וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

דרוש: מנהל ממין זכר

אביטל מולאי

19.7.2010 / 11:30

חשש להפליה מחמת מגדר במכרז למשרת מנהל תפעול לעמותה עירונית "בית שרה והלל – מעון לחיילים משוחררים" בראשון לציון

הנציבה האזורית של מחוז ת"א והמרכז בנציבות שוויון הזדמנויות במשרד התמ"ת, עו"ד שרון אברהם-ויס פנתה לאחרונה לראש עיריית ראשון לציון דב צור להקפיא את המכרז עד לתום בירור בדבר חשש להפליה מחמת מגדר.

עו"ד שרון אברהם-ויס ציינה בפנייתה כי לנציבות שוויון ההזדמנויות בעבודה במשרד התמ"ת הועברה מודעה בדבר המכרז וכן הפרסומים בעקבותיו, כפי שפורסמו במקומון "גל גפן" על ידי העיתונאית, זהבה הבר .

בעקבות המודעה ביקשה עו"ד אברהם-ויס מראש עיריית ראשון לציון דב צור להקפיא את המכרז שבנדון עד לתום בירור בדבר חשש להפליה מחמת מגדר.

דרישות התפקיד: שירות ביחידה קרבית

עו"ד אברהם-ויס מציינת בפנייתה כי המודעה לתפקיד מנהל/ת תפעול לעמותה עירונית "בית שרה והלל-מעון לחיילים משוחררים ראשון לציון", פורסמה בתחילת השנה בעיתונות הכתובה . מעיון בדרישות התפקיד במכרז עולה כי חלק מהכישורים הנדרשים לתפקיד הם שירות ביחידה קרבית בצה"ל ושחרור בדרגת סא"ל/סנ"צ. הדבר מעלה חשש להפליה מחמת מגדר בשל הצבת תנאים שלא מן העניין.

עוד מציינת עו"ד אברהם-ויס כי בכתבה שפורסמה ע"י גב' הבר ביום 6.5.10 עולה כי קודם לכן, פורסם מכרז קודם, שמספרו 1/2010, לאותו תפקיד, אשר בוטל בעקבות ביקורת קשה וחשש להיותו "תפור" למידותיו של אדם ספציפי ועל כן הוחלט לשנות את תנאי המכרז ויצא מכרז מספר 2/2010. ביום 17.6.10 פורסמה כתבה נוספת ע"י גב' הבר, בה נמסר כי בעקבות ביקורות על התנאים החדשים שהוצבו, המעלים חשש כי נתפרו למידותיו של איש צבא, החליט ראש העיר לקיים דיון נוסף בעניין, במסגרתו התקבלה חוות דעת משפטית שהמכרז תקין, בהתאם לכך, כך פורסם בכתבה, כבר בימים הקרובים תתקבל החלטה סופית.

לאור הנסיבות מבקשת נציבות שוויון הזדמנויות בעבודה להקפיא את המכרז, שכן, השתלשלות המאורעות, מעלה חשש להפליה מחמת מגדר, האסורה בחוק שוויון הזדמנויות בעבודה.

היכן השיקולים הענייניים?

עו"ד אברהם-ויס מציינת עוד כי ההחלטה אם לקבל מועמד/ת לעבודה צריכה להתבסס על שיקולים עניינים ומקצועיים ועל רקע התאמה לתפקיד. בנסיבות אלה, לא ברור כי שירות צבאי ביחידה קרבית ושחרור בדרגת סא"ל/סנ"צ מתחייב מאופי תפקיד מנהל/ת תפעול, ואף נראה כי הצבת דרישה זו אינה רלבנטית ומעלה חשש להפליה מחמת מגדר, שכן מבחינה תוצאתית הם מונעים את כניסתה של מועמדת אישה לתפקיד. המסקנה מהמתואר לעיל, בהצבת תנאים שאינם מתחייבים מאופיו ומהותו של התפקיד מעלים חשש כי המכרז עלול להיות "תפור" למידותיו של איש צבא.

יצוין כי נציבות שוויון הזדמנויות בעבודה במשרד התמ"ת הינה זרוע ביצועית הפועלת לאכיפת שוויון הזדמנויות בעבודה במישור האזרחי, כמו גם להפנמת הנורמות הראויות של שוויון הזדמנויות בעבודה במשק כולו. בין היתר, בסמכות הנציבות לטפל בכל חשד לאפליה, להורות בצו על קבלת נתונים ממעסיק ולהגיש תביעות לבתי הדין לעבודה.

הנציבות שואפת להוביל תהליך של הטמעת שוויון ומיגור אפליה בשוק העבודה, ליצור מודעות ציבורית לתרומת השוויון מחד, ומחיר האפליה מנגד, ולהוות כתובת אמינה ומקצועית לפונים אליה, מעסיקים ועובדים כאחד.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully