וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

לקראת חקיקה: ארדן העביר תזכיר החוק לפיצול זכייניות ערוץ 2

1.9.2014 / 14:53

קשת מעוניינת לצאת לערוץ נפרד ואף כבר החלה להיערך לכך, אולם בעלי המניות של רשת טרם נתנו הסכמתם. ערוץ 10: "המשמעותו היא מונופול של ערוץ במשך חודשים שעלולים להפוך לשנים"

מפגש יוצרים עם גלעד ארדן. ניב אהרונסון
המהלך יחייב את ביטול אפיק 22. ארדן/ניב אהרונסון

משרד התקשורת מפיץ היום (שני) את תזכיר החוק לפיצול זכייניות ערוץ 2 קשת ורשת ולהקמת חברת חדשות נוספת. החוק קובע כי הזכייניות, המשדרות היום יחד בערוץ 2, יעברו לשני ערוצים נפרדים אשר ישדרו שבעה ימים בשבוע החל מאפריל 2015, ולכל אחת מהן תהיה חברת חדשות נפרדת.

ערוץ 2 בדרך לפירוק: קשת מתכוננת ל-7 ימי שידור בשבוע

המעבר המתוכנן של רשת וקשת לאפיקי שידור נפרדים הוא חלק מרפורמת הרישיונות בטלוויזיה. כיום קבועה תקופת הזיכיון של בעלי רשת וקשת עד ל-31 באוקטובר 2015 ושל ערוץ 10 עד לסוף השנה הנוכחית. משרד התקשורת מעוניין לקדם את הפיצול מתך הנחה שערוץ 10, שלא הצליח לקבל מהמדינה רישיון שידורים, ייסגר כבר בתום התקופה הנוכחית ועל מנת למנוע מונופול של ערוץ 2.

בחוק נקבע כי בעלי זיכיונות לשידורי טלוויזיה בערוץ 2 רשאים להמשיך ולפעול במסגרת הזיכיון, בכפוף להסכמה הדדית, לתקופה נוספת של שנתיים - עד לאוקטובר 2017. אולם נכון להיום לא הגיעו הזכייניות להסכמה בעניין זה שכן קשת מעוניינת לצאת לערוץ נפרד ואף כבר החלה להיערך לכך ואף העבירה למשרד התקשורת רשימת הקלות שאותן היא מבקשת. ברשת המצב שונה: ישיבת דירקטוריון שנערכה בנושא לא הניבה החלטה חד משמעית, והזכיינית לא פרסמה באופן רשמי את עמדתה. תזכיר החוק יאלץ את רשת לעזוב את ערוץ 2 כבר ב-2015.

המהלך יחייב את ביטול אפיק 22, כך שאף אחת מהחברות לא תהנה מהמוניטין רב הערך שצבר לו ערוץ 2 במשך השנים והן תאלצנה למתג עצמן מחדש. כיוון שתקופת הזיכיון הנוכחית של בעלי הזיכיונות בערוץ 2 תקוצר בשבעה חודשים, החק מציע כי הן יקבלו "זיכוי" של דמי הזיכיון החד-פעמיים ששילמו עם קבלת הזיכיון. ההערכות בתעשיה הן כי כעת ימקדו הזכייניות את פעילותן בכנסת על מנת לשפר את תנאי המעבר לרישיון.

מערוץ 10 התייחסו לתזכיר החוק, ומסרו כי "תזכיר החוק כפי שמנוסח כעת משמעותו אחת - מונופול של ערוץ 2 וחדשות 2 במשך חודשים שעלולים להפוך לשנים. אנו משוכנעים ששר התקשורת ושר האוצר שפועלים כל העת למען הגדלת התחרות בכל השווקים לא יתנו יד להקמת מונופול דווקא בשוק התקשורת". זכייניות ערוץ 2 טרם הגיבו לתזכיר.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully