וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אקדמאי עם חוש הומור: ריצ'רד ג'נקינס - נו, ההוא מהזה

גיא שמי

2.6.2009 / 11:58

מחפשים מישהו לתפקיד פרופסור או עו"ד עם נופך דרמטי או קומיי? סוכנות שחקני המשנה של גיא שמי מציעה את ריצ'רד ג'נקינס

למרות שזכה לא מזמן למועמדות לאוסקר על הסרט "האורח", יש לשער שרובכם עדיין לא תזהו את ריצ'רד ג'נקינס בשמו. עם זאת סביר להניח שפניו יהיו לכם מאוד מוכרות ובצדק: שילובו התכוף בסרטיהם של האחים פארלי, דיויד או. ראסל והאחים כהן, הופעותיו בשלל סדרות פופולריות כגון: "קוז'אק", "מיאמי מחלק מוסר", וכמובן "עמוק באדמה" ורשימת התפקידים הקולנועיים הבלתי מבוטלת שלו (כמו שהחכים להזכיר אדריאן ברודי באותו טקס האוסקר), הכוללת (בין היתר) את: "אני עצמי ואיירין", "אני אוהב האקביז", "אהבה מקרית", "סילברדו", "חנה ואחיותיה", "המכשפות מאיסטוויק", "ארץ קרה", "דיק וג'יין עושים את זה", "לימודים גנובים", "שעת האפס", "הממלכה", "אהבה מקרית", "ווידוי", "פלדה כחולה", "שלג יורד על הארזים", "מרגלים במשרה חלקית" והרימייק של "הנרקוד?" עם ריצ'ארד גיר; כל אלו הוכיחו זה מכבר כי ג'נקינס הוא שחקן מאוד מוכשר.

על האוסקר לדאבונו, הוא נאלץ לוותר לטובת הארווי מילק של שון פן (עצה לפעם הבאה – שחק הומוסקסואל). את ג'נקינס, יליד 1947, קל מאוד ללהק בתור מורה, פרופסור, עו"ד או כל דמות אחרת שלמדה רוב חייה, עקב לשונו הצחה וחזותו האקדמאית. אולם גם אלו שהשכילו ללהקו בקומדיות, לא התחרטו.

השמועה אומרת ש – אבא של הגיבורה

שרה (ג'ניפר אניסטון) וארוסה החדש (מארק ראפלו), נוסעים לבית משפחתה הקליפורנאי של שרה, הכוללת בין היתר את סבתה קת'רין (שירלי מק'ליין) ואת אביה ארל (ג'נקינס). תוך כדי פלגיאט תסריטאי מפתיע, לומדת שרה כי הספר (סרט) "הבוגר", בוסס על משפחתה שלה ובסערת רגשות (דיסקרטית) יוצאת למצוא את הפלייבוי בו בורוס (קווין קוסטנר) שהוא כנראה, עקב הגילויים החדשים, אביה האמיתי. כאשר מתגלים מעשי הבגידה השונים בהסטוריה המשפחתית, ארל מצטייר כבעל (וחתן) תמים, שמעולם לא היה מודע לאי-אילו בעיות נאמנות ואולי הוא בכלל מעדיף לשמור את תבונתו והבנתו בסוד בכדי שלא לנדנד את הסירה המשפחתית. ארל האטינגר של ג'ינקינס הוא תפקיד לא רע, אם כי קטן מאוד ובסרט די מיותר.

אכזריות בלתי נסבלת – יריבו של הגיבור

מיילס מאסי (ג'ורג' קלוני) הוא עו"ד גירושין מדופלם ומשועמם שמחפש אתגר אמיתי בחיים. בצירוף מקרים מהנה, מגיע אל משרדו רקס רקסרות' (אדוארד הרמן) המיליונר, שבגד באשתו מרילין (קת'רין זיטה-ג'ונס), צולם במצלמת וידאו ולא מוכן לתת לגרושתו לעתיד ולו סנט אדום אחד. לשאלתו של רקסרות': "זה אפשרי?" עונה עו"ד מאסי בפשטות מחוייכת: "זה אתגר". את עו"ד פרדי בנדר (ג'נקינס) אנו פוגשים כאשר זה מייצג את מרילין בגירושין. תוך פחות משנייה מאסי מוריד לו את הבטחון העצמי ומנסה להלבין פניו אל מול מרשתו. מעט סמול טוק משפטי ותהיה לגבי רלוונטיותו של תיק קירשנר המפורסם ופרדי חוטף את הקריזה, סוגר את תיקו ושועט החוצה מן המשרד. פרדי בנדר הוא תפקיד קטן אך מלא בכל טוב מבית היוצר של האחים כהן, המאסטרים הבלתי מבוטלים של תפקידים קטנים ומלאי כל הטוב. זה אולי לא סרט ששוה לראות רק בשבילו, אך זה בהחלט סרט ששווה לראות.

אחים חורגים – אבא של הגיבור

קופידון מצא לנכון להפגיש בין ננסי האף (מארי סטינבורגן) וד"ר רוברט דובאק (ג'נקינס), שניהם גרושים עם ילדים. הבעיה היא שלננסי יש ילד בן ארבעים בשם ברנן (וויל פארל) שגר איתה ולד"ר דובאק, יש ילד בן ארבעים בשם דייל (ג'ון סי. ריילי) שגר איתו. עכשיו הם גם צריכים לגור ביחד. כצפוי, ברגע שהשניים מפסיקים לריב ביניהם ומתחילים לשלב כוחות, המצב המשפחתי מחמיר. ננסי (בגילומה של סטינברגן, שמפגינה כשרון קומי שהיה די רדום עד עכשיו) מנסה בכל כוחה לפרגן לתוכניותיהן האינפנטיליות של בנה ואחיו החורג, אולם ד"ר דובאק, חיש מהר מאבד את שפיות דעתו ונאלץ לעבור סדרה של התמוטטויות עצבים עד ההשלמה הבלתי נמנעת. למרות תפקיד מעולה, ג'נקינס מחוויר מעט בסרט, מאחר והדור הצעיר ממנו אמון על התקדמות העלילה והעובדה שדמותו יוצאת מדעתה די מוקדם. בכל מקרה מדובר בסרט שלעניות דעתי הוא לא פחות מיצירת מופת, גם אם קשה לצפיה לפרקים.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

קופת החולים המובילה מציגה: השירותים שיהפכו את החיים שלכם לקלים יותר

בשיתוף כללית

אני אשתי ואמי החורגת – סוכן האפ. בי. איי ההומו

מל קופלין (בן סטילר) ואשתו ננסי (פטרישיה ארקט), מגלים כי מל מאומץ ובעזרת טינה (טיה ליאוני), עובדת כושלת בחברת אימוץ, יוצאים השלושה בחיפוש וודי אלני פסיכדלי אחר הוריו הביולוגים וזהותו האמיתית. תוך כדי מסעם, אנו מתוודעים לטוני קנט (ג'וש ברולין) ופול הרמון (ג'נקינס), סוכני אפ. בי. איי שהם גם בני זוג. "אני אשתי ואמי החורגת" הוא עוף מוזר; אף אחד שם לא משחק את הדמות אליה אנו רגילים ממנו והסיפור בו הולך ומקצין ככל שהסרט מתקדם. מבלי להרוס יותר מדי, ג'נקינס מוציא את המיטב מסיטואציית ה"סוכן ממשלתי הומו על אסיד" שודאי זכה לגלם בפעם הראשונה פה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully