וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בג"ץ קבע: המפגינים יצעדו בלב שייח' ג'ראח

4.3.2010 / 15:06

בית המשפט העליון קבע כי ההפגנה שתוכננה במקום ושהמשטרה סירבה לאשר, תתקיים. המפגינים יוכלו להתהלך גם סמוך לאזור המחלוקת, אולם לא יוכלו לקיים עצרת היכן שירצו

בית המשפט העליון קבע היום (חמישי) שההפגנה בשכונת שייח' ג'ראח תתקיים כפי שתוכננה ושהמפגינים, אם ירצו בכך, יוכלו לצעוד לתוך מתחם הבתים שבלב המחלוקת. מדובר בפשרה, שכן המפגינים יוכלו לצעוד בחופשיות, אולם לא יורשו להתקהל היכן שירצו. כמו כן, הגביל בית המשפט את מספר המשתתפים בצעדה ל-300 וקבע כי היא תימשך חצי שעה בלבד.

ההחלטה הגיעה לאחר דין ודברים שהתנהל במהלך היום בין בית המשפט לפרקליטות והמשטרה בסוגייה. בדיון הטיחו השופטים במשטרה ביקורת נוקבת על כך שלא אישרו לקיים את ההפגנה לפי בקשת הפעילים.

"סוף סוף, אחרי חודשים רבים, המחאה חוזרת לשכונה. בית המשפט קבע היום, כמו בכל פסיקותיו הקודמות בעניין, שהזכות להפגין בשכונה היא זכות יסוד ממעלה ראשונה. במוצאי שבת נבוא להשמיע קול ברור וצלול נגד השתלטות המתנחלים על מזרח ירושלים ובעד פתרון של צדק ושלום בעיר השסועה", אמרה שירה וילקוף, ממארגני עצרת המחאה.

מפקד מחוז ירושלים במשטרה, ניצב אילן פרנקו, אמר בדיון כי השכונה הינה אחד המקומות הנפיצים ביותר בירושלים, והוסיף שהוא חושש מחיכוכים והפרות סדר בין המפגינים למתיישבים היהודים בשכונה. "השכונה הזו היא קרוב לחצי שנה אחת השכונות הנפיצות, אין יום ללא חיכוכים קטטות וידויי אבנים שמחייבים אותנו להימצא שם", אמר פרנקו.

"המשטרה מחזירה את ישראל לשנות ה-70'"

חבר השופטים, שהורכב מנשיאת ביהמ"ש העליון דורית ביניש, חנן מלצר ועוזי פוגלמן, דנו בעתירה שהוגשה בתחילת השבוע על ידי תושבי השכונה, פעילי שמאל ופוליטיקאים לשעבר. "משטרת ישראל מבקשת להחזיר את מדינת ישראל לשנות ה-70 בכל הנוגע לזכות ההפגנה", אמרו השופטים.

בעתירה נטען כי המשטרה מפלה את המפגינים ביחס לקבוצות אחרות, בכך שאינה מקצה להם רישיון להפגין. מנגד, במשטרה טענו בדיון כי רישיון ההפגנה נשלל מפני שהמפגינים עלולים לפגוע בסדר הציבורי באזור הרגיש.

השופטים דחו את טענות הפרקליטות ונזפו בשוטרים על כך שהם מתעלמים מהשינויים שחלו ביחס לזכות ההפגנה מאז שנות ה-80'. הם הוסיפו שחסימת כבישים שמתרחשת בהפגנות אינה עילה לאסור על קיום ההפגנה. שופטי ביהמ"ש ביקשו מנציגי המשטרה לנסות ולמצוא פתרון שיאפשר את קיום ההפגנה והפסיקו את הדיון.

עדכון ראשון: 10:1

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully