וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הבהלה למימד

אייל דץ

13.2.2010 / 16:30

ההצלחה העצומה של "אווטאר" פתחה את המירוץ ללהיט הבא שייצא בתלת מימד, מ"הארי פוטר" ועד אפילו "טיטאניק". אייל דץ שם משקפיים ועושה סדר

עכשיו כבר אפשר להכריז: מדובר במהפכה. ההצלחה האדירה של "אווטאר" עשתה את שלה ובקרוב אנו צפויים למבול של סרטים בתלת מימד. מסתבר שבהוליווד הבינו מה מוכר ומיהרו להדביק את תווית ה-"תלת" לסרטים, גם כאלו שבזמן עשייתם אף אחד כלל לא חשב שהדבר הבא הוא תלת מימד. אפילו מפיקי "דמדומים", להיט הערפדים, שוקלים מעבר לפורמט הלוהט.

כמובן ש"אווטאר" לא המציא את התלת מימד. קדמו לו סרטי אנימציה רבים וגם מפיקים יצירתיים, כמו אלו של "אליס בארץ הפלאות" (18 במרץ בישראל) שהבינו את הפוטנציאל שבתלת. "אווטאר" פשוט גרם למפיקים האחרים להבין שהם גם יכולים לראות מזה הרבה מאד כסף, שזו מטרה שלוואלה! תרבות אמנם קשה להזדהות איתה, אבל לא ניתן להתעלם מהטרנד.

לכן הכנו לכם את הרשימה הבאה, הכוללת את הסרטים המדוברים ביותר כרגע להפקה בתלת מימד. חלקם הוכרזו רשמית ככאלו ("הארי פוטר", למשל) וחלקם רק בדיבורים ("רובוקופ"), אבל זה היופי במציאות המדומה: אפשר לשים משקפיים ולראות את העתיד כבר כאן.

התנגשות הטיטאנים

אחד הסרטים המדוברים ביותר שיצאו לאקרנים באביב הקרוב הוא הרימייק לסרט משנת 1981. הסרט מבוסס על אחד הסיפורים הידועים של המיתולוגיה היוונית ומגולל את סיפור מאבקו של פרסאוס (סאם וורת'ינגטון) בנו של זאוס (ליאם ניסן) היוצא להצלת משפחתו והאנושות כולה. "התנגשות הטיטאנים" היה אמור לצאת לאקרנים ב-26 במרץ 2010 אולם בעקבות מה שהוגדר על ידי וורנר בראדרס כ"ניסוי מוצלח בהמרה לפורמט של תלת מימד", נדחתה הפרמיירה של הסרט נדחתה ל-15 באפריל. לפחות וורת'ינגטון, מהכוכבים האנושיים של "אווטאר", מבין את ההחלטה.

פוסטר הסרט התנגשות הטיטאנים.
האלים התלת מימדיים. פוסטר הסרט "התנגשות הטיטאנים"

"הארי פוטר ואוצרות המוות" (1 ו-2)

הסרטים הבאים בסדרת הקוסם שיצרה ג'יי קיי רולינג, "הארי פוטר ואוצרות המוות" (המחולקים לשני סרטים) ייצאו גם הם בפורמט של תלת מימד. על פי הודעת אולפני וורנר בראדרס, עלותו של כל סרט תתייקר ב-5 מיליון דולר בעקבות המעבר לתלת מימד, אולם הדבר צפוי להשתלם בקופות הקולנוע, שכן כרטיס לסרט בתלת מימד יקר משמעותית מכרטיס לסרט בפורמט רגיל. בהתחשב בכך שסדרת הארי פוטר שלטה בטבלאות סיכום העשור של שוברי הקופות, נראה שהמהלך רק ישתלם לאולפנים. הסרט הראשון בסדרה עתיד לצאת ב-19 בנובמבר 2010 ואילו החלק השני עתיד לראות אור ב-15 ביולי 2011.

הארי פוטר ואוצרות המוות חלק א'. imdb
קסמים בתלת מימד. מתוך החלק הראשון של "הארי פוטר ואוצרות המוות"/imdb

ספיידרמן

נדמה שעם מסכת הדחיות והקשיים המלווים את יציאתו של הסרט הבא בסדרת סרטי "ספיידרמן", אפילו כוכב העל בכבודו ובעצמו לא היה יכול להתמודד. במהפכה מתוקשרת ומדוברת, אולפני סוני וחברת מארוול בעלת הזכויות על המותג זרקו את הבמאי סם ריימי ואת השחקן הראשי טובי מגוויר, שכרו את מארק ווב, במאי "500 ימים עם סאמר" וקינחו בהכרזה על צאת הפרויקט בתלת מימד, שיווק אגרסיבי משהו לביצה שלא נולדה.

על פי העלילה המתוכננת, יעסוק הסרט החדש בימי התיכון של פיטר פרקר הלא הוא ספיידרמן ויספר כיצד נעקץ פרקר על ידי עכביש רדיואקטיבי וקיבל את כוחות העל שלו. תאריך היעד: 3 ביולי 2012, אבל עם עברו של איש העכביש, לא היינו מסמנים ביומנים.

מתוך הסרט "ספיידרמן 3". imdb
יגיע ל-2012? מתוך "ספיידרמן 3"/imdb

"מכסחי השדים 3"

זוכרים את השד הירוק והמגעיל מ"מכסחי השדים"? כדי שתתחילו להתכונן להתחמק מהקיא שלו. הדיווחים האחרונים מהוליווד גורסים כי לצד ההתקדמות בהפקת "מכסחי השדים 3", מעוניין הבמאי איוון רייטמן כי הסרט יצא בגרסת תלת מימד. הסרט, שצילומיו אמורים להתחיל בקרוב, אמור להגיע לאקרנים במהלך שנת 2011. עדיין לא ידוע מי מהשחקנים המקוריים יככב אולם בשבוע שעבר אישר ביל מארי רשמית כי הוא בפנים. מארי לא הסתפק בהצהרה ושיגר פצצה: הוא עומד לככב בסרט בתפקיד אחד השדים.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
בונים על שדים בשלושה מימדים. מתוך הסרט הראשון בסדרת "מכסחי השדים"/מערכת וואלה!, צילום מסך

מלתעות

אולפני יוניברסל מעוניינים להפיק רימייק לסרט הקלאסי של סטיבן ספילברג מ-1975 ולשלב בתוכו, איך לא, תלת מימד, כל על פי דיווחים באתרי תעשיית הבידור בשבוע האחרון. לטענתם, זוהי הזדמנות לחשוף קהלים צעירים ורעננים לסרט, באמצעות הפורמט התלת מימדי. הדיווחים גם הציעו כריש מעניין למדי ככוכב הסרט: טרייסי מורגן, שהתפרסם בעיקר בזכות היותו הכוכב המטורלל של הקומדיה המצליחה "רוק 30".

מתוך הסרט "מלתעות". imdb
כרישים יאכלו לכם את המשקפיים. מתוך "מלתעות" המקורי/imdb

רובוקופ

כבר שנים שמדברים על רימייק לשוטר העשוי מפלדה, אולם כרגע עושה רושם שהפרויקט לא מתקדם לשום מקום. דבר אחד בטוח - התעשייה מאחורי הפרויקט מעוניינת בגרסת תלת מימד רווית אפקטים שישדרגו את יכולותיו של אלכס מרפי. השמועות האחרונות בהוליווד מספרות כי הבמאי שיועד לפרויקט, דארן ארונופסקי ("רקוויאם לחלום", "המתאבק") החליט לנטוש את את ההפקה משום שהוא מתנגד לפורמט התלת מימד ומעדיף גרסה ריאליסטית יותר. MGM טוענים מנגד כי ארונופסקי עדיין בתמונה.

מתוך הסרט "רובוקופ". imdb
האמת, לא רעיון רע לרי-מייק. מתוך הסרט "רובוקופ"/imdb

"טיטאניק"

ג'יימס קמרון כבר הוכיח שהמאבק הגדול ביותר שלו הוא נגד עצמו, כשהביס עם "אווטאר" כמעט את כל השיאים שקבע "טיטאניק". כעת, נראה שהוא מעוניין בסיבוב נוסף: בחודש יולי אשתקד הכריז הבמאי על יציאתו מחדש של "טיטאניק" לאקרנים, הפעם בגרסת תלת מימד. את התוצאה הסופית ניתן יהיה לראות לטענתו ב-2011. "זה נראה מרהיב", אמר קמרון אחרי שראה קטע מתוך הסרט בגרסתו החדשה. גורמים בהוליווד קצת יותר סקפטיים מקמרון הנלהב וטוענים שהפרויקט הגרנדיוזי נמצא עדיין בחיתוליו ומצד שני - כמה מהם טענו ש"אווטאר" יהיה פלופ.

ליאונרדו דיקפריו עם קייט ווינסלט, מתוך הסרט "טיטאניק". imdb
"אני מלך העולם" בשלושה מימדים וכמה מאות מיליוני דולרים. דיקפריו וקייט ווינסלט ב"טיטאניק"/imdb

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully