וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ארה"ב: דו"ח גולדסטון החמיר עם ישראל

דובר מחלקת המדינה האמריקאית אמר כי דו"ח גולדסטון התרכז יתר על המידה בישראל, והמעיט בערך הפעולות הבלתי חוקיות שבוצעו ע"י חמאס. "ישראל צריכה לחקור בעצמה את הנעשה"

ארה"ב הביעה הערב ביקורת על דו"ח ועדת גולדסטון לחקר אירועי עופרת יצוקה בעזה, כך מסרה הלילה (שישי) סוכנות הידיעות הצרפתית. לדברי דובר מחלקת המדינה, איאן קלי, הדו"ח "מתרכז בעיקר" במעשי ישראל.

"למרות שהדו"ח נועד לבחון את שני הצדדים, הוא מתרכז באופן בולט בפעולות שנקטה ישראל", אמר קלי לאחר שצוות במחלקת המדינה בחן את הדו"ח במשך שלושה ימים. "בעוד שהדו"ח הגיע למסקנות סוחפות מידי בנוגע לישראל, מסקנותיו בנוגע לפעולות שאינן עומדות בחוק הבינלאומי אותן ביצע חמאס, הן כלליות ביותר".

בממשל האמריקאי "קיים חשש" בנוגע להמלצות הדו"ח, הוסיף קלי. ביניהן החשש שמא בתי משפט שאינם בית המשפט הבינלאומי בהאג ידונו בנושא. "בישראל קיימים מוסדות דמוקרטיים שבכוחם לחקור עבירות שלכאורה נעשו, ואנחנו מעודדים את ישראל לעשות כך", אמר קלי.

ביום שלישי השבוע, פרסמה ועדת האו"ם, שבראשה עמד השופט ריצ'רד גולדסטון את מסקנותיה לאחר שחקרה במשך מספר חודשים את האירועים במהלך מבצע עופרת יצוקה. הוועדה ציינה בדו"ח, בין היתר, כי "ישראל ביצעה במהלך המבצע פשעי מלחמה". כמו כן, קבעה הוועדה כי יש להתייחס לירי חמאס לעבר אזרחי ישראל גם כן כפשע מלחמה. פרסום מסקנות הוועדה גרר ביקורת חריפה מצד גורמים בישראל, ביניהם הנשיא, ראש הממשלה ושר החוץ.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully