וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הלואוקוסט החדש: טוסו בעמידה ושלמו פחות

27.7.2014 / 7:24

דו"ח חדש שפורסם לאחרונה, מגלה כי תוך חמש שנים יוכלו נוסעים לשהות במטוסים במצב מאונך במה שמוגדר כ"כיסאות עמידה", כחלק מהניסיון להוזיל עלויות בעסקי התעופה. תסכימו לעמוד ולחסוך כסף בדרך לחופשה?

נוסעים טיסה. ShutterStock
האם בשנים הקרובות המטוס ייהפך לאוטובוס? נוסעים בעמידה/ShutterStock

זה נשמע כמו סיוט מתמשך, אבל זה עלול לקרות בקרוב יותר משאתם חושבים: על פי דו"ח חדש שפורסם, ייתכן שתוך חמש שנים יוכלו נוסעים לשהות במטוסים במצב מאונך, במה שמוגדר כ"כיסאת עמידה", כחלק מהניסיון להוזיל עלויות בעסקי התעופה.

"נתקלתי ברעיון הזה במקרה כשחיפשתי דרכים להוזיל את מחירי כרטיסי הטיסה", סיפר פיירוז רומלי, שפרסם את הדו"ח במגזין הבינלאומי של IACSIT להנדסה וטכנולוגיה. על פי רומלי, פרופסור להנדסת חלל באוניברסיטת פוטרה במלזיה, המטרה שלו היא להוזיל את מחירי הטיסה לרמה שתיצור תחרות עם אוטובוסים ורכבות.


עוד על הטיסה שלכם בוואלה! תיירות:
וחברת התעופה הטובה בעולם היא...
נמצא הפיתרון לשמירת מרווח הרגליים שלכם בטיסה
מה מציעות חברות התעופה לנוסעים עם ילדים?


לטענתו, אם מטוס בואינג 737 ישתמש ב"מושב העמידה", הוא יוכל להגדיל את כמות האנשים ב-21 אחוז ולהוזיל את מחיר הכרטיס ב-44 אחוז. לטענתו, "לפעמים אני טס טיסות מקומיות קצרות מאוד, ועוד לפני שאני מספיק להיחגר אנחנו כבר נוחתים. לכן השאלה שלי היא, האם בטיסות כל כך קצרות אנחנו באמת חייבים לשבת?".

מטוס. GettyImages
ייתכן והמושבים במטוס יהיו מיותרים, ואנו נחסוך עוד כסף. מטוס נוסעים/GettyImages

"אינטרס של כולם"

כמובן שהרעיון כבר עלה בעבר על ידי מספר חברות, ובעבר פותח ה-SkyRider, עם משענת גב מרופדת וחגורת בטיחות מעל הכתפיים. מנכ"ל ריינאייר האירית, מייקל אולירי, טען אז ש"הבעיה עם תעופה היא שבמשך 50 שנה השתמשו בה אנשים שחושבים שזו חוויה מינית מופלאה, כשזה למעשה בקושי אוטובוס עם כנפיים".

עם זאת, מריינאייר נמסר שאין לה כוונה להשתמש במוצר כזה בעתיד הקרוב. גם ראש מחלקת התעופה האזרחית של הונג קונג מביע פקפוק ומזכיר ש"יש דרישות מחמירות מאוד בכל הנוגע למושבים של מטוסים, הרעיונות עדיילן לא בשלים".

בנוסף, גם מארק הילר, מנכ"ל חברה המייצרת מושבים למטוסים, סבור ש"לדעתנו אין שוק לרעיון הזה, נוסעים לא יסכימו לנסוע ככה, גם אם המחיר יוזל מאוד והטיסה מאוד קצרה. זו פשוט הקרבה גדולה מדי בכל הנוגע לנוחות".

למרות זאת, רומלי מתעקש שלרעיון יש סיכוי. לדבריו, עדיין אין מחקרים רציניים מספיק בנושא, ובכל הנוגע לסבלנות של נוסעים כלפי עמידה ממושכת - הרי שזה לא פעם עניין של גיל, יכולת פיזית ובריאות. "ראיתי אנשים שעומדים שעות ארוכות ברכבת ובאוטובוס", הוא אומר, "חוץ מזה, אם בפני אנשים תעמוד אפשרות של לשבת שש או שבע באוטובוס או לעמוד במשך חצי שעת טיסה, אני מאמין שאנשים יברחו באפשרות השנייה אם המחירים יהיו נמוכים מספיק".

לסיכום, רומלי יודע שהבעיה המרכזית היא הסקפטיות של הנוסעים וחברות התעופה, והקשיים שיערימו הרשויות באישור ה"מושב האנכי". "זה יוריד עלויות לנוסעים, ויגדיל רווחים לחברות", טוען רומלי, "זה האינטרס של כולם".

ומה איתכם: תסכימו לעמוד בטיסה ולשלם פחות? טקבקו לנו!

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully