וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"הארץ זה לא רק גדעון לוי; בדברי לפיד יש מימד פשיסטי"

24.7.2014 / 18:02

על ביטולי המנויים: "ידענו נטישות דומות כבר בעבר בזמן מלחמה"; על המפרסמים: "קיבלנו איומים בשל אופי הסיקור"; על העתיד המעורפל: "נידרש לגל פיטורים נוסף". מו"ל הארץ עמוס שוקן הגיע לוואלה! ברנז'ה לראיון בתנאי שדה

צילום : עידו שחם

זוהי תקופה לא קלה לעיתון הארץ, אשר חווה בימים אלו גל גינויים, אולי חסר תקדים, ובעקבותיו גם לא מעט ביטולי מנויים בשל הטון המאוזן אותו הוא נוקט בסיקור מבצע "צוק איתן".

מו"ל העיתון עמוס שוקן, הגיע לוואלה! ברנז'ה כדי להשיב על כמה שאלות בוערות. בין היתר הוא מתייחס לקו הכללי ולאג'נדה של העיתון, לקריאת שר האוצר יאיר לפיד לבטל מנויים, לפעילות כתביו ברשתות החברתיות וכן לשהיית עורך העיתון אלוף בן בחו"ל מאז החלה הכניסה הקרקעית לעזה.

הוראה לעובדי הארץ: "הימנעו מהעברת מידע על הרוגים לחברים ומשפחות"

במלחמת לבנון השנייה הפגין הארץ קו אותו ניתן להגדיר - בטח באופן יחסי לקו הנוכחי - אפילו כמיליטנטי. גם בימי האינתיפאדה השנייה היו דיווחים על חיכוכים במערכת העיתון. לשאלה בדבר התחושה כי כיום מדובר במערכת מונוליטית, שוקן משיב בשלילה רבתי. לטענתו, מאז ומתמיד היו בעיתון דעות שונות ומגוונות, ולדבריו "גדעון לוי הוא לא הדבר היחיד בעיתון".

מי שילם על המאבטח של גדעון לוי?

שוקן התייחס גם לידיעה שפורסמה בוואלה! ברנז'ה לפיה לוי מסתובב מאז פרסום מאמרו מעורר ההדים "הרעים לטיס" עם מאבטח צמוד. לדבריו, הוא היה שותף בקבלת ההחלטה, ועיתונו אף מימן את עלותה.

מו"ל הארץ מודע לבעיה החריפה הנעוצה בעצירת הקמפיינים בשל המצב הבטחוני - בעיה ששמורה גם לשאר העיתונים ולזכייניות הטלוויזיה, אולם לא מכחיש כי קיבל איום מאחד מהמפרסמים בעיתון כי יפסיק את פעילותו בשל הקו הפוליטי והתקשורתי אותו הוא נוקט.

שוקן מתייחס גם למחיר האפשרי הנלווה לקו הביקורתי אותו מוביל העיתון גם בימי שגרה, בראשו המאבקים הגלויים עם צמרת המשטרה והמפכ"ל יוחנן דנינו - מאבק אשר כפי שפורסם בוואלה! ברנז'ה - הוביל להכרזת האחרון כי יבטל את המנוי לעיתון, וכן על יחסיו הטעונים עם הרמטכ"ל ועם לשכת רה"מ נתניהו. לטענתו, הדבר לא גובה שום מחיר באספקת החדשות השוטפת של העיתון.

הנקמה של לפיד

לסיכום, מתייחס שוקן גם לרמז העבה ששיגר לעברו שר האוצר הנחשב מקורב למו"ל ידיעות אחרונות נוני מוזס, שכתב השבוע בעמוד הדעות של עיתונו מאמר בו התייחס להקצנה בחברה הישראלית והציע, כפתרון, "ביטול המנוי לעיתון המפרסם דעות קיצוניות". להקצנת השיח מנה כדוגמא את "גדעון לוי וחנין זועבי, בנצי גופשטיין והנערים הזועקים 'מוות לערבים', המפגינים הקוראים 'ישראל רוצחת' והמפגינים שבאו להרביץ להם, הטוקבקיסטים מימין ומשמאל, המקללים, המאיימים, האלימים".

לדברי שוקן, בדברים הללו - אשר הציבו תחת כפיפה אחת את גדעון לוי עם המפגינים המאיימים - "יש מימד פשיסטי", וכי לפיד מנהל קמפיין נגד העיתון מאז חשף כי התקבל ללימודי דוקטורט בתוכנית המחייבת סיום תואר ראשון בהצטיינות, ללא תואר ראשון כלל.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully