וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

על העיוורון

גלי סימן טוב

6.4.2009 / 17:28

מה קורה כשיצירת המופת של ז'וזה סאראגאמו מתורגמת לסרט?

תזכירו לי מה זה?

יצירת המופת של ז'וזה סאראגאמו מעובדת למסך הגדול: מה קורה כשביום בהיר אחד עולם שלם הופך עיוור? לאן נעלם המוסר? איפה הערכים? ומהו טבעו של האדם?

בזה אחר זה נדבקים אזרחים במגפת עיוורון מסתורית לא מוסברת. תחילה מדובר בקומץ קטן המועבר למחנה הסגר, בו הם מצליחים להתקיים בהרמוניה במשך מספר ימים עד שהמגפה משתלטת ומספר העיוורים הולך וגדל. בשלב הזה מפנים המוסר והערכים את מקומם לביזה, אונס ורצח ורק אישה אחת (ג'וליאן מור), אשת רופא, היחידה שראייתה לא נפגעת, צופה במתרחש ומוליכה לבדה את המאבק נגד מי שאיבדו את המוסריות יחד עם מאור עיניהם ומנסה לשמור על שפיותה ושפיותם של הקרובים לה.

לאחר שנים בהם החזיק סאראמאגו בזכויות הספר הוא התרצה ומכר אותם לצמד מפיקים, הם מיהרו למצוא את פרננדו מיירלס הברזילאי שנשאר נאמן לספר לאורך כל הסרט בעיקר כדי לא להרגיז את הסופר עטור הפרסים.

לדמויות אין שם, אין יחס לזמן או למקום בו הוא מצולם - מה שגורם לבטן להתהפך בתחושה שכל זה יכול לקרות מחר בעולמך שלך, מתחת לבית שלך, בעיר שלך, במדינה שלך.

התוספת שתופסת

"חזון של עיוורון" הוא סרטון של כמעט שעה שמתאר את העבודה על הסרט ומשלב ראיון עם הבמאי, המפיקים, צוות השחקנים וסראמאגו עצמו. ב"חזון" אפשר לראות את העבודה המרתקת של השחקנים והניצבים בסדנא מיוחדת עם מאמן העיוורים שהוצמד להם, ומה קורה שהם יוצאים לרחוב. פרק נוסף בסרטון מספר על הלוקיישנים בהם צולם הסרט, טכניקות צילום וסודות מהסט על הדרך בה "עיוורו" את השחקנים. בנוסף מצורפים חמישה קטעים קצרים ולא ממש רלוונטיים שהורדו בעריכה, עם הערות הבמאי.

אז להזמין פיצה?

גם אחרי שקוראים את הספר ומגיעים מוכנים לנורא מכול, אי אפשר להכניס גרגיר במהלך הסרט. מקסימום מים קרים כדי להקל על אי הנוחות שמלווה את הסיפור.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully