וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הטרדות מיניות במשרד: כיצד להתמודד?

וואלה! Jobs

16.10.2008 / 14:53

כיצד להתמודד עם הטרדות מיניות במקום העבודה? כמה המלצות ועצות שיסייעו לכם

הטרדה מינית אינה צריכה להיות חלק מתיאור התפקיד של שום אדם. הנה כמה כללי "עשו" ו"אל תעשו" שיעזרו לכם להתמודד עם מטריד, או מטרידה, בעבודה:

הכינו את הבמה:

ישנם כמה צעדים שצריך לעשות לפני שאתם אומרים משהו למטריד שלכם. מצאו אוזן קשבת אצל הבוס שלכם, האחראי על משאבי אנוש או האיגוד המקצועי שלכם. המטרה שלכם היא ליצור איתם קשר ידידותי, לא לדווח על המטריד. בנוסף, כדאי גם שתתעדו את מה שקרה לכם, כולל תאריכים ופרטים. אם המצב הופך לדרמה אמיתית, תזדקקו לתיעוד מפורט של מה שקרה.

פעלו:

לעתים אנחנו מסרבים להתעמת כיוון שאנחנו חוששים שנחשב למתחסדים, חלשים, חסרי הומור, רגישים יתר על המידה, רכלנים וכו'. בערך 90% מההטרדות ברמה קטנה או בינונית נפסקות כאשר מתעמתים עם המטריד באופן ישיר. לכן אל תמנעו מלעשות סצינה. לעתים קרובות אתם יכולים להפסיק את ההטרדה בעצמכם.

היו ישירים:

המטריד שלכם יכול להיות סתם מישהו דפוק שמנסה לפגוע בכם, או שהוא יכול להיות מישהו שגורם לבעיות בצורה לא מודעת. זו הסיבה לכך שזה חשוב להבהיר שאתם לא מרוצים ממה שקורה. שפת גוף עדינה לא תצליח להעביר את המסר. הומור ומשפטים בנוסח "אני מרגיש/ה ש..." כנראה גם לא יעבדו. הסתכלו למטריד שלכם היישר בעיניים, בלי חיוך, תארו את ההתנהגות הספציפית שנראית לכם פוגעת ובקשו ממנו להפסיק. ההערות שלו משפיעות עליכם בצורה ישירה ולכן עליכם לפנות אליו בצורה ישירה.

sheen-shitof

מאריכים את האקט

כך תשפרו את הביצועים וההנאה במיטה - עם מבצע בלעדי

בשיתוף "גברא"

אל תהפכו את זה לעניין של כל המשרד:

זה מאוד מפתה להשפיל את המטריד באופן פומבי, אבל זה לא משהו שאתם באמת רוצים לעשות. וודאו שאתם נמצאים הרחק משאר חבריכם למשרד ומהמנהלים כשאתם מתעמתים עם חבריכם לעבודה. אם מדובר על מטריד שעשוי לנקוט באלימות, כדאי שתביאו אתכם מישהו שישמש כצופה (זה מאוד יעזור אם זה יהיה מישהו שהמטריד מכבד).

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully