וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מדריך לנימוסים והליכות במקום העבודה

JobCity

23.10.2008 / 14:20

לא לכולם זה ידוע: מה ברור ומה אסור לעשות במשרד. חוקי הג'ונגל

קשר פנים אל פנים

ישנה חשיבות גבוהה להקפדה על קיומו של קשר פנים אל פנים עם החברים לעבודה, "במקום לשלוח מייל למישהו שנמצא שני מטרים מכם, היו חברותיים, קומו, ודברו איתם", אומרת הודג'קינס.

בנוגע ליחס שיש לתת לקולגות, היו מנומסים, אבל אל תרגישו כאילו אתם חייבים לשאול את כולם מה העניינים בכל יום. "אם אתם באמת מתעניינים, תרגישו חופשי לשאול, אבל אם אתם לא מתכוונים לזה, אל תעמידו פנים", אומרת הודג'קינס. במקרה של ספק, עדיף פשוט לחייך.

דואר אלקטרוני

העברה של בדיחות ומכתבי שרשרת יכולה להצמיד לכם תווית של מבזבז הזמן המשרדי, אז כדאי שתתאפקו. בנוסף, שימו לב למה שאתם כותבים במייל, מכיוון שלמנהלים שלכם יש גישה לדואר האלקטרוני שלכם. הימנעו מגלישה בפייסבוק, יוטיוב, באתרי קניות, ובאתרים אחרים שלא קשורים לעבודה, בזמן שאתם במשרד.

לבוש

"לבוש נכון הוא דבר שתלוי בקוד הלבוש של החברה בה אתם מועסקים, אבל, ללא שום קשר למקום העבודה, אל תבואו עם מחשוף רחב מדי, זה יוצר אי נוחות גם אצל גברים וגם אצל נשים", אומרת הודג'קינס ומסיפה כי גם מכנסיים צמודים אצל הגברים יכולים לגרום לאותה אי נוחות.

"התבוננו סביבכם והתלבשו קצת טוב יותר מהנורמה", מייעצת הודג'קינס. אל תגזימו עד כדי כך שתצטיירו כ"נעלים" יותר מהקולגות, אלא רק במידה כזו שתרמוז שאתם לוקחים את התפקיד שלכם ברצינות. "אם תיראו מרופטים, זו גם הצורה שבה יתייחסו אליכם", אומרת הודג'קינס.

רכילות

במילה אחת- לא, מזהירה הודג'קינס. אם חבר לעבודה מתחיל לרכל אתכם מיוזמתו, הודג'קינס מייעצת לסרב לעניין בעדינות אך בתקיפות. "אמרו משהו כמו: 'אני מצטער, אבל לא נוח לי לדבר על זה- אני מקווה שאת/ה מבינ/ה".

sheen-shitof

מאריכים את האקט

כך תשפרו את הביצועים וההנאה במיטה - עם מבצע בלעדי

בשיתוף "גברא"

נימוסים בטלפון

"הדרך הנכונה לענות לטלפון היא על ידי אמירת שלום וציון השם והתפקיד או המחלקה שלכם", אומרת הודג'קינס. בנוגע לסלולרים, הודג'קינס מודה שהם כלי הכרחי לעבודה עבור רבים, אבל עדיין ישנם כמה חוקים שכדאי לשמור עליהם. "צלצולים חזקים ומעצבנים וצלילי התראה של אס.אם. אסים גורמים למרב הבעיות, אבל אתם גם צריכים להיות ערים לגובה הקול שלכם כאשר אתם מדברים", היא אומרת. שיחות אישיות צריכות להיות בדיוק מה שהן- אישיות. אף אחד לא רוצה לשמוע על מה שעשיתם בלילה הקודם. גם שליחה של הודעות טקסט יכולות לעורר לכעס.

מערכות יחסים

רומן בעבודה הוא דבר שיכול לקרות, ואם הוא אכן קורה, נהלו אותו במקצועיות, אומרת הודג'קינס. "זה אומר בלי מתן יחס מועדף, שיחות עמוקות על עתיד הקשר בפינות נסתרות או סקס על השולחן".

התנהגות כללית

אל תצפו להסתדר עם כולם, אומרת הודג'קינס. "אתם לא צריכים לאהוב את כולם, ומשלמים לכם בכדי לעבוד כצוות, אז אל תתנו לעניינים אישיים לעמוד בדרככם".

בנוסף, היו מודעים למרחב הפרטי של האנשים. "אם קולגה שאתם צריכים להיפגש עמה בדיוק מדברת בטלפון, חזרו יותר מאוחר- אל תעמדו שם ותחכו שהם יסיימו", אומרת הודג'קינס.

לסיכום, נסו תמיד להיות מודעים כיצד הריח, הרעש או המראה שלכם יכול להשפיע על אחרים. אם יש לכם ספק, התייעצו עם הצוות שלכם.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully