וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מסביב לעולם, עם שלט ביד

שי שטרן

15.7.2007 / 16:54

שי שטרן לא נבהל מהאיום על כדור הארץ כמו מאורכו של מארז הדיוידי של סדרת הטבע של הבי.בי.סי. "עולם מופלא"

מארז הדי.וי.די של סדרת "עולם מופלא" סיפק לי את הטיול הווירטואלי הטוב ביותר שחוויתי עד כה. על הסדרה שמעתי מאנשים שצפו בה בטלוויזיה, אבל זה עדין לא גרם לי לרוץ לראות אותה. אני יכול להעיד על עצמי שאני לא נמנה על האנשים שמתלהבים מסדרות טבע, שרובן מצולמות באזור אחד ומתעסקות בחיה מסוג אחד. רק מהמחשבה על לצפות באותו האזור ואותה החיה במשך שעתיים אני משתעמם אותי עד כדי פחלוץ.

בגלל כמה סיבות החלטתי לנסות ולצפות ב"עולם מופלא" כנגד כל הסיכויים. הראשונה, שמעתי שהסדרה עוסקת בחיות ונופים שעלולים להיכחד בקרוב. שניה, אני מחשיב את עצמי כחובב טבע נלהב ומשתדל לטייל בטבע כשמתאפשר לי ואם לא מתאפשר אז אני משתדל לפחות לראות תמונות מהטבע.

"עולם מופלא" היא לא סדרה שניתן לראות ביומיים גם אם אתם מגדירים עצמכם כמכורים לערוץ נשיונל ג'יאוגרפיק, אבל היא מספקת תענוג מתמשך וארוך. אם בכל זאת תחפצו לראות אותה ברציפות, ללא הפסקות פיפי ושתייה תצטרכו לפנות 11 שעות. מצד שני, איכות הצילום והתמונות בסדרה חדות ומדהימות ונותנות חווית צפייה נעימה לעין. לאחר צפייה במספר פרקים אני נתקל בבעיה שהעליתי קודם לכן. משעממת אותי עד מוות ההתמקדות בחיה מסוימת ובאותו נוף במשך זמן רב מדי. הסבלנות אובדת וכפתור ה-FF מתחיל לעבוד עד שאני שם לב שהנוף משתנה.
אבל חשוב להדגיש שהנופים בסדרה מדהימים וגורמים לי לרצות לקום לעזוב הכל ולצאת לטייל באזורים האלו, לראות את מה שצפוי להיעלם עוד מספר שנים.
סדרת "עולם מופלא" יצאה לעולם בדיוק בתקופה בו סדר היום הופך להיות ירוק יותר ואקולוגי יותר (או לפחות אנחנו משקרים לעצמנו ומרגישים כאילו באמת אכפת לנו). הסדרה מפחידה את תת המודע שלנו כאילו זהו המבט האחרון ושמדובר במסמך ההיסטורי החשוב ביותר לכדור ההולך ונעלם.

ונעבור לתוספות: חלקן מיותרות ונותנות מבט למאחורי הקלעים. תוספות אלו לא ממש חשובות כי את רוב הצילומים שבתוספות ראינו כבר בפרקים עצמם והסיפור איך הם כמעט לא הצליחו לצלם, או מה קרה להם בזמן הצילומים- לא ממש מעניין אותי. ישנה תוספת נחמדה של מה צפוי לנו בעתיד: מן ניתוח ואזהרה לכולנו מה יקרה אם לא ישתנו דברים. התוספת הזו מעניינת אבל הסיכום ידוע ומוכר לכולנו- שוב הפחדת התת מודע, לצערי, אני לא רואה ששינוי קיצוני יקרה פה בשנים הקרובות.

לסיכום: הנופים מדהימים, התמונות חדות והמעקב אחר בעלי החיים מרהיב אבל יכול לגרום לשעמום אם לא תיעזרו לפעמים בכפתור ההרצה.
אני ממליץ בחום לצפות בסדרה. אבל לא להסחף ולראות את כולה בבת אחת או בפרק זמן קצר אלא לחלק אותה וכך תוכלו לצאת לטיול וירטואלי מתמשך, כל פעם במקום אחר ובאמת ליהנות מהסדרה בשלמותה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully