וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

האם ראש עיריית ברלין הבא יהיה פלסטיני?

אחרי שראש העיר המכהן קלאוס ווברייט הודיע על התפטרותו בשל שערורייה פוליטית, אחד המועמדים הבולטים להחליפו הוא ראאד סאלח, שהיגר לגרמניה בגיל צעיר. "הגיע הזמן לעזור למהגרים"

ראאד סלאח - יו?ר סיעת המפלגה הסוציאל-דמוקרטי במועצת העיר ברלין. אוגוסט 2014. EPA, מערכת וואלה! NEWS
ראאד סלאח במועצת העיר ברלין, בחודש שעבר/מערכת וואלה! NEWS, EPA

ראש עיריית ברלין, קלאוס ווברייט, הכריז בסוף השבוע שהוא יפרוש מתפקידו בחודש דצמבר, אחרי יותר מעשור בתפקיד. זאת, בשל מחלוקת מתמשכת סביב בניית נמל התעופה החדש בבירת גרמניה ובעקבות פרשת שחיתות, שבה היה מעורב מקורבו ושר התרבות לשעבר של ברלין, אנדרה שמיץ. עתה, אחד המועמדים הבולטים להחליפו הוא ראאד סאלח, פלסטיני שעבר למדינה בגיל צעיר.

סאלח, בן 36, יו"ר הסיעה הסוציאל-דמוקרטית בבית המחוקקים של ברלין, נחשב למועמד בולט לרשת את ווברייט. עם זאת, הוא יצטרך לעבור דרך קשה עד להשגת המשרה הנכספת. מלבד התמיכה שלה הוא זקוק מצד סיעתו בפרלמנט, הוא צריך גם את תמיכתו של יו"ר המפלגה, יאן שטוס, שמעוניין להתמודד בעצמו על תפקיד ראש העיר. כמו כן, סאלח נקלע למאבק כוחות עם ווברייט ב-2011, כך שהוא לא צפוי לזכות בתמיכתו.

"בהתחלה, המפלגה עזרה לפועלים, אחר כך לנשים ועכשיו הגיע תורם של המהגרים", אמר לפני כמה חודשים סאלח לעיתון "דר שפיגל". סאלח, שעבד בצעירותו בסניף של "בורגר קינג" ואז התקדם עד שרכש את הזיכיון של החברה בעיר, יצטרך לשכנע את המצביעים בברלין שיש לו גם חזון כלכלי עבורם. ברלין, שאמנם מושכת מיליוני תיירים מדי שנה, סובלת מבעיות כלכליות רבות ביחס לשאר גרמניה, בעיקר בתחומי שוק העבודה והחינוך.

עוד ידיעות מהעולם
נמשכת הזוועה: דאעש ערף ראשו של עיתונאי אמריקני נוסף
ארדואן ביקר בקפריסין הכבושה: "2 מדינות ל-2 עמים"
דיווח: ארה"ב חיסלה את מתכנן הפיגוע בניירובי

(עדכון ראשון: 22:09)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully