וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

2 פעילות שלום זרות נעצרו בגדה

10.5.2003 / 0:01

השתיים, אזרחיות זרות, נעצרו במשרדי ארגון הסולידריות הבינלאומי; פלסטינית שנעצרה עמן שוחררה; צה"ל יקשיח הסדרי כניסת אזרחי חוץ לשטחים; אמנסטי: המדיניות החדשה תביא להרג נוסף

כוחות הביטחון עצרו אתמול שתי אזרחיות זרות, פעילות שלום של ארגון הסולידריות הבינלאומי, בעיירה בית סחור שבאזור בית לחם. השתיים נעצרו במשרדי הארגון. במקום הוחרמו גם מסמכים ומחשבים ניידים. יחד איתן נעצרה אשה פלסטינית, אולם היא שוחררה מאוחר יותר. אחד מאנשי הארגון סיפר כי שתי הנשים שנעצרו היו ככל הנראה אמריקאיות.

דובר מטעם משטרת ישראל מסר לסוכנות "רויטרס", כי השתיים נעצרו לאחר שהפרו צו צבאי האוסר עליהן לשהות באזור. לדבריו, לאחר חקירתן במשטרה יועבר מידע בעניינן למשרד הפנים, האחראי על גירוש אזרחים זרים מישראל. מן הארגון נמסר, כי פעיל נוסף מטעמו נעצר אתמול בגבול ישראל ורצועת עזה.

בגלי צה"ל דווח, כי במערכת הביטחון מייחסים לארגון קשר לארגוני טרור פלסטיניים. הארגון, המונהג בידי פלסטינים, פרש במהלך האינתיפאדה עשרות מתנדבים זרים בשטחים, המשמשים "מגינים אנושיים" כנגד פעולות צה"ל. לאחרונה הודיע ישראל כי בכוונתה להקשיח את מדיניותה כלפי פעילי שלום זרים. זאת, בעקבות הפיגוע בטיילת בתל אביב שבוצע בידי אזרחים בריטיים שהתחזו לפעילי שלום. אנשי ארגון הסולידריות הבינלאומי אף הודו לאחר הפיגוע כי שני המחבלים השתתפו בפגישה של הארגון ברפיח. עם זאת, הארגון מכחיש כי היה לו קשר כלשהוא למחבלים.

לפני כחודשיים נהרגה ברצועת עזה אזרחית אמריקאית פעילת הארגון, רייצ'ל קורי. קורי נמחצה למוות בידי בולדוזר ישראלי, לאחר שניסתה למנוע הריסת בתים ברפיח.

אלוף פיקוד הדרום חתם שלשום על צו הקובע הסדרים חדשים לאזרחי חוץ המבקשים להכנס לרצועת עזה. על פי הצו, יידרש מעתה אזרח חוץ המבקש להיכנס לרצועה להציג היתר אישי מצה"ל, שיקבל באמצעות מנגנוני התיאום והקישור. זאת כדי להגביר את הבקרה על תנועת אזרחי חוץ באזור, בעקבות מקרים בהם ניצלו אנשים את מעמדם כדי לסייע לטרור. האירוע הבולט ביותר בתקופה האחרונה היה פיגוע הטרור בטיילת בתל אביב, שביצעו שני אזרחים בריטים.

בקול ישראל דווח כי כמו כן ימנע צה"ל כניסת אזרחים שמבקשים לשבש את פעילותו המבצעית באזור, דבר שמסכן את חיילי צה"ל ואת הזרים עצמם.

בעקבות המדיניות החדשה בצה"ל, ומעצר פעילות השלום, האשים ארגון זכויות האדם הבינלאומי "אמנסטי" את ישראל בניסיון למנוע ביקורת על המתרחש בשטחים. בהצהרה שפרסם הארגון אתמול נמסר, כי ההנחיות החדשות עלולות להוביל ל"הרג נוסף בעזה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully