וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

המהומות במיזורי: אדם נורה למוות בידי שוטרים

ההרוג ניסה על פי החשד לשדוד חנות כשישה קילומטרים מהפרבר פרגוסון, שם נורה למוות לפני 10 ימים הנער השחור מייקל בראון על ידי שוטר. מותו עורר מחאה אלימה בפרבר הקטן

הפגנות בעיר פרגוסון במחאה על הרג הצעיר השחור מייקל בראון – 18 באוגוסט 2014. AP
המהומות בפרגוסון, אמש/AP

עשרה ימים לאחר מותו של הנער השחור מייקל בראון, דווח הערב (שלישי) כי אדם חשוד נורה למוות בידי שוטר בצפון סנט לואיס. מפקד משטרת סנט לואיס דן דוטסון אמר כי ההרוג שלף סכין מול השוטרים, אך אף שוטר לא נפצע באירוע. מותו נקבע בזירה, כשישה קילומטרים מפרגוסון.

עוד נמסר כי הירי התרחש לאחר שהחשוד ניסה לשדוד חנות נוחות באיומי סכין. בעל החנות סיפר כי הוא נקלע לוויכוח עם החשוד. המשטרה הוזעקה למקום אך החשוד סירב להניח את נשקו. לטענת המשטרה, הוא ניסה לתקוף את השוטרים ונורה על ידם בתגובה.

המהומות במיזורי - כותרות אחרונות:
המהומות במיזורי מחריפות: אש חיה ועשרות עצורים
מהומות בסנט לואיס אחרי שצעיר שחור נורה למוות
אובמה: ”אין תירוץ לשימוש מופרז בכוח משטרתי”

הפגנות בעיר פרגוסון במחאה על הרג הצעיר השחור מייקל בראון – 18 באוגוסט 2014. AP
המהומות בפרגוסון, אמש/AP

מייקל בראון בן ה-18 נורה למוות על ידי שוטר לפני עשרה ימים בפרבר הקטן פרגוסון שבמיזורי. מותו עורר מחאה אלימה, שהביאה להטלת עוצר לילי במשך יומיים ולהזעקת המשמר הלאומי למקום. במהלך הלילה האחרון נעצרו 78 בני אדם בפרגוסון, רק ארבעה מהם תושבי הפרבר ומרביתם תושבי אזור סנט לואיס. שניים נעצרו בשל שימוש לא חוקי בנשק.

המפגינים ניצלו את הסרת העוצר הלילה ונהרו לרחובות בהמוניהם. המשטרה נעזרה באמצעים נוקשים יותר לפיזור המהומות, ובין היתר נעשה שימוש בתותחי-קול המשדרים תדרים צורמים כדי להחריש את אוזניהם של המתפרעים. רימוני הלם הושלכו לעבר המפגינים והרחובות התמלאו בעננים של גז מדמיע.

העוצר הלילי שהוטל על העיר הוסר שלשום, והמשטרה אסרה על המפגינים להתקהל במוקד אחד, והורתה להם לנוע ממקום למקום. השוטרים פקדו על עיתונאים להתרחק ממוקד ההפגנות, בטענה כי הם עלולים להיפגע מירי.

sheen-shitof

פתרון טבעי

גבר, הגיע הזמן לשפר את התפקוד המיני ואת הזוגיות שלך

בשיתוף גברא
נשיא ארה"ב ברק אובמה – הבית הלבן, אוגוסט 2014. AP
אובמה, אמש/AP

הנשיא ברק אובמה קרא אתמול למשטרת מיזורי ולמפגינים בפרגוסון לשמור על איפוק מרבי. "בעוד שאני מבין את הכעס שעולה ממותו של מייקל בראון, הרי שלתעל את הכעס לביזה ולאלימות נגד שוטרים רק יעלה את המתח ויגרום לכעס", אמר אובמה.

עם זאת, הנשיא אמר כי דווקא בעת הזו "יש לשמור על חופש הביטוי, ההתכנסות והעיתונות באופן חד וברור". לדבריו, "אין תירוץ לשימוש מופרז בכוח מצד המשטרה". הוא אמר כי התובע הכללי, אריק הולדר, נשלח לפרגוסון כדי להיפגש עם חוקרי המוות.

מנתיחת גופתו של בראון עולה כי הצעיר, שלא היה חמוש, נורה למוות שש פעמים בראשו ובחזהו. הגופה עברה שלוש נתיחות: אחת שהוזמנה על ידי המשפחה, שנייה שבוצעה בידי פתולוג של מדינת מיזורי, ושלישית שהוזמנה על ידי התובע הכללי, ושבוצעה בידי פתולוג צבאי בכיר. חבר מושבעים עשוי להתכנס כבר מחר כדי להכריע האם השוטר שירה בבראון, דארן ווילסון, יואשם בהריגתו.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully