרשייה מסעירה. הם יוצאים לטהר את שמו של אסיר בפלורידה (ג'ון קיוזאק) שקיבל גזר דין מוות לאחר שהואשם ברצח. לטענתם הוא לא זכה למשפט הוגן וראיות הוסתרו או סולפו. בעזרת חברתו של האסיר (ניקול קידמן) - חברה שאותו אסיר מעולם לא פגש אלא רק תקשר עימה באמצעות מכתבים, הם יוצאים לחשוף את האמת.

הסרט זוכה לביקורות מעורבות, בעיקר בשל תכניו הגרפיים הקשים והבוטים שנעים בין גרוטסקי ואלים למצחיק ואירוני.

בימוי: לי דניאלס
שחקנים: זאק אפרון, ניקול קידמן, מת'יו מקונוהי
(107 דקות)


איפה ומתי רואים את "העיתונאי"?

* זה חם וקשה לבלוע את זה

למלא את החלל

משפחה חרדית המתגוררת בתל אביב נאצלת לקבל החלטה מורכבת. האם לשדך את בתם הצעירה שירה (הדס ירון) עם שידוך חלומותיה או לשדך אותה עם יוחאי - שזה עתה התאלמן מאסתר, אחותה הגדולה של שירה, שנפטרה בזמן הלידה.
שירה נאלצת לבחור בין חובתה למשפחתה ובין רצונותיה שלה ומגלה שמרחב הבחירה מצטמצם אך ורק ללבה שלה.

הקרנת הבכורה של הסרט התקיימה בפסטיבל וונציה, שם זכה לשבחים רבים ואף זיכה את הדס ירון בפרס השחקנית הטובה ביותר. בנוסף לכך הסרט זכה השנה בשבעה פרסי אופיר, ביניהם פרס הבימוי והתסריט, מה שהפך אותו לנציג של ישראל בטקס פרסי האוסקר.

בימוי: רמה בורשטיין
שחקנים: הדס ירון, יפתח קליין, עירית שלג
(90 דקות)


איפה ומתי רואים את "למלא את החלל"?

sheen-shitof

עוד בוואלה!

התהליך המסקרן של מיחזור אריזות מתכת

בשיתוף תאגיד המיחזור תמיר

אורנג'ס

סיפורה של שכונה קטנה ושקטה בניו ג'רסי שעוברת טלטלה רצינית כאשר נחשף רומן בין נינה, בת השכנים, ודיוויד (יו לורי) הנשוי. שתי המשפחות שהיו עד לא מזמן החברים הכי טובים מוצאים את עצמם בוחנים מחדש את הערכים והמושגים של החברה שלהם. עבור ונסה הצעירה (איליה שוקט), בתם הצעירה של דיויד ופייג', הסיפור הוא מבלבל ומתסכל פי כמה, מפני שמדובר באביה וחברתה הטובה ביותר.

בימוי: ג'וליאן פארינו
שחקנים: יו לורי, אוליבר פלאט, לייטון מיסטר, קת'רין קינר
(90 דקות)


איפה ומתי רואים את "אורנג'ס"?

* סיפור אהבה טוב ומלוכלך

המאסטר

סרטו החדש של פול תומאס אנדרסון ("לילות בוגי" ו"מגנוליה") על מנהיג כת כריזמטי שמצליח לסחוף אחריו מאמינים רבים, ביניהם חייל שהשתחרר לא מזמן משירותו הצבאי ושב לביתו מבולבל וחסר כיוון בחייו.

משום שהסרט מבוסס באופן מוצהר וגלוי על חייו של מייסד הסיינטולוגיה, רון ל. האברד, "המאסטר" הצליח לעורר רעש ועניין רבים עוד הרבה לפני יציאתו לאקרנים. אך עם זאת, הסרט זוכה לשבחים וביקורות אוהדות בכל רחבי העולם. הרבה בזכות צוות השחקנים המרשים שלו. כך למשל פיליפ סימור הופמן ששיתף פעולה עם תומאס אנדרסון מספר פעמים בעבר, המגלם כאן את דמותו של מנהיג הכת, זכה עבור הופעתו בסרט בפרס "השחקן הטוב ביותר" במספר פסטיבלים ברחבי העולם, ביניהם פסטיבל וונציה האחרון.


בימוי: פול תומאס אנדרסון
שחקנים: פיליפ סימור הופמן, חואקין פיניקס, איימי אדמס
(137 דקות)


איפה ומתי רואים את "המאסטר"?

* זה לא פחות מ"מאסטרפיס"

לופר

ג'ו (ג'וזף גורדון לויט) הוא מה שנקרא "לופר". רוצח שכיר שמחכה בהווה לקורבן שישלח אליו מהעתיד. ברגע שהמטרה נשלחת אחורה בזמן הוא מחסל אותו, נפטר מהגופה וממשיך כאילו כלום לא קרה. הכל הולך טוב לג'ו, והוא נהנה מחיי מותרות נוחים, עד שיום אחד הוא עצמו (ברוס וויליס) נשלח מהעתיד - מה שיוצר בעיה רצינית עבורו.

את הסרט ביים ריאן ג'ונסון שנחשב לאחד היוצרים המעניינים בקולנוע האמריקאי העצמאי שאחראי לסרטים מצליחים כמו "בריק" ו"האחים בלום".

בימוי: ריאן ג'ונסון
שחקנים: ג'וזף גורדון לוויט, ברוס ווילס, ג'ף דניאלס, אמילי בלנט
(118 דקות)


איפה ומתי רואים את "לופר"?

* סרט המד"ב המקורי, מלהיב ואכזרי ביותר של 2012

מפלצת של מלון

למרות שמדובר בסרט אנימציה, "מפלצת של מלון" עמוס בהומור שחור נפלא, מה שהופך אותו מתאים לכל המשפחה. הסיפור הוא פשוט. דרקולה הוא מנהל מלון שפונה בבלעדיות למפלצות שמבקשות קצת שקט ושלווה מבני האדם. לרגל יום הולדתה של בתו מייביס, דרקולה מחליט לערוך מסיבה ענקית ומזמין מפלצות מכל רחבי העולם. אבל איכשהו בחור רגיל ופשוט מצליח להסתנן למלון, ואם זה לא מספיק הוא אפילו נדלק על מייביס. עבור דרקולה השמרן זה פשוט נורא.

את הסרט מדובבים שורה ארוכה של כוכבים ענקיים כמו: אדם סנדלר, סטיב בושמי, פראן דרשר, דיוויד ספייד ועוד הרבה.

בימוי: גנאדי טרטקטבסקי
שחקים: סטיב בושמי, אדם סנדלר, קווין ג'יימס, דייויד ספייד
(91 דקות)


איפה ומתי רואים את "מפלצת של מלון"?

* מצחיק, מקורי ועמוס בכיף לא נורמלי

חיותה וברל

סרט כחול לבן שהספיק לזכות בשלל פרסים עוד לפני שהגיע לאולמות הקולנוע. זוג קשישים (יוסף כרמון ורבקה גור) מתייאשים מהמאבק התמידי אותם הם מנהלים מול המדינה והסביבה, ומחליטים לשים קץ לחייהם ובכך לעצור את הסבל הבלתי אפשרי שלהם. את הסרט ביים עמיר מנור, עיתונאי עתיר תודעה חברתית שפנה לעולם הקולנוע והבימוי.

שווה לציין גם את פס הקול של הסרט, אותו הלחינה הזמרת רות דלורס וויס ואת הצילום המיוחד שלו שעליו אחראי גיא רז שצילם גם את הסרט "כלבת".

זהות גנובה

שלושה סרטים קדמו ל"זהות גנובה". בכולם כיכב מאט דיימון בתור הסוכן ג'ייסון בורן שמנסה להשיב את זכרון האבוד שלי. הפעם העלילה מניחה למאט דיימון ומפנה את הזרקור אל ג'רמי רנר שמגלם את הסוכן אהרון קרוס. "זהות גנובה" מתרחש פחות או יותר על אותו ציר הזמן של שאר הפרקים ומאפשרת התבוננות מעמיקה יותר וחיצונית על הסיפור של בורן.

במאי הסרט, טוני גילרוי, נחשב לאחד מתסריטאי סרטי הריגול הטובים בעולם, כתב את שלושת הפרקים הקודמים בסדרה (כולם היו לשוברי קופות שעיצבו מחדש את הז'אנר) והחליט הפעם גם לביים.

בימוי: טוני גילרוי
שחקנים: ג'רמי רנר, רייצ'ל וויז, אדוארד נורטון,אלברט פיני
(135 דקות)

איפה ומתי רואים את "זהות גנובה"?

טד

הסרט העלילתי הארוך הראשון שביים סת מקפרלן - מי שידוע כיוצר סדרת האנימציה הפולחנית "איש משפחה", ועמד גם מאחורי "אבא אמריקאי" ו"המופע של קליבלנד".

גיבור הסרט, שאותו מגלם מרק וולברג, הוא ג'ון בנט - אדם מיושב, שלכאורה נראה כמו האבטיפוס של הצעיר האמריקאי המצליח. אולם, יש משהו יוצא דופן בחיים שלו - בעודו ילד, הביע משאלה כי דובי הצעצוע שלו יקום לתחייה, וזה אכן קרה. מאז, הדובי ממשיך להלך בצדו, ולמעשה אף מתפקד כחברו הטוב ביותר.

האיש והדובי חיים בהרמוניה, עד שיקירת לבו (מילה קוניס) של ג'ון מתחילה מן הסתם להתנגד לנוכחותו של הדובי בחייו - לא רק בגלל הביזאריות המובנית של העניין, אלא גם מפני שטוד, בדיבובו של מקפרלן, הוא דובי בוטה, בטלן ומעיק.

אז מה יבחר ג'ון - באהובתו או בחברו הטוב ביותר? באנשים או בדובי? בבגרות או בילדות?

בימוי: סת מקפרלן. משחק: מרק וולברג, מילה קוניס, ג'ובאני ריביסי, ג'ואל מקהייל (106 דקות).

איפה ומתי רואים את "טד"?


* חצוף,מרענן, מצחיק ובעיקר מרגש - יגרום לכם לרוץ לחבק את הדובי

עלייתו של האביר האפל

פרק נוסף בהרפתקאותיו הקולנועיות של גיבור-העל האטמן. זהו הפרק השלישי במעלליו שמביים הבמאי הבריטי המהולל כריסטופר נולן, והוא אמור להיות גם האחרון פרי עטו.

בסרט זה, יחזור באטמן לגותהאם סיטי לאחר שמונה שנות הפוגה, וזאת כיוון שהוא היחיד היכול להילחם בארכי-נבל שמאיים על שלוותה: ביין. את בן הבליעל מגלם השחקן הבריטי טום הרדי ("לוחם", "זאת מלחמה"), תוספת חדשה לסדרה, ואת באטמן מגלם, כמו בשני הפרקים הקודמים, כריסטיאן בייל.


בימוי: כריסטופר נולאן. משחק: כריסטיאן בייל, אן האתוויי, גרי אולדמן, טום הרדי, ג'וזף גורדון-לוויט, מייקל קיין, מורגן פרימן, ליאם ניסן, אלון אבוטבול, מריון קוטיאר (164 דקות).

איפה ומתי רואים את "עלייתו של האביר האפל"?

* אותנטי באמת, סוחף, כיפי ומאיר עיניים

המשגיחים

דרמת פעולה ישראלית, שהוצגה בפסטיבל קאן וזכתה לשבחים רבים וגם לפרס במסגרת "שבוע המבקרים".

הסרט עוסק בחבורת צעירים ברסלבים תושבי בת ים, המנסים לכפות את אמונתם על תושבי השכונה. אך ברגע שמנהיג החבורה מתאהב באחת מן הקורבנות שלה, הוא מתחיל לאבד את האמונה בצדקת דרכו, שוקע בתהיות ערכיות וקיומיות, ומוביל לקרע בלהקתו.

בימוי: מני יעיש. משחק: רועי אסף, רותם זיסמן-כהן, גילי שושן, איציק גולן, גל פרידמן (98 דקות)

איפה ומתי רואים את "המשגיחים"?


* אותנטי באמת, סוחף, כיפי ומאיר עיניים

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully