וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

תרגיע - עונה 5

פיני אסקל

7.1.2007 / 10:40

למרות איזכורי סיינפלד, ההסתבכויות המעיקות והיהדות המוחצנת, פיני אסקל חושב ש"תרגיע" היא קומדיה מעולה

ללארי דיוויד חשוב מאד שתדעו שהוא יצר את סיינפלד. כל כך חשוב לו, עד שבכל פעם שהוא נקלע למפגש רחוב מקרי, הוא חייב להניס לסיטואציה את פרט הטריוויה שלא הייתם יכולים להירדם בלי לדעת אצלו. "תרגיע" הקומית של לארי דיוויד מגיעה לעונתה החמישית ובסך הכל יהיה אפשר לומר שהיא שומרת על המרקם שלה בהשוואה לעונות הקודמות. אין חדש תחת השמש אבל בכל זאת יש כמה שינויים מעניינים.

בעונה החמישית לארי דיוויד מאבד את זה לגמרי. אם בעונות הקודמות הוא קיבל את התקלות, שנופלות עליו השכם והערב, בחיבה והבנה בזכות שריל, הנאמנה שאתו, עכשיו הוא מקבל את זה קצת אחרת. הוא הרבה יותר רועש, לצערי. פעם היה ללארי פאסון, תובנות ופעולות משקמות כתוצאה מתחושת האיוב הקשה, אבל עכשיו הוא עושה את כל השטויות האפשריות והוא נדחף לצרות באופן הגורם לנו לסלוד מהסדרה מדי פעם.

בתור "הנדפק", לארי בחר לעצמו סיטואציות הרבה יותר טיפשיות בהגזמתם מהרגיל. בעבר זה היה יותר הגיוני, יותר סיינפלד פגש את איליין, אבל בעונה הנוכחית זה כבר הרבה יותר קרמר פוגש את ג'ורג' קונסטנזה. גם בניתוח חובבני מדובר במקרים שקרובים יותר למדע בדיוני וחבל על כך.

בניגוד לעבר, הפרקים לא רק קשורים אחד לשני אלא מהווים רצף כרונולוגי שמתנה את הצפייה בפרק מאוחר בכך שנראה את הפרקים שקדמו לו מכיוון שרובם עוסקים בנושאים דומים. גם ליהודי שבו, דיוויד נותן את הריספקט, הפעם יותר מבעבר. הוא דוחף את סדר פסח, כשרות, יידיש, מזוזה ומנהגים שונים בכל הפרקים. את היהודים זה מרגיז, באמת.

בנוגע לדמויות המשנה אין חדש תחת השמש. עדיין הסוכן ואשתו המשוגעת לוקחים חלק בהווי הלארי דיווידי ומנהלים יחסי אהבה-שנאה-השפלה-תמיכה בצורה מענגת. שריל המתוקה ממשיכה להיות הקונטרה של לארי, המצפון, העזר כנגדו, אבל גם נותנת לו בראש כרגיל, ריצ'רד לואיס נלחם במחלת כליות ומחכה להשתלה המעיבה ברקע חייו של לארי.

"תרגיע 5" ממשיכה, להוציא מספר תקלות, לעשות את העבודה ההומוריסטית על הצד הטוב ביותר, ובכלל הסדרה תירשם כאחת החשובות והמבריקות בעולם הקומדיות, היא פשוט מצוינת. אין ספק שלארי דיוויד, יוצר "סיינפלד" (הנה, אמרנו, תרגיע!), מוצף בכישרון כתיבה ועריכת תסריט, רואה את העולם כרצף של התרחשויות הנעות בין הביזאר ליומיום ובעיקר יישאר על המדף, ליד הסיינפלדים, ולעולם לא ישוב לארון החום של עורך וואלה! DVD (העורך: הארון שחור וגם סופך יהיה אם לא תחזיר...).

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully