וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"גברים בשחור 3": מוצר הוליוודי כייפי ומומלץ

מרט פרחומובסקי

25.5.2012 / 5:23

"גברים בשחור 3" בכיכובו של וויל סמית' מחזיר לחיים את הקריירה של הבמאי בארי זוננפלד בניגוד לציפיות, ומוכיח שסרט קיץ הוליוודי יכול להיות גם מהנה וגם חכם

בארי זוננפלד היה פעם אחד היוצרים המגניבים בהוליווד. אחרי שזכה לתהילה כצלם מחונן בסרטיהם הראשונים של האחים כהן, ובלהיטים כמו "ביג" ו"כשהארי פגש את סאלי", זוננפלד קיבל הזדמנות לביים בעצמו, והפציץ עם "משפחת אדאמס" המצוין, בכיכובם של ראול ג'וליה ואנג'ליקה יוסטון. אחר-כך הגיעו "תפוס את שורטי" האדיר עם ג'ון טרבולטה ולבסוף "גברים בשחור", סרט אקשן-מדע בדיוני קומי בכיכובם של וויל סמית' וטומי לי ג'ונס.

אלא שדווקא אז, בשיא הקריירה שלו, משהו נדפק. אחרי שיצר את המערבון הקומי עתיר התקציב "פרוע על המערב", שהפך לכשלון קופתי וביקורתי קולוסאלי, נראה שזוננפלד נקלע למשבר יצירתי שקילף ממנו לגמרי את הברק שהיה אופייני ליצירתו קודם לכן. בתקופה זו היה חתום על הקומדיות הכושלות "צרה גדולה" ו"משפחה על גלגלים", וגם על ניסיון ראשון ועגום לעשות סרט המשך ל"גברים בשחור", שאמנם זכה להצלחה קופתית סבירה, אך היה מאולץ ונטול ערך כמעט לחלוטין. נראה היה שהקריירה הקולנועית של זוננפלד הגיעה למבוי סתום. אפילו הוא עצמו הבין את הרמז והלך לנסות את כוחו בטלוויזיה, ללא הצלחה משמעותית.

כל ההקדמה הארוכה הזאת באה, כדי לבסס הצהרה נלהבת: כנגד כל הסיכויים, בארי זוננפלד חזר לעצמו. המפגש השלישי שלו עם סדרת "גברים בשחור" הוא התפוצצות של אנרגיה יצירתית רעננה, וכובשת. בסיוע התסריט החינני ורב ההמצאות, שנרקח על-ידי שורה של תסריטאים שווים, שכללה את איתן כהן (לא אחד מהאחים, אלא התסריטאי של "רעם טרופי"), דיוויד קפ ("ספיידרמן") וג'ף נתנזון ("שעת שיא"), זוננפלד יצר כאן את אחד התוצרים ההוליוודיים הכיפיים של השנים האחרונות. ברור שגם נוכחותם של כוכבי הסדרה סמית' וג'ונס, שבאופן מובהק לא באו רק בשביל הצ'ק, וחיזוק בדמות פנים חדשות ברמה של ג'וש ברולין ואמה תומפסון, תורמים להצלחת הסרט. אפילו השימוש בתלת ממד הוא אחד היצירתיים והכיפיים שנראו עד היום, עם כמה וכמה רגעים עוצרי נשימה.

כבר מסיקוונס הפתיחה של "גברים בשחור 3", אפשר להתרשם שנעשה כאן מאמץ להפציץ. הסיקוונס עוסק בבריחתו מהכלא של "בוריס החיה", האיש (או יותר נכון החייזר) הרע של הסרט בגילומו המשובח של ג'מיין קלמנט (מהצמד הקומי-מוזיקלי "Flight of the Conchords"). הסצנה הזאת היא דוגמא יפה של מהלך עלילתי שחוק למדי, שעובר ריענון וחידוש בזכות המצאות מגניבות כמו מיקומו של בית הכלא, מאפייני כלי הנשק המיוחד של בוריס והדרך המיוחדת שבה הוא מוברח לתוך תאו. זוננפלד מביים את כל הדברים האלה עם מעוף, הומור וטעם שבזכותם הפך לפני עשרים שנה לבמאי כל-כך אהוב. נקווה שימשיך ככה.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
יש תמוראה למחיר הכרטיס. מתוך "גברים בשחור 3"/מערכת וואלה!, צילום מסך

אחרי סיקוונס הפתיחה, נפרשת האינטריגה המרכזית של הסרט, שבמהלכה משתלט בוריס על מכונת זמן ומצליח להגיע לשנת 1969 ולחסל את הגרסה הצעירה של הסוכן קיי (ברולין, בחיקוי מושלם של טומי לי ג'ונס), שהוא זה שגרם לכליאתו. הסוכן ג'יי (וויל סמית) נאלץ כעת לקפוץ אחורה בזמן בעצמו, למנוע את רצח שותפו ובדרך גם להציל את העולם. בדרך הוא משתתף בכמה סצנות אקשן מרהיבות, פוגש לא מעט חייזרים מגעילים, וזורק לא מעט בדיחות מוצלחות. בקיצור, כל מה שהייתם מצפים מסרט "גברים בשחור" מוצלח.

אמנם "גברים בשחור 3" רוכב חזק מדי על הטרנד התקופתי סטייל "מד מן", וגם הטיפול שלו באירוע המכונן מעברו של הסוכן קיי, שהוא מבטיח לנו מהרגעים הראשונים, מתגלה כתפנית עלילתית לא מאוד משכנעת, אבל בסך הכל רמת האינטליגנציה והיצירתיות בסרט היא מעל ומעבר לממוצע. מדובר במוצר הוליוודי קיצי, שבאופן נדיר נותן תמורה מלאה למחיר הכרטיס, ועל כן מומלץ מאוד לראות אותו.

"גברים בשחור 3" - מתי ואיפה רואים?

"גברים בשחור 3" - האם תצפו בו? ספרו לנו בפייסבוק

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully