וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

המלך האחרון של סקוטלנד

ג'רמי יפה

23.4.2009 / 12:39

לפעמים הסיפור האמיתי מספיק טוב כמו שהוא ולפעמים צריך רק טיפה לשנות

תזכירו לי מה זה?

כאשר ניק גאריגן (ג'יימס מאקבוי) מסיים את לימודי הרפואה הוא מחליט שהוא צריך שינוי ויוצא לחפש אחר הרפתקה באוגנדה. הוא מגיע לכפר קטן ויחד עם רופא נוסף, תורם את חלקו. רצה הגורל וניק הגיע לאוגנדה בתחילת שנות ה-70'. בדיוק בזמן ניסיון ההפיכה של אידי אמין.

כאשר השניים נפגשים במקרה נוצר חיבור עמוק ביניהם. הוא הופך לרופא האישי וחברו הקרוב ביותר של השליט אידי אמין (פורסט וויתאקר), ודרך עיניו משורטט שלטונו האכזרי והדיקטטורי.

תוספות התופסת:

המארז מגיע עם כמעט כל התוספות שהיית מצפה לראות. מלבד הערות הבמאי, סצינות שהוצאו בעריכה וקדימונים אפשר למצוא כמה סרטונים לעניין. "לוכדים את אידי אמין" מתאר את החיים באוגנדה בשנות ה-70. מעניין. בסרטון נוסף פורסט וויטקאר, שזכה באוסקר עבור התפקיד של אידי, מראה איך נכנסים לדמות של עריץ-אכזר-צמא-דם-פסיכופט. ועוד סרטון על הליהוק של הסרט.

אז להזמין פיצה?

אולי יהיה קצת קשה לעכל פיצה תוך כדי צפייה בסרט הכולל אכזריות אנושית אמיתית. למרות שהעלילה נעה בין אירועים אמיתיים לבין אירועים בדיוניים לגמרי. לטענת היוצרים, ד"ר גאריגן מעולם לא היה במציאות. לא מזמן, קראתי מאמר של אחד מבניו של אמין שטען כי לאביו היה חבר סקוטי קרוב שהיה מבקר בביתם לעיתים תכופות ומפנק את הילדים במתנות. בכל מקרה, מדובר בסרט מרתק, גם אם אירועים בדיונים שוזרו בהיסטוריה. אז מה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully