וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הללויה נרפאתי!

3.1.2011 / 10:44

אורי דישון צפה בשישים דקות של " אלן קאר הדרך הקלה להפסיק לעשן" וזה מה שקרה לו

אין טעם לבקר את אכויות ה-DVD: "אלן קאר. הדרך הקלה להפסיק לעשן" על פי רב המכר של אותו קאר. זהו אינו סרט: זהו מונולוג דידקטי ומעט משעמם אך יעיל והגיוני המועבר על ידי רובין היילי, ראש הקליניקות העולמי של הרשת (קאר עצמו מופיע בתוספות) המלווה בסצינות מבויימות המשוחקות על ידי נון-אקטורז נוראיים תחת תאורה ובימוי שמזכירים סרטי הסברה של חברות תעופה, כשמעל הכל מתנוסס מסר חד משמעי וברור: טוב להפסיק לעשן, סחים נהנים יותר.

אני השתכנעתי. עיקר השיטה על פי ה-DVD היא רציונליות של מהלך ההפסקה. היילי שולל בצורה אינטיליגנטית בזו אחר זו כל חשש, תירוץ או תופעה שיכולים להתקבל כטיעון ללמה לא להפסיק לעשן. ולאחר מכן חוזר עליהם שוב ושוב עד כדי שטיפת מוח כשהוא מגובה בהסברים פיזיולוגים מופשטים, ילדותיים וכנראה נכונים: ההתמכרות לניקוטין מיוצגת על ידי מפלצת אנימציה באיכות ירודה.

ה-DVD מנסה ללמד את הצופה על תרגיל "העוקץ" שבהתמכרות לניקוטין ומאיר את האבסורדים שרוב המעשנים מודעים לו (רובם היו מעדיפים להפסיק) תוך מתן כלים מחשבתיים פשוטים להבנת הדרך המחשבתית להתמודד עם הפתרון הרצוי. לפי שיטת קאר - כוח רצון, הפחתת כמות הסיגריות, מילוי חסכים חברתיים, הפגת מתח וכיו"ב - אינם הדרך לפתרון אלא חלק מהמניפולציה שהעישון כופה על המעשן.

אלמנטים כלכליים נסתרים נמצאים כאן כמובן. אנשים דוגמת קאר, כמו גם מכוני גמילה נוספים או תחליפי עישון מתפרנסים מקהל המעשנים, כך שהם אמנם מעודדים אותך להפסיק לעשן אבל מרוויחים יותר ככל שיש יותר מעשנים. על האריזה מצורף שובר מתנה על סך 100 ש"ח בכל אחד ממרכזי אלן קאר והסרט מופץ על ידי סרטי לב שכבר גזרו קופון בעבר על סרט מתוחכם יותר אך בעל מתודות דומות: "בליפ" שעסק בשפה פשוטה בתיאוריות של פיזיקת הקוואנטים.

עם זאת כמעשן, לנסות לאמץ מחשבה אחרת על היתרונות שבהפסקת עישון (אין חסרונות) שווה לי את 60 דקות הצפייה.

המארז מגיע עם כמה תוספות לא חשובות כמו:
פניה אישית מאלן קאר, ראיון איתו וסרטון הסברה על הסדנאות שהוא מעביר. שוב, אפשר לוותר ולגשת לעיקר.

  • עוד באותו נושא:
  • אלן קאר

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully