וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נתניהו במסר מפייס: חופש פולחן לכל הדתות

אלפים השתתפו בטקס חנוכת בית הכנסת "החורבה" בעיר העתיקה בירושלים. הרב הראשי מצגר ניסה להרגיע את הרוחות בעולם הערבי: אין לנו שאיפה לבנות את בית המקדש

גדעון צנטנר

(צילום: גדעון צנטנר, עריכת וידאו: עידן גוראל)

בית הכנסת "החורבה" נחנך היום (שני) ברובע היהודי בירושלים, בטקס רשמי בנוכחות אלפי בני אדם שעבר בשקט יחסי, לאחר שעלה חשש שהטקס יגרום למהומות של פלסטינים באיזור.

הנואמים השונים באירוע ניסו להרגיע את הרוחות. ראש הממשלה, בנימין נתניהו, שלח מסר שצולם מראש ובו מסר של פיוס לעולם המוסלמי. "אני יודע שרבים מתרגשים מהרגע הזה ובצדק", אמר נתניהו, "לא רק האמונה שלנו מפעמת בנו. אנחנו אפשרנו לבני הדתות האחרים גם הם לשקם את מקומות התפילה שלהם. אנחנו מחזיקים בגאון את המורשת שלנו ובמקביל אנחנו נותנים את אותו חופש פולחן גם לדתות האחרות. עם ישראל שומר על מורשתו וגם שומר על ידי כך על מורשתם של אחרים".

הרב הראשי לישראל, הרב יונה מצגר, אמר בדבריו למנהיגי העולם המוסלמי: "אל תכניסו לנו שאיפות שאין לנו. אנחנו לא רוצים לעלות ולבנות את בית המקדש בהר הבית, אנחנו רק רוצים לשמוח בשמחת בניין זה, די להסעיר את הרוחות". גם ראש עיריית ירושלים, ניר ברקת, ניצל את ההזדמנות בכדי "לשלוח מכאן מסר של שלום לכל הדתות. אני מאמין שדווקא ממקום זה, שבו חווינו פעמיים את הכאב הנורא והרס של מקום קדוש, נדע להיות רגישים לחששותיהם ומצוקותיהם של כל בני הדתות".גם יו"ר הכנסת, ראובן ריבלין, העביר מסר דומה: "אם בעת הזו לא נאמין שאין מוסרית יותר מזכותנו לבנות בירושלים, אנו עלולים להביא כליה על אחיזתנו בארץ", הצהיר.

המשטרה נערכה הערב בכוננות גבוהה בירושלים, על רקע חנוכתו הרשמית של בית הכנסת, שנפתח לראשונה זה 60 שנה. 2,500 שוטרים, כשלצדם מאבטחים ולוחמי משמר הגבול, נפרשו במזרח הבירה ובעיר העתיקה, ובמקביל נמשכים הסגר על השטחים והגבלת גיל כניסת המתפללים להר הבית. יחד עם זאת, כאמור, לא נרשמו אירועים חריגים במהלך הטקס.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully