וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

תירת מזדמנת

שני שטרן

12.2.2007 / 16:39

שני שטרן לא מרגישה בשלה להחליף בתים. היא מעדיפה להשאר בבית ולראות את "דלתות נפתחות"

תמיד חשבתי שחופשה זה שבתמורה לתשלום מפנקים אותך בבית מלון, נשכבים על החוף, שותים בריזר ומנשנשים אבטיח קר, מתפננים בצימר רומנטי או אפילו בשוחה מוזנחת בסיני. אז זהו, מסתבר שמעכשיו, לא צריך יותר לשלם בשביל לצאת לחופשה. החוקים השתנו. להחליף בתים זה הרבה יותר קל. וכמה נוח שלכלם יש בתים מושקעים, כולם מתאימים לבגדים של כולם ואפילו מסתבר שהשכן הנחמד / האח החתיך שלך הוא מציאה לוהטת לבחורה מארץ אחרת.

"זבל של אדם אחד הוא זהב לאדם אחר" ו"משנה מקום - משנה מזל" הם המוטיבים של הסרט "דלתות נפתחות", כמו גם "החופשה" שהוקרן עד לא מזמן בבתי הקולנוע.
לפעמים השינוי שתמיד רציתם כרוך רק בהחלפת מקום ואווירה.

"דלתות נפתחות" הוא סרט מקסים המתחיל במשברים שחוות שתי נשים: האחת, מרילין האמריקאית (אנדי מקדואל המקסימה) שמתמודדת עם אובדן בנה, והשניה: ריאה האירית, המגלה שבעלה עוזב אותה לטובת מאהבת צעירה שהכניס להריון. על מנת להתמודד עם השינויים הגדולים בחייהן מחליטות השתיים, מתוך דחף רגעי, להחליף בתים למשך הקיץ. עם החלפת הבתים והאווירה כמובן שהנשים ימצאו בעצמן כוחות מחודשים, ייפתחו אל הסביבה ויפגינו קצת "גירל פאואר" עדין.

כמו בסרט "החופשה" הנשים מתמודדות עם מעבר לארץ חדשה, שבה תרבות שונה וברור גם שסגנון החיים של הנשים שונה אחת מרעותה. בניגוד ל"החופשה" הקליל, המצחיק והעוסק בנשים צעירות ורווקות, "דלתות נפתחות" איטי, מהורהר ועוסק בנשים בשנות הארבעים לחייהן, אמהות לילדים שפתאום, באמצע החיים צריכות להתבונן אל תוך עצמן ולהחליט לקחת את החיים בידיים ולהוציא מהם את המיטב.

"דלתות נפתחות" הוא סרט בנות קלאסי, שמתאים לפורמט הדי.וי.די הרבה יותר מאשר לקולנוע. ב"החופשה", הנשים מתאהבות בבחורים מארצות שונות וג'וד לאו מרפא הכל בחיוכו השרמנטי. בסופו של "דלתות נפתחות", הבעיות של הנשים לא נפתרות אבל הן מגלות דרכים להתמודד איתן. באופן כללי יצאתי מהסרט עם תחושה מחזקת כזו, גירל פאואר אולד פאשן מציאותי ורומנטי.


הקונספט של להחליף בתים עם זרה מוחלטת קצת קשה לי – מה גם שחלק מהדמויות בסרט מעלות חשש להרס הבית על ידי התושב החדש. משום מה יש לי תחושה שאם אחליף עם מישהו מחו"ל בית אני אגיע לבית מוזנח ומעופש שמתאים יותר לסגנון החיים של קווין פדרליין (בימים שלפני בריטני) מאשר לחיים שלי וכשאחזור אמצא מאורת סמים אצלי בבית. בינתיים אמשיך להתפנק על בתי מלון ולראות סרטי חופשות. מהבית.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully