וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נמלטים - עונה 1

31.1.2007 / 12:11

צחי בירן חושב שאם הסדרה המעולה הזאת טרם כבשה אתכם, המארז המעולה הזה הוא בדיוק מה שיגאל אותכם מהבורות התרבותית

אם לא ראיתם את "נמלטים" כדאי שיהיה לכם תירוץ ממש טוב כמו, אני בהוט, אני לא אוהב סדרות על כלא או הכלב אכל לי את הטעם. אני מודה, גם אני לא נכבשתי מיד. בהתחלה הייתי די סקפטי וחשבתי לעצמי, "נו, עוד סדרה על כלא" – אז זהו שלא. הקטע של נמלטים הוא שהיא סדרה עם כתיבה מקורית ומפתיעה שתצליח לדפוק לכם שוב ושוב את התיאוריות לגבי מה יקרה בסוף הפרק. היא דרמת מתח מצוינת עם שחקנים מעולים (שרובם, אגב, התגלו בה) – בקיצור ה-45 דקות הכי מוצדקות שלא ראיתם בטלוויזיה. אם ראיתם אז כנראה שאתם קוראים את הטקסט בשביל העשרה כללית בלבד.

הודיתי כבר בעבר, כשנדרשתי לכתוב על הסדרה, שכמו רבים אחרים בפרקים הראשונים לא נשביתי מיד בקסמיה. בדיוק שביטלתי אותה כגרסה עדינה ל"אוז" הציע חבר מהעבודה הצעה שקשה לסרב לה – דיסק עם 12 פרקים. אחרי הפרק השלישי לא יכולתי להפסיק. היום כשאני עמוק בעונה השנייה, המשודרת בארה"ב (וגם, באיחור קל בלבד, ב-YES) והיום אני יכול לקבוע בוודאות – "קוראים לי צחי ואני מכור לנמלטים". אחד הנכסים הגדולים של הסדרה (עמיתותי לעבודה יטענו שהגדול ביותר) הוא השחקן וונוורת' מילר, המגלם את האסיר מרצון, מייקל סקופילד. מילר הוא כישרון ממש טרי, שלפני הסדרה התארח בשלל אחרות – מבאפי ועד אי.אר. הוא מצליח לשכנע לחלוטין בתור סקופילד האניגמתי, המתוחכם והרגיש (בנות תרגיעו, יש טענות שבמציאות הוא גיי) והוא למעשה נושא את הסדרה על כתפיו, עם קצת עזרה מכמה שחקנים טובים אחרים. סקופילד מביים שוד בתחילת הסדרה כדי להיכנס לכלא ולהציל את אחיו לינקולן, העומד בפני עונש מוות על רצח שלא ביצע. לפני שהוא נכנס לכלא הוא לומד את תוכניות המבנה עד הפרט הקטן ביותר ורוקם מזימה מפורטת עד רמת הבורג. כדי לזכור את כל הפרטים הוא מקעקע על גופו את תוכנית המבנה ועוד שלל פרטים חיוניים.

בדרך למימוש המזימה הוא נתקל בשלל טיפוסים שליליים (טוב, זה כלא) שבלב ברירה מצטרפים לתוכנית הבריחה בשל הצורך בעזרתם או הסכנה שיחשפו את המזימה. בלי לחשוף יותר מדי, אומר רק שגם שאתם בטוחים שסקופילד אכל אותה, הוא כבר ימצא דרך לצאת מזה בשלום.

לגבי המארז עצמו מדובר בדרך מצוינת לצפות בסדרה בסופ"ש או שניים בצורה מרוכזת. לגבי התוספות, יש הרבה כאלה ושוות. מהראיונות עם הצוות והיוצרים אפשר ללמוד די הרבה דברים מעניינים. מסתבר שוונתוורת' מילר נבחן לתפקיד סופרמן בסרט האחרון ובמאי הסדרה זכר אותו לטובה והזמין אותו לאודישן. השחקנים מספרים על האווירה המפחידה בצילומי הסדרה בבית כלא אמיתי שנסגר ב-2002. סרטון שלם מדבר על הקעקועים על גופו של סקופילד - המשמעויות שלהם, היוצר שלהם והכי חשוב – איך עושים את זה בלי לקעקע באמת?

לסיכום, אם לא ראיתם את הסדרה, קחו את המארז, היפרדו מיקיריכם לסופ"ש או שניים וכנסו לכלא. קצב עוד מעט מצטרף.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully