וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"הכפולים"

תמר שחק

6.3.2007 / 19:51

תמר שחק נכנסת במתמטיקה של "השתולים". אולי לסקורסזה לא מגיע אוסקר, אבל הדיוידי הכפול שווה

סופסוף אוסקר הא? כמעט 40 שנה שמרטין סקורסזה מסתפק במועמדויות והנה זה הגיע- הפסלון המוזהב. האמת? לדעתי הסרט הזה לא שווה אוסקר.
ועכשיו וידוי - ויסלחו לי חסידי סקורסזה - אני לא אוהבת את הבימוי שלו .

"השתולים" הוא סרט שצריך לראות בקולנוע - יש לו את כל המאפיינים של סרט שדורש מסך גדול, אבל אם פספסתם ויצא לכם לראות רק בדי וי די אתם לא לגמרי מסכנים.

כשקיבלתי לידי את העותק הנכסף באריזה המכילה שני תקליטורים (מה שאומר הרבה אקסטרות- ייאי!) תוך שלוש דקות כבר הייתי על הספה מול הטלויזיה עם קערת פופקורן מהביל.

הסרט מגולל את סיפורם של שני גברים צעירים ממוצא אירי, בילי קוסטיגן (ליאונרדו דיקפריו) וקולין סאליוון (מאט דיימון) שגדלים באותה שכונה בבוסטון - סאות'י - והולכים שניהם לאקדמיה לשוטרים, אבל לאורך רוב הסרט אין שום קשר ישיר ביניהם. סאליוון הוא שוטר מצטיין שבעצם עובד עבור בוס המאפיה קוסטלו (ג'ק ניקולסון) וקוסטיגן הוא שוטר כושל שהתפקיד היחיד שמוכנים לתת לו במשטרה הוא להיהפך לחפרפרת עבור המשטרה בארגון של קוסטלו. כמובן שמרגע זה העלילה הופכת מסובכת ומפותלת - והכי חשוב- מלאת אקשן.

הונג קונג, בוסטון, ליטל איטלי. מסביב לעולם בדיוידי אחד

ואל החלק החשוב- האקסטרות: דיסק שלם הכולל דברים ממש מגניבים.

מסתבר שלמרות שהתסריט המקורי הוא עיבוד של טרילוגיית הסרטים ההונג קונגית (שבעברית נקראת "דרך ללא מוצא"), הסרט מבוסס גם על סיפור בוסטוני מפורסם על אדם בשם וויטי בולג'ר, בוס מאפיה כוחני, שהיו לו סוכנים סמויים וחפרפרות בכל מקום, כולל במשטרה.

הסיפור האמיתי מאחורי התסריט גורם לו להיות מעניין יותר ומציאותי יותר למרות ההצהרות החוזרות של המרואיינים שסיפור זה הוא השראה בלבד והסרט לא מבוסס לגמרי על דמותו של בולג'ר.

אלמנט מגניב נוסף - סצנות שהושמטו בעריכה. רובן קצרות למדי ולא מאוד משמעותיות אבל לפני כל סצינה סקורסזה מסביר מה הולכים לראות ולמה הסצנות סיימו על רצפת חדר העריכה.

יש עוד כמה פיצ'יפקעס – קטע וידאו על אלימות ב"איטליה הקטנה" ואיך סקורסזה הושפע מזה והפרומו לסרט (דבר שאף פעם לא הבנתי למה הם שמים- הרי כבר ראיתי את הסרט והפרומו הזה הוא לא משהו מיוחד...).

בקיצור- לא שווה אוסקר אבל בהחלט שווה צפייה, וגם התוספות שוות.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully