וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אל תספרי

אדר ריכטר

30.1.2007 / 11:32

אדר ריכטר נותנת המלצה מסויגת על הדרמה האיטלקית: יש מצב שתיהנו. אולי

למרבה ההפתעה "אל תספרי" הוא סרט שנשאר בראש, מאותן סאגות שיעיקו עליכם וימשיכו להטריד אתכם באחת מאונות המוח גם יום-יומיים אחרי שהכתוביות חתמו את המסך. ההפתעה היא רבה משום שהתרחיש של "אל תספרי" לא חדשני במיוחד.

"אל תספרי" הוא סיפור על אמת ושקר, ראייה ועיוורון, זיכרון ושיכחה, בוחן מציאות לקוי ונכון, שמתגלמים כולם בחייה של סבינה, צעירה איטלקית יפה ו"נורמלית" שסוחבת איתה סוד כמוס מן העבר. סבינה כל כך משתדלת להדחיק את הדבר הנורא, עד שלא הצופה ולא סבינה עצמה יודעים האם הסוד אמיתי או שמא הוא מצוי רק בדמיונה.

התסריט לא מפתיע, גובל בקלישאה וכמוהו אפשר למצוא לא מעט (כמו "גיהנום" לאחרונה, למשל). למרות זאת הוא היה מועמד לפרס הסרט הזר הטוב ביותר באוסקר 2006, למרות זאת השחקנית הראשית זכתה בפרס השחקנית הטובה ביותר בפסטיבל ונציה 2005 ולמרות זאת גיליתי בסופו של סרט, הנאה שהצטברה מבלי ששמתי לב.

את ההבדל עושות בעיקר הדמויות הססגוניות שמקיפות את סבינה, ביניהן חברתה העיוורת היפיפייה שלעולם לא יוצאת מהבית, חברה לעבודה שבעלה עזב אותה לטובת בחורה צעירה יותר ומפיק סרטים צבעוני. התהליכים שעוברת החבורה הזו במהלך הסרט והתובנות אליהן היא מגיעה במהלך הסרט, יעזרו לכם בסופו של דבר לבלוע את הקיטש שמביאים איתם הדמות ראשית והסוד הבנאלי שלה, ואם ממש תתרכזו הם גם יגרמו לכם להרהר בחייכם ובמקומכם ביחס למציאות.

לסיכום: "אל תספרי" הוא כמו ביצה עין: החלק הצהוב, הדביק והמרכזי קצת פחות מעניין מהמסביב. בסה"כ אתם עשויים ליהנות, למרות שזהו לא סרט גורמה. מומלץ במיוחד לחובבי השפה האיטלקית ולנשים יפות ורופפות.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully