וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"החלטנו שסיוון תחלים, וזה מה שיקרה"

נעה נבט

2.2.2007 / 13:11

סיוון ינאי חלתה בלוקמיה ותועדה על ידי אביה דני. כעת הוא משיק תערוכה שכל הכנסותיה יועברו למחלקה האונקולוגית בשניידר

לפני כשמונה חודשים גילו דני ועינת ינאי שבתם התינוקת סיוון חולה ב[[לוקמיה]]. היא היתה אז רק בת ארבעה חודשים, והחלה סדרה מתישה של טיפולים כימותרפיים."להגיד שזה נפל עלינו כרעם ביום בהיר זה אנדרסטיימנט", אומר ינאי. "רק ערב קודם היינו משפחה רגילה עם שני ילדים ותינוקת. לסיוון היה חום, לקחנו אותה לרופא ילדים שדאג בגלל שהיא היתה חיוורת והיו לה כבד וטחול מוגדלים. הוא שלח אותנו למיון, ואחרי שתוצאות בדיקות הדם חזרו, התברר שלתינוקת שלנו יש לוקמיה".

שגרת חייה של משפחת ינאי השתנתה לחלוטין, והתמלאה באשפוזים ארוכים, בדיקות וטיפולים. ינאי, איש היי-טק וצלם חובב, החליט לתעד את בתו כפרויקט דוקומנטרי. הוא צילם אותה בבית החולים ובבית, ופרסם את התמונות באתר מיוחד שהוקדש לה. סיוון נראית בחלק מהתמונות כמו תינוקת בריאה לגמרי, עטופה באהבה ובחום, ובתמונות אחרות קשה לפספס את המזרקים והזונדה.

האתר משך גולשים מהארץ ומהעולם, שעוקבים בדריכות אחרי מצב בריאותה של סיוון ונמצאים בקשר עם משפחת ינאי. סדרת צילומים של סיוון אף זכתה בפרס הראשון בקטגוריית חיי היום יום בתחרות הצילום "עדות מקומית".

"זה היה פרויקט קשה, אבל גם הזדמנות נדירה", מסביר ינאי. "כשאתה מגלה שהבת שלך חולה בלוקמיה, אתה בשוק. ידעתי שבעוד כמה שנים אסתכל אחורה ולא אזכור בדיוק מה היה, ומכאן חשיבות התיעוד. גיליתי שהצילום מאפשר לי להתעסק עם סיוון, אבל מכיוון אחר, יצירתי. זה עוזר לי להתמודד עם המחלה שלה.

"לסיוון אין מושג שיש משהו חריג בחייה, ואני רוצה שתהיה לה מזכרת מהשנים האלה בחייה. אני מקווה שהיא לא תזכור את הסבל והכאב שהיא חווה עכשיו, שזה יישאר רק בתת מודע שלה. אני מאמין שהיא תחלים, ומשדר לה את האמונה הזו באנרגיות חיוביות".

"יש דימיון בין שלוש הדתות הגדולות"

לצד הטיפול בסיוון, המשיך ינאי לנדוד ברחי הארץ, כדי לצלם טקסים דתיים, תחביב שפיתח בשנים האחרונות. העיסוק בדת משך את ינאי מאז שחזר מטיול במזרח, שם נתקל בחוויה הדתית בכל עוצמתה. "בהודו הדת היא אורח חיים", הוא מסביר, "אין הבחנה בין חילונים לדתיים. הטקסים שלהם הדהימו אותי. לפני שלוש שנים נקלעתי לתהלוכת הפסחא בויה דולורוזה בירושלים, והבנתי שלא צריך לנסוע רחוק כדי לראות טקסים דתיים מרשימים. הרי ישראל היא אבן שואבת לשלוש הדתות הגדולות.

"בתמונות יש אניגמטיות ומסתורין, ואני כחילוני סקרן להבין מה עומד מאחורי הטקסים האלה. גיליתי שיש לא מעט דימיון בין שלוש הדתות, ולעיתים קשה להבין מהתמונה באיזו מהן מדובר".

במוצאי שבת תפתח בגני תקווה תערוכת היחיד של ינאי, "עניין של אמונה", שמתעדת פולחנים ואמונות בישראל. כל ההכנסות יועברו למחלקה האונקולוגית בבית החולים "שניידר", שהפכה לביתה השני של משפחת ינאי. סיוון, היום בת שנה, מתחילה כעת סדרת טיפולים קלים יותר, ותבלה יותר בבתי ופחות בבית החולים. "זו מחלה שנוטה לחזור", אומר ינאי, "אבל אנחנו הגענו להחלטה שסיוון תחלים, ושהחיים שלנו ימשכו. אני לא אשב ואבכה".

התערוכה תוצג במשך חודש בגלריית מרכז הבמה, רחוב הכרמל 20, גני תקווה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully