וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

המחוזי: אין אכיפה בררנית כלפי ערבים

1.6.2010 / 19:24

שופט בימ"ש לנוער שדן לפני כחצי שנה ביידויי אבנים מצד נערים ערבים, קבע כי הרשויות מפלות בכל הקשור לעבריינות אידיאולוגית. הפרקליטות ערערה וביהמ"ש המחוזי קבע: אין מקום לקבל את הטענה לאכיפה בררנית

לפני כחצי שנה קבע שופט בית המשפט לנוער בנצרת, יובל שדמי, כי רשויות אכיפת החוק מפלות בין יהודים לערבים בכל הקשור לעבריינות אידיאולוגית, ויצר סערה גדולה. היום (שלישי) במסגרת ערעור על ההחלטה, קבע בית המשפט המחוזי בעיר כי אין ראיה שממנה ניתן להסיק מסקנות כה מרחיקות לכת.

השופט שדמי דן במשפטו של נער בן 17, שהודה במסגרת הסדר טיעון בעבירה של סיכון חיי אנשים במזיד בנתיב תחבורה, לאחר שיידה אבנים על ניידת משטרה במחאה על מבצע "עופרת יצוקה". השופט החליט שלא להרשיע את הנער ולגזור עליו עונש מאסר בשל אכיפה בררנית. השופט קבע שהמדינה פועלת ב"שני מסלולי אכיפה מקבילים ושונים מהותית", אחד ליהודים ואחד לערבים. "סבורני כי אין להשלים עוד עם המשך קיומה של אפליה מגזרית שכזו, שבה משתלבים פסקי הדין של בתי המשפט כחוליות בשרשרת", כתב בפסק דינו.

הפרקליטות ערערה על ההחלטה. בית המשפט המחוזי בנצרת אמנם דחה את הערעור על ההרשעה והעונש, אולם קבע שלא היה מקום לקבל את הטענה לאכיפה בררנית. "במקרה זה מצאנו כי נפלו בהתנהלותו של בית משפט כמה פגמים דיונים מהותיים, המחייבים את התערבותנו", כתבו השופטים אסתר הלמן, שאהר אטרש ואשר קולה.

הם הוסיפו כי "מפסקי הדין אליהם הפנתה המערערת בנימוקי הערעור ומאלה שפרטיהם מופיעים בטבלה שהגישה, ניתן ללמוד על מדיניות עקבית של המדינה לעתור להרשעה ולעונשים מחמירים, שיכללו מאסר בפועל, בעבירות של סיכון חיי אדם בנתיב תחבורה, המבוצעות על ידי קטינים, תוך ידויי אבנים לעבר נתיב תחבורה, במקרים בהם הדבר נעשה על רקע אידיאולוגי וגם במקרים אחרים".

"המסקנה היא, כי דין הערעור להתקבל, במובן זה שהחלטת בית המשפט לקבל את טענת ההגנה מן הצדק מחמת אכיפה בררנית דינה להתבטל, משלא הונחה בפני בית המשפט כל תשתית שתצדיק קבלתה", נקבע בפסק הדין.

  • עוד באותו נושא:
  • בית המשפט

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully