וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

יש קץ לילדות

מיכל שומן

31.1.2008 / 13:24

מיכל שומן לא התחברה לרובוטריקים למרות נסיונות חוזרים ונשנים לחוות נוסטלגיה

בחיי שניסיתי, באמת, צפיתי בו פעמיים, בהפרש של שבוע, כשבפעם השנייה וידאתי ששום דבר לא יפריע לחווית הצפייה שלי וישפיע על דעתי.שטפתי את החדר ופתחתי את כל החלונות לאיורור. הכנתי לעצמי טוסט זיתים משובח וכוס קולה גדולה.הנה מגיע הטיהור,הצפייה שתשנה את דעתי.
אז זהו שלא.

"הרובוטריקים" של מייקל ביי הוא סרט מבאס. ממש. לא יעזור שכמעט כל חבריי שצפו בסרט (מהמין הנגדי,כמה מפתיע) אמרו לי שהוא "אחד החזקים".איזה חזק ואיזה נעליים.
העלילה לצורך העניין מזכירה רק במעט את העלילה המקורית בסדרה-שם התפקיד של בני האדם מזערי.בסרט היצורים האנושיים תופסים הרבה יותר מקום, כשהגיבורים הם כמה חיילים מעירק, חנון חמוד ובחורה יפה, כשאת השניים האחרונים ה"רובוטריקים" וה"שקרניקים" מהכוכב "סייבטרון" מטרטרים ברחבי העיר במטרה לפוצץ. אם הפיצוץ לא מצליח, הם מנסים להשתלט על קוביה גדולה שמכילה אנרגיה שיכול להפוך כל מכונת אספרסו למכונת הרג משומנת ( רק דמיינו את צינורית החלב הופכת לזרוע...).

פגוש את ההורים (של החנון)

כדי לסבר את העין והאוזן - הסרט לא כולו רע. יש קטעים בהתחלה שממש אהבתי, קטעים מצחיקים אפילו, כמו הקטע שבו החנון הולך לבחור מכונית. סצינה מבדרת נוספת מתרחשת כשהרובוטריקים מגיעים לביתו ופוגשים את ההורים הכי מעצבנים שהיו על המסך, כאלה שצריכים לקרוא איזה ספר או שניים על איך להתנהג עם בני נוער (אם הייתי רובוטריק הייתי הופכת לספר מכני ויורה את עצמי עליהם).
אה. וג'ון טורטורו בתפקיד השוטר הרע הוא פשוט מלך.אבל הוא תמיד מלך, אז זו לא חוכמה.
פרט לכל הקטעים הקטנים והחמודים האלו, לטעמי, הסרט פשוט לא עובד. הקטעים עם החיילים במדבריות לא מעניינים, גם לא קטעי הפנטגון הבנליים. חצי השעה האחרונה של הסרט נראית כמו קרב אימתני של גושי מתכת,כשבשלב הזה האוכל והשתיה שלי נגמרו ורק חיכיתי שאיזה שבדי אחד יפרוץ לתוך המסך ויקח אותם לאיקאה לעשות מהם מדפים .מדפים טובים ומדפים רעים-ככה לפחות אוכל להבדיל ביניהם.

מגלומן או פטריוט?

אז בואו נגיד שגם בפעם השנייה לא נהנתי ובפעם הזאת גם צפיתי בתוספות המיוחדות של ה dvd-שהיו אך ורק "קומנטרי"-כלומר הערות של הבמאי במהלך הסרט. אחרי צפייה של חצי שעה בסרט עם פרשנות גיליתי שהבמאי הוא מגלומן שלא מפסיק לקשקש על כמה שהצבא האמריקאי שמח לשתף איתו פעולה בסרט, כי הוא גורם להם להראות כל כך טוב (ונתן לדוגמא את הסרטים שהפיק,ארמגדון ופרל הארבור,עוד "יצירות מופת" בהם העלה את המורל האמריקאי)פטריוטיות
לשם הפטריוטיות בתוך סרט שהיה אמור להיות על רובוטים שבינם לבין עצמם יש מלחמות כוח.
בקיצור, מגטרון כבר לא מגניב, אופטימוס פריים נראה כמו מייבש כביסה חדשני ומה שראיתי זה בסה"כ עוד סרט אמריקאי מלוקק שנעשה על סדרה שבעבר ריתקה אותי למסך ולא גרמה לי לרצון לעסוק בכל דבר אחר. מקרמה למשל.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully