וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

קופסה יהודית

ג'רמי יפה

31.12.2009 / 13:23

המארז החדש של האחים כהן מציג חמישה סרטים, לא בהכרח מייצגים של האחים

מה היה לנו שם?

"אני לא אוהבת את האחים כהן, הם תמיד רעים לכולם" אמרה לי מישהי לא מזמן. ובאמת זה נכון. הם נהנים לחסל את הדמויות שלהם, להעמיד אותם בסיטואציות נוראיות ולתת להן תספורות מגוחכות. המארז החדש שלהם הוא אסופה מצוינת של מיטב הסרטים השחורים שלהם לאורך השנים.

המארז השני, שיוצא כמעט שלוש שנים אחרי הראשון, מכיל בתוכו חמישה סרטים חסרי כל קשר ביניהם. "בייבי אריזונה" סרטים השני של האחים שיצא ב1987, קומדיה משעשעת על פושע (ניקולס קייג') ואישתו השוטרת (הולי האנטר) שמחליטים לחטוף תינוק ולגדל אותו כשלהם. כיאה לאחים כהן העניינים מסתבכים, פושעים צצים בכל מקום וחיי כולם נמצאים בסכנה.

הסרט השני במארז הוא "צומת מילר" מ1990, לטעמי גם הטוב ביותר במארז. הפעם האחים מנסים את מזלם בז'אנר הגנגסטרים של שנות הארבעים. ניסיון שהצליח בכל קנה מידה. עם שפה אמנותית מדהימה וסיפור מעולה הסרט נחשב לאחד הסרטים הטובים והאהובים של האחים.

השלישי במארז "האיש שלא היה שם" יצא עשור מאוחר יותר. מצולם כולו בשחור לבן במסורת הפילים נואר ומספר את סיפורו של הספר הפשוט אד קריין (בילי בוב ת'ורטון) .
שני הסרטים הבאים במארז יצאו לא מזמן לקולנוע ואף נכתבו סמוך אחד לשני. "ארץ קשוחה" מ2007 שזכה בפרס האוסקר עבור הסרט, הבמאי, תסריט ושחקן המשנה (חבייר בארדם) הטובים ביותר. מבוסס על ספרו של קורמק מקארתי "לא ארץ לזקנים", על בחור פשוט בשם לילן מוס (ג'וש בורלין) שמוצא מזוודה שבתוכה 2 מיליון דולר. רק שאדם חסר נשמה בשם אנטון שיגור (חבייר בארדם) טוען שהמזוודה שלו ולא מפחד להרוג את כולם עד שהיא תחזור אליו.

המארז מסתיים בנימה מעט יותר משעשעת, אם כי, לא לגמרי תמימה עם הסרט "לקרוא ולשרוף" מ2008. בראד פיט וג'ורג' קלוני מתחרים בינהם על תפקיד האדיוט הגדול ביותר. בסופו של דבר כולם זוכים בתואר. כולל ג'ון מלקוביץ'.

התוספת שתופסת

מבחינת תוספות לא מדובר פה בלהיט מיוחד. המארז למעשה מכיל את הגרסאות הרגילות של הסרטים, ללא שום תוספות מיוחדות של המארז (זאת אומרת התוספות הרגילות של הסרט). הייתי מצפה שהמארז יהווה סיבה להוצאה מחודשת של הסרטים ואולי מעט תוספות חדשות.

ובכל זאת, יש פה לא מעט תוספות נחמדות ("האיש שלא היה שם" מגיע עם דיסק תוספות מיוחד). בשני הסרטים האחרים עם תוספות במארז ("ארץ קשוחה" ו"לקרוא ולשרוף") מדובר בעיקר במאחורי הקלעים וסרטונים קצרים על האחים כהן והשחקנים שלהם. וגם כמה סצנות שירדו בעריכה.

אז להזמין פיצה

כן. אם אתם מתכננים מרתון של חמשת הסרטים...
יכולת היצירה של האחים מעולם לא הוטלה בספק. ובמארז החדש המנעד הקולנועי של האחים בא לידי ביטוי מצוין.
לדעתי, לאחים יש סרטים הרבה יותר טובים שלא נכללו במארז, כנראה כדי ליצור איזון בין מארזים קודמים לעתידיים.
וכן, האחים הם רעים במלוא מובן המילה. אבל הם עושים את זה יותר יפה מכולם.

הצעה שאסור לפספס

תתחדשו לחג עם סדרת tami4edge וקבלו סחלב חגיגי מתנה

לכתבה המלאה

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully