וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נסיכת הג'ז

רותי שטיינברג

22.7.2010 / 10:06

הישר מניו אורלינס הקסומה של שנות העשרים מגיע הדיוידי החדש של "הנסיכה והצפרדע"

תזכירו לי מה זה?

מה קורה שמלצרית מניו אורלינס מנשקת צפרדע, שהוא בעצם נסיך? לא מה שחשבנו. אולפני וולט דיסני ברגע של נוסטלגיה חזרו אחורנית והפיקו סרט באנימציה מונפשת/ קלאסית ולא ממחושבת. הרומן שנבחר לעבור עיבוד למסך הגדול, נכתב כטוויסט על האגדה של האחים גרים, ומוקם בשנות העשרים הג'אזיות של ניו אורלינס.

טיאנה בת להורים קשי יום מניו אורלינס נבחרה להיות הגיבורה הראשונה האפרו אמריקאית המונפשת של דיסני. עובדת קשה ביום וחולמת בלילה על מסעדה משלה, עד שהיא נתקלת בנסיך נאבין שהגיע לעיר. הבעיה שהנסיך הספיק להסתבך עם איש הצללים/ ד"ר פאסילייר והוא מחפש נסיכה שתשחרר אותו מהכישוף. נאבין שהפך לצפרדע פוגש את טיאנה עם כתר על ראשה ובטוח שמדובר בנסיכה. לאחר שכנועים טיאנה נעתרת לצפרדע ומנשקת אותו, אלא שבמקום שנאבין יחזור לדמותו האנושית, טיאנה הופכת לצפרדע.

עכשו טיאנה ונאבין צריכים למצוא את כהנת הוודו הגדולה "מאמא אודי" עמוק במעבה המיסיסיפי בכדי שהיא תסיר את הכישוף. כמו בשאר הסרטים של וולט דיסני גם כאן אורבות סכנות נוספות בדרכים וחשוב מזה בכדי להגיע למטרה צריך את עזרתם של חברים. במקרה הזה אלו הם לואי התנין נגן הג'ז ורי הגחלילית יחד עם שאר בני משפחתו.

המסע מלא הקסם, טירוף, צלילי ג'ז והתאהבות בלתי נמנעת, יעזור לגיבורים בדרכם להכיר את עצמם קצת יותר ולצאת מהלוק הירוק והקופצני (שגם כך שובה לב).

התוספת שתופסת

המארז כולל גם חלקים שנפלו בעריכה, שנותנים עוד אור על הדמויות ועל שלבי העבודה המיוחדים של אנימציה מונפשת (ללא תרגום), מה שישמח כל סטודנט לאנימציה. בנוסף משחק אינטראקטיבי לילדים מבוסס על אגדות ילדים ומדובב על ידי "מאמא אודי" כוהנת הוודו הכי משמחת.

אז להזמין פיצה?

פיצה, פופקורן, או מילקשייק וגם בלי כלום. האנימציה הקלאסית שנראית עוד יותר מתוקה היום (אולי מנוסטלגיה) בשילוב עם פס הקול הג'זי וסיפור בפורמולת דיסני עדכני. אפילו העלילה ששומרת על פוליטקלי קורקט לא הופכת למעמסה מוסרית.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully