וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אוסקר 2017: "אור ירח" הדהים בסיומה של פארסה היסטורית

דרמה אדירה בטקס האוסקר: שמו של "לה לה לנד" הוכרז בטעות כזוכה בפרס הסרט הטוב ביותר, אלא שאז התברר ש"אור ירח" הוא הזוכה הגדול. דמיאן שאזל הפך לבמאי הצעיר בהיסטוריה שזוכה בפרס. הסרט האיראני "הסוכן" זכה בפרס הסרט הזר

אימג'בנק GettyImages
זוכי אוסקר 2017. גטי, AP,
זוכי אוסקר 2017/גטי, AP

רשימת הזוכים המלאה

הסרט הטוב ביותר: "אור ירח"
הבמאי הטוב ביותר: דמיאן שאזל ("לה לה לנד")
השחקן הטוב ביותר: קייסי אפלק ("מנצ'סטר ליד הים")
השחקנית הטובה ביותר: אמה סטון ("לה לה לנד")
שחקן משנה: מהרשלה עלי ("אור ירח")
שחקנית משנה: ויולה דיוויס ("גדרות")
תסריט מקורי: "מנצ'סטר ליד הים"
תסריט מעובד: "אור ירח"
סרט הדוקו הטוב ביותר: "או. ג'יי: תוצרת אמריקה"
הסרט הזר הטוב ביותר: "הסוכן" (איראן)
הצילום הטוב ביותר: "לה לה לנד"
סרט האנימציה הטוב ביותר: "זוטרופוליס"
עריכה: "הסרבן"
אפקטים: "ספר הג'ונגל"
פסקול: "לה לה לנד"
השיר הטוב ביותר: "City of Stars" ("לה לה לנד")
איפור ושיער: "יחידת המתאבדים"
תלבושות: "חיות הפלא והיכן למצוא אותן"
עיצוב הפקה: "לה לה לנד"
סרט דוקו קצר: "The White Helmets"
הסרט העלילתי הקצר: "Sing"
סרט האנימציה הקצר: "Pipers"
עריכת סאונד: "המפגש"
מיקס סאונד: "הסרבן"

אוסקר 2017. GettyImages
זה באמת קרה. הצוות ההמום של "אור ירח" מקבל את פרס הסרט הטוב ביותר/GettyImages

שיאני הזכיות הלילה

"לה לה לנד" - 6 פרסים
"אור ירח" - 3
"הסרבן" - 2
"מנצ'סטר ליד הים" - 2

טקס האוסקר ה-89 ייכנס להיסטוריה כרגע המביך ביותר בתולדות האקדמיה האמריקאית. בשיאו של הטקס שנמשך כמעט ארבע שעות, הוכרז הסרט הלא נכון כזוכה בפרס הסרט הטוב ביותר, ובשלב זה כבר לא ממש משנה אם האשמה בוורן בייטי, שקרא את הטעות, או במפיקים שציידו אותו במעטפה לא נכונה.

עוד לפני הרגע המטורף לחלוטין הזה, דמיאן שאזל הפך לבמאי הצעיר ביותר בהיסטוריה שזוכה באוסקר, אמה סטון וקייסי אפלק זכו בפרסי המשחק. הסרט האיראני "הסוכן" זכה בפרס הסרט הזר. הנה כל מה שקרה לאורך הלילה.

זאת לא בדיחה

07:20: אנחנו לא ממש יודעים מה לומר כרגע. אין שום דבר שנוכל לכתוב כאן שיסביר את הטירוף שהתרחש בטקס הכי נוצץ בעולם. כנראה שבעולם שבו כל דבר פסיכי קרה בשנה האחרונה, זה היה אמור להיות צפוי. בוקר טוב.

07:07: מה שקרה עכשיו בטקס עוד ייזכר וידובר במשך שנים ארוכות. וורן בייטי ופיי דאנאוויי הכריזו על "לה לה לנד" כזוכה בפרס הסרט הטוב ביותר, אלא שרק לאחר שצוות הסרט עלה לבמה התברר שהשם הנכון במעטפה היה דווקא "אור ירח". וכך, בדרמה עצומה, המחזמר של דמיאן שאזל הפסיד את הפרס הגדול של הלילה לדרמה המרגשת של בארי ג'נקינס. וואו.

אמה סטון לובשת ז'יבנשי בטקס האוסקר ה-89 פברואר 2017. GettyImages
אמה סטון/GettyImages

06:58: הגענו לרגע הגדול של הילדה החולמנית מאריזונה. אמה סטון זוכה בפרס השחקנית הטובה ביותר, אחרי ששלטה השנה ללא עוררין בכל הטקסים של עונת הפרסים. אגב, זאת השנה השביעית מאז שנת 2000 ששחקנית בשנות ה-20 לחייה זוכה בפרס. אצל הגברים מדובר רק במקרה אחד. אנחנו בטוחים שמדובר בצירוף מקרים.

"תודה רבה לאקדמיה. לנשים בקטגוריה הזאת, אתן כל כך מיוחדות ואני מעריצה אתכן יותר ממה שאוכל להביע במילים. להיות מועמדת לצדכן זה הכבוד הגדול ביותר. למשפחתי, אני אוהבת אתכם כל כך, תודה על הכל. אני רוצה להודות לדמיאן שאזל על ההזדמנות להיות חלק בפרויקט של פעם בחיים. ראיין גוסלינג, תודה שגרמת לי לצחוק ושהיית השותף הנפלא ביותר במסע המטורף הזה. לצוות שעבד על הסרט הזה, אני עומדת לאתר כל אחד ואחד מכם ואודה לו באופן אישי. יש לי עדיין הרבה עבודה לעשות והרבה מאוד דברים ללמוד, והפסלון הזה הוא סמל יפהפה להמשך המסע שלי".

06:51: ברי לארסון על הבמה כדי להציג את הפרס הגדול היחיד שלגביו יש מתח כלשהו הלילה: השחקן הטוב ביותר. בתחילת הדרך זה היה נראה בכיס של קייסי אפלק, בחודשים האחרונים דנזל וושינגטון הפך לפייבוריט הגדול. והלילה? קייסי אפלק!. זהו הבן השני למשפחת אפלק שמביא פסלון מוזהב הביתה. אחיו, בן, זכה בפרס התסריט ב-1997 עבור "סיפורו של וויל האנטינג", ובפרס נוסף ב-2013 כמפיק של זוכה פרס הסרט הטוב ביותר "ארגו".

הילד ענק: הבמאים הכי צעירים שזכו באוסקר. אימג' בנק - Getty Image, יח"צ, עיבוד תמונה
הילד ענק: הבמאים הכי צעירים שזכו באוסקר/עיבוד תמונה, אימג' בנק - Getty Image, יח"צ

06:44: אנחנו ממש קרובים לסוף, אתם מאמינים? האלי ברי מציגה את הפרס לבמאי הטוב ביותר, ואתם יודעים כבר מה אנחנו עומדים לומר עכשיו, נכון? שוב ההיסטוריה נוקשת בדלת. והנה היא גם נפתחת. דמיאן שאזל בן ה-32 הוא האדם הצעיר בהיסטוריה שזוכה בפרס הבימוי. פרס חמישי ל"לה לה לנד". זוהי הפעם הראשונה מזה 7 שנים שבמאי אמריקאי זוכה בפרס.

"תודה רבה, זהו כבוד גדול. אני רוצה לברך את המועמדים בקטגוריה השנה. תודה שעוררתם בי השראה כל יום. אני רוצה להודות לכל הצוות והשחקנים שלי, שעזרו לי להביא את הסרט הזה לחיים. אני רוצה להודות לג'סטין (הורוביץ') שאני מכיר מאז גיל 17, תודה על שכתבת את השירים ושלא ויתרת לרגע. אני רוצה להודות להורים שלי ולאחותי, ולאהובתי אוליביה. זה היה סרט על אהבה והייתי בר מזל להתאהב בזמן שעשיתי אותו, אז תודה רבה".

06:33: אתם חייבים לנו שלושה שוטים: ג'ימי קימל מעודד את התזמורת להחריש את ההצגה של מאט דיימון, ועכשיו כשאנחנו יודעים שזה סוף סוף מאחורינו, כנראה שאנחנו באמת קרובים לסוף. האוסקר לתסריט מקורי הולך ל"מנצ'סטר ליד הים" של הבמאי-תסריטאי, קנת לונרגן. אמזון עם זכייה שניה הערב.

איימי אדאמס מעניקה את הפרס לתסריט מעובד לבמאי-תסריטאי נוסף, הפעם בארי ג'נקינס, על "אור ירח". ובכך הפך הטקס הזה להיסטורי בפעם המיליון ואחת הלילה. זוהי הפעם הראשונה ששלושה מועמדים שחורים יוצאים ממנו עם פסלונים מוזהבים.

אמה סטון וראיין גוסלינג שרים כל הדרך אל האוסקר

06:24: מונטאז' "לזכרם" המסורתי צפוי להיות עמוס במיוחד אחרי 2016 הקטלנית, ננסה למנות את הבולטים: ג'ין ויילדר, מייקל צ'ימינו, אנדזי' ויידה, בטי דיוק, גארי מארשל, עמנואל ריבה, אנטון ילצין, מרי טיילר מור, פרינס, ג'ון הרט, עבאס קיארוסטמי, קרטיס הנסון, ראול קוטאר, ז'ה ז'ה גאבור, דבי ריינולדס, קארי פישר. ביל פקסטון, שהלך לעולמו רק שעות ספורות לפני תחילת הטקס, לא נכנס לסרטון. גם גארי שנדלינג נותר בחוץ, וגם אלן ת'יק, לאונרד כהן ורונית אלקבץ.

06:20: תורה של סקרלט ג'והנסון להציג את האוסקר לשיר הטוב ביותר. האם זה הפרס הרביעי של "לה לה לנד" הלילה? אכן כן. "City of Stars" הוא הזוכה.

אגב, עוד נקודה ששכחנו להזכיר קודם לכן, וגם היא סוג של היסטוריה. שני שירותי סטרימינג זכו הלילה באוסקר: אמזון על "הסוכן" ונטפליקס על "White Helmets".

הציוצים האכזריים של קימל הגיעו גם לאוסקר

06:16: סמואל ל. ג'קסון על הבמה כדי להציג את הפרס לפסקול הטוב ביותר. והנה הנקודה היהודית הראשונה של הטקס הזה. ג'סטין הורוביץ, שותפו היהודי לחדר של דמיאן שאזל באוניברסיטת הרווארד והמלחין של "לה לה לנד", הוא החל מהיום זוכה אוסקר.

06:08: ג'ון לג'נד מבצע את "City of Stars" ו-"Audition" מתוך "לה לה לנד", רגע לפני שנגלה אם אחד מהם הוא גם הזוכה הגדול בפרס השיר הטוב ביותר. אמה סטון וראיין גוסלינג הציגו את לג'נד, וזה יהיה די אוקוורד אם נגלה שכל הבילד אפ הזה נועד כדי שהפרס ילך למישהו אחר.

אומרים שיש קו מקשר בין הזוכים באוסקר הצילום, אבל אנחנו לא רואים את זה

הקהל באולם מכבד בסטנדינג אוביישן את המתנדבים שמטפלים בפצועים בסוריה

06:01: מריל סטריפ וחאבייר ברדם מציגים את המועמדים לפרס הצילום הטוב ביותר. לינוס סנדגרן, הצלם של "לה לה לנד" מביא את הפסלון השני של הלילה למחזמר של דמיאן שאזל. ג'ימי קימל גם מביע את תנחומיו לסנדגרן על מה שזה לא יהיה שקרה בשבדיה בשבוע שעבר. אנחנו איבדנו כבר ספירה בשלב הזה, מניחים שאתם שיכורים.

05:53: סוף סוף ג'ימי קימל, סוף סוף! המנחה מביע דאגה לשלומו של דונלד טראמפ, שלא צייץ עד כה בעניין האוסקר. הוא פונה אליו בטוויטר: "היי, אתה ער?" וגם "מריל מוסרת ד"ש".

05:46: סלמה הייק ודיוויד אוילאו מציגים את הפרסים לסרט הדוקו הקצר והסרט העלילתי הקצר. מתחילים עם התעודה, והאוסקר הולך ל"The White Helmets", הסרט שמתעד את מלחמת האזרחים האכזרית בסוריה. הזכייה הזאת מתוקה במיוחד בגלל שרק אתמול פורסם שהצלם הסורי של הסרט פגש עם נחיתתו במדינה סוכנים של הסוכנות לביטחון לאומי, שמנעו את כניסתו. הפרס לסרט העלילתי הקצר הולך ל"Sing".

ופתאום, הסיכוי שהאיש הזה יזכה בפרס הגדול מכולם לא נראה כל כך מופרך

כשאתם נכנסים לאולם, ואז פתאום: היי, זה ראיין גוסלינג

05:33: לא תאמינו אבל הגענו לאמצע הדרך(!). פליסיטי ג'ונס מציגה את המועמדים לפרס האפקטים. הזוכה הוא "ספר הג'ונגל". מכל הסרטים שזכו כאן הערב, "ספר הג'ונגל" הכניס עד כה הכי הרבה כסף לאולפנים שייצרו אותו.

עצרו הכל: מייקל ג'יי פוקס נכנס אל הבמה בדלוריאן (!!), כשלצדו סת' רוגן שנועל נעליים שנשרכות מעצמן. מבחינתנו, אפשר לסגור את הערב הזה ממש עכשיו, זה לא יהיה טוב יותר. נראה שהם בכל זאת רוצים להמשיך, ומביאים אותנו לפרס מסורתי חשוב: עריכה.

אוקיי, אם אנחנו היינו היוצרים של "לה לה לנד", זה פחות או יותר היה הזמן להיכנס לפאניקה. "הסרבן" לוקח למחזמר את אחד הפרסים שנחשבו בכיס שלו במשך חודשים, פרס שבדרך כלל הולך יד ביד עם הסרט הטוב ביותר. כרגע ל"הסרבן" יש יותר פרסים מאשר ל"לה לה לנד".

גם בטוויטר לא מבינים למה זה טוב

05:20: מה שקורה ממש כרגע הוא שג'ימי קימל הכניס אל האולם מעריצים מן השורה - כולל תיקי מצלמות וסווטשירטים - שקיבלו בהפתעה גמורה הזמנה להתחכך בכוכבים. כמה מהם נראים רגע לפני התקף לב, והאחרים יעשירו בקרוב פסיכולוגים ברחבי ארה"ב כולה.

זה אולי נראה חמוד, אבל האמת היא שכל הרגע הזה נראה מאוד מביך. קימל גם מושך אותו הרבה מעבר לטווח שבו הוא היה נחמד. הוא ממשיך לעבור שורה אחר שורה ולהציג כוכב אחרי כוכב, וקצת שוכח שאנחנו בשעה ה-30 מיליון של הלילה הזה, ועוד לא הגענו לאמצע הדרך.

יאיי, זוטרופוליס

05:17: הנה זה מגיע, כמעט שעתיים מאז תחילת הטקס ו"לה לה לנד" סוף סוף שובר את הקרח עם הפרס לעיצוב הפקה. בדרך כלל הפרס הזה הולך לסרטים תקופתיים. זהו הפעם הראשונה מאז "באטמן" ב-1989 שסרט שמתרחש בזמננו זוכה בקטגוריה הזאת.

05:11: "Piper" קוטף את הפרס לסרט האנימציה הקצר הטוב ביותר. זאת הפעם הראשונה שפיקסאר זוכה בקטגוריה הזאת מאז 2001. על הבמה נמצאים היילי סטיינפלד (לב + כריעת סגידה + תתחתני איתנו עכשיו) וגאל גרסיה ברנל המקסים ("מוצרט בג'ונגל") שמציגים גם את הפרס לסרט האנימציה (הארוך) הטוב ביותר.

ברנל, אגב, אמר שהוא מתנגד לכל סוג של חומה שמפרידה בין אנשים. נו, לא בדיוק ההצהרה המחתרתית של הלילה הזה. אבל עזבו את זה כרגע ותעשו הרבה כבוד ל"זוטרופוליס", סרט האנימציה הטוב ביותר ל-2017. זה מה שאנחנו חשבנו עליו, אגב, בזמן אמת.

04:59: שרליז ת'רון ושירלי מקליין על הבמה כדי להציג את אחד הפרסים המרכזיים של הלילה. בדרך כלל קטגוריית הסרט הזר רחוקה מאוד מהגדרות כאלה, אבל הפעם יש לנו במאי איראני מועמד, בעיצומו של גל מחאה בעקבות צו נשיאותי האוסר כניסת מוסלמים. אז כן, זאת אמורה להיות חתיכת אצבע משולשת לכיוון הבית הלבן.

ועכשיו זה גם רשמי. "הסוכן" של אסגר פרהדי הוא הזוכה, כשאת מקומו של פרהדי ממלאת אנושה אנסרי, האיראנית הראשונה בחלל, שהקריאה על הבמה מכתב מטעם הבמאי: "אני רוצה להודות לחברי האקדמיה, לצוות, למפיקים ולחבריי המועמדים. אני מצטער שלא יכולתי להיות אתכם הלילה. היעדרותי נעשתה כתוצאה מסולידריות עם בני עמי ועם בני עמים אחרים, שכניסתם לארה"ב נמנעה. ההפרדה של העולם ל"אנחנו" ו"האויבים" מייצרת פחד, היא מייצרת הצדקה למלחמות ואגרסיביות... קולנוענים יכולים להפנות את המצלמות שלהם כדי להציג אמפתיה".

זהו האוסקר השני בתולדות איראן. הראשון הגיע על חשבון "הערת שוליים" הישראלי, לפני חמש שנים. אז כרגע, אם אתם יושבים במשרד התרבות במקרה, התוצאה המעודכנת היא: איראן 2 - ישראל 0. "הסוכן" יופץ בישראל ב-16 בפברואר. פרהדי נכנס להיסטוריה כבמאי הרביעי בלבד שזכה פעמיים בסרט הזר, וזאת אחרי פליני, ברגמן וקרלוס אהורה.

אה, ואנחנו לא רוצים לעוף על עצמנו, אבל די אמרנו לכם שזה יקרה... בספטמבר.

04:53: עוד תופעה מעניינת עד כה בטקס. התזמורת האכזרית שמנגנת בקצב מתגבר עד שהיא מחרישה את הזוכה הנרגש בנאום התודה, שומרת עד כה על איפוק ומאפשרת לקולנוענים לומר את שלהם.

הנאום הקצר בהיסטוריה

04:43: "מאחורי המספרים" הוא נכון לעכשיו הסרט הרווחי ביותר מבין המועמדים לסרט הטוב ביותר בצפון אמריקה. זה כנראה לא יעזור לו לצאת מכאן אפילו עם פסלון אחד הלילה.

מרק ריילנס מציג את הפרס היוקרתי לשחקנית המשנה הטובה ביותר. ויולה דיוויס, שמועמדת עבור "גדרות", עושה כאן היסטוריה משלה עם המועמדות השלישית בתולדותיה. גם זאת פעם ראשונה עבור שחקנית שחורה. החל מהיום היא יכולה לסמן גם וי בעמודת הניצחונות.

רוצים עוד שיאים? רק תגידו. דיוויס היא השחקנית השחורה הראשונה שמחזיקה בארון פסלוני טוני, אמי ואוסקר. אגב, "גדרות" נכנס כעת לרשימה מצומצמת במיוחד של סרטים שהפיקו זוכי אוסקר, ולא הופצו מסחרית בישראל.

לכי על זה, היילי, אנחנו לא ראינו כלום

04:37: שעה בלבד לתוך הטקס ואנחנו יכולים כבר לבשר ש"לה לה לנד" לא ישבור הלילה את שיא הזכיות. תיאורטית עדיין יש לו סיכוי להשוות את השיא של שלושת הסרטים שמחזיקים ב-11 פסלונים, אבל לפי המגמה המסתמנת גם זה לא יקרה.

04:31: סוג של הפתעה ראשונה הערב, ועוד הפסד ל"לה לה לנד" (שנכון לעכשיו עדיין לא זכה באף פסלון). "המפגש" לוקח הביתה את הפרס עבור עריכת סאונד. העורך הקוויבקי סילבן בלמאר, שזכה בפרס, עבד בשנה שעברה על "המילים הטובות" של שמי זרחין.

מיקסר הסאונד קווין או'וקונל החזיק עד היום בתואר המפוקפק על שם לאונרדו דיקפריו, "הלוזר הגדול בתולדות האוסקר". הלילה הוא מועמד בפעם ה-21 עבור "הסרבן", והנה הוא סוף סוף שובר את הנאחס, ועולה על הבמה כדי לחוות זכייה ראשונה. פרס ראשון ואחרון ל"הסרבן" הערב, סרט מצוין שזכה לכמות צפיות מאכזבת בישראל השנה.

אוילילי קרבאליו מ"מואנה" חוטפת דגל בראש, וממשיכה כאילו כלום לא קרה

אין יור פייס, דונלד

04:25: בזמן שנשיאת האקדמיה, שריל בון אייזקס, נואמת על הבמה, נספר לכם ש-300 אלף דולר הושקעו השנה במשלוח סרטי ה-DVD של המועמדים לאוסקר לחברי האקדמיה. כן, אותם הסרטים שאתם הורדתם יממה בדיוק אחר כך.

ובינתיים תוהים מי שתוהים בטוויטר אם הטקס הזה יצליח לשבור שיא משלו, ולהיות ארוך יותר מהסרט על או.ג'יי. במקביל, באולם, גשם של שקיות הפתעה עם חטיפים יורד על הכוכבים. ככה זה כשלא מתכוננים עם במבה מראש.

אל תתביישי מריל, גם אנחנו בינוניים

04:17: שלושת רבעי שעה מפתיחת האוסקר, כבר אפשר להתחיל לצרף את ג'ימי קימל לרשימת האכזבות של השנים האחרונות. בדיחות האבא שלו סוחטות במקרה הטוב צחוקים מאולצים, והוא לא מצליח להשאיר שום חותם משמעותי בקטעי המעבר שלו.

04:12: קתרין ג'ונסון, אחת משלוש הנשים שעליהן מבוסס הסיפור של "מאחורי המספרים", עולה לבמה לקול תשואות הקהל. כוכבות הסרט, ג'אנל מונה, טראג'י פ. הנסון ואוקטביה ספנסר מציגות את הפרס לסרט הדוקומנטרי הטוב ביותר.

הזוכה הוא "או. ג'יי: תוצרת אמריקה", הסרט המונומנטלי של עזרא אדלמן על סיפורו של המשפט המפורסם בתולדות ארה"ב, אבל גם על כל כך הרבה מעבר לו. זהו הסרט הארוך ביותר אי פעם שזוכה בפסלון מוזהב (יותר מ-7.5 שעות, שפורקו ל-5 ולאחר מכן גם ל-10 פרקים בפורמט טלוויזיוני). אגב, כשאדלמן הציג את הסרט לראשי ESPN, הם כל כך התרשמו עד שביקשו ממנו להוסיף (!) רבע שעה.

04:04: הנה מגיע ההפסד הראשון של "לה לה לנד" הלילה. "חיות הפלא והיכן למצוא אותן" קוטף את הפרס לתלבושות הטובות ביותר.

03:58: מתקדמים לקטגוריית האיפור והשיער, עם קייט מקינון המופלאה וג'ייסון בייטמן שמגישים את הפרס. והנה הרגע המדכא הראשון של הערב. "יחידת המתאבדים", אתם זוכרים, ההוא עם אנשי קרוקודיל, מרשעת שרוצה להשתין כל הזמן ואוסטרלי מוזר שמת אחרי 4 שניות מסך? ובכן, כעת לנצח הוא רשום כסרט שזכה באוסקר, לעומת הכלום שבו זכו השנה קלינט איסטווד ומרטין סקורסזה.

03:56: זאת התחלה מרשימה ללילה היסטורי עבור שחקנים שחורים באשר הם. 7 שחקנים שחורים מועמדים הלילה לפרסי משחק: דנזל וושינגטון, אוקטביה ספנסר, מהרשלה עלי (שכבר זכה), טראג'י פ. הנסון, ויולה דיוויס, נעמי האריס ורות נגה. זוהי הפעם הראשונה בהיסטוריה שבה כל קטגוריות המשחק כוללות לפחות שחקן שחור אחד.

ככה מעריכים בינוניות, תלמדו

כבר התחלתם לשתות, כן? רק בודקים

03:49: מתחילים, הפרס הראשון של הערב, ועל הבמה אליסיה ויקנדר! (לב, לב, לב) כדי להציג את המועמדים לפרס שחקן המשנה. כן, גם השנה מפיקי האוסקר מפזרים את הפרסים החשובים לאורך הלילה, כדי למנוע מאיתנו לחשוב שאפשר לקום בחמש כדי להגיע לרגעים החשובים.

זאת הייתה עונת הפרסים של איש אחד עד כה, וככה היא גם מסתיימת. מהרשלה עלי זוכה כבר במועמדות הראשונה שלו לאוסקר, עבור ההופעה המרגשת ב"אור ירח". עלי הוא השחקן המוסלמי הראשון שזוכה באוסקר.

"אני רוצה להודות למורים שלי, היו לי כל כך הרבה מורים מעולים. הם הסבירו לי שאני אף פעם לא במרכז, אלא הדמויות. תודה לצוות הנפלא ולשחקנים. זאת הייתה חוויה כל כך נפלאה. אני רוצה להודות לחבריי המועמדים ואחרונה חביבה אשתי, שעזרה לי לעבור את כל זה. נולדה לנו ילדה לפני ארבעה ימים וזה מרגש מאוד".

המונולוג של ג'ימי קימל

03:38: זה הרגע של ג'ימי קימל. בואו נראה מה הוא עושה איתו. "השידור הזה מועבר ל-225 מדינות ומיליוני צופים ששונאים אותנו עכשיו"; "אם כל המיליונים שצופים בנו כעת יושיטו יד לאחר ויציעו עזרה, באמת נהפוך את אמריקה לגדולה שוב"; "כשהיכרתי את מאט דיימון לראשונה, הוא היה השמן בינינו. אבל מאט עשה משהו מאוד לא אנוכי. הוא לא יכול היה לככב ב'מנצ'סטר ליד הים' בגלל בעיות לוח זמנים. הוא נתן את התפקיד לחבר הילדות שלו, קייסי אפלק. ועכשיו הסרט שבו הוא בחר ('החומה הגדולה') הפסיד 80 מיליון דולר. יופי של מהלך".

"אני רוצה לומר תודה לנשיא טראמפ. זוכרים שבשנה שעברה חשבו שהאוסקרים גזעניים?"; "זאת הייתה שנה מעולה: שחורים הצילו את נאס"א ולבנים הצילו את הג'אז"; ל'לה לה לנד' יש 14 מועמדויות, אחת לכל שנה שדמיאן שאזל חי. זאת שנה חשובה מאוד עבורו, כי הוא צריך לבחור לאיזה קולג' ללכת"; "איזבל הופר, היית נפלאה בסרט שלך ואני ממש שמח שהמחלקה לשלום המולדת נתנה לך להיכנס למדינה"; "כאן אנחנו לא מפלים אנשים על סמך מוצא או דת, אצלנו זה על סמך גיל ומין".

"יש הרבה שחקניות לא מוערכות בעולם, אבל אני רוצה להתייחס להכי מוערכת יתר על המידה, הבינונית ביותר. זאת המועמדות ה-20 של מריל סטריפ. מה שמדהים כי היא בכלל לא הופיעה בסרט השנה, סתם הכנסנו אותה אוטומטית". הקהל כולו קם לסטנדינג אוביישן עבור סטריפ הבינונית.

מאחורייך אמה, מאחורייך!

03:33: ג'סטין טימברלייק הוא השליט של הבית הזה, והוא לא מחכה לאף אחד כדי להתחיל את המסיבה. "Can't Stop The Feeling" שלו מתוך הסרט "טרולים" (שמועמד היום לשיר הטוב ביותר), מתחיל כבר מרחבת הכניסה לתיאטרון, כשהמצלמה מלווה אותו עד לבמה מלאת הרקדנים. מה שמוביל אותנו אוטמטית לרגע שבו המצלמה עוברת על סלבס שמנסים לנענע, ולא תמיד נראים כאילו זה הצד החזק שלהם.

03:27: הכוכבים האחרונים על השטיח האדום מספרים את הקלישאות האחרונות על "לספוג את האווירה" ו"ליהנות מהרגע", ותיכף זה ממש מתחיל. אוסקר 2017, זה עומד להיות ארוך, זה עומד להיות פוליטי, זה עומד להיות "City of Stars" על ריפיט. מוכנים? יאללה ג'סטין, תוציא אותנו לדרך.

שלטון הפסלון: הסרטים שזכו בהכי הרבה פסלונים אי פעם. אימג' בנק - Getty Image, יח"צ, עיבוד תמונה
שלטון הפסלון: הסרטים שזכו בהכי הרבה פסלונים אי פעם/עיבוד תמונה, אימג' בנק - Getty Image, יח"צ

03:15: רבע שעה לפני הגונג, וזה הזמן להתייחס לראשונה להיסטוריה שעומדת בפנינו. "לה לה לנד" מועמד הלילה ל-14 פרסים, מספר השווה לשיא כל הזמנים שבו מחזיקים איתו גם "הכל אודות חווה" (1950) ו"טיטאניק" (1997). על פי סוכנויות ההימורים הוא אמור לצאת מכאן עם 8-10 פסלונים, הישג מרשים אבל לא כזה שישבור את שיא הזכיות של "טיטאניק", "שר הטבעות: שיבת המלך" ו-"בן חור" שעומד על 11.

הרס"רית טראג'י פ. הנסון מאשרת את המסדר הזה

ג'אנל מונה. GettyImages
אנחנו לא ראויים לך, ג'אנל מונה. אנחנו לא ראויים/GettyImages

03:10: זוהי השנה ה-16 ברציפות שבה טקס האוסקר נערך בתיאטרון דולבי, הממוקם בקניון הוליווד והיילנד בלוס אנג'לס. המנחה יהיה ג'ימי קימל, שייכנס לראשונה בחייו לתפקיד הקשה במיוחד הזה. היינו רוצים לספר לכם שהוא נבחר בקפידה מתוך סוללה של מועמדים נוצצים, אבל האמת היא שהוא פשוט טאלנט בכיר של רשת ABC (שמחזיקה בזכויות לשידור האוסקר עד 2028).

בשנים האחרונות ראינו לא מעט שמות גדולים שפישלו פעם אחר פעם (מלבד אלן דג'נרס) על במת האוסקר, ולאור העובדה שהטקס של השנה לא אמור, לפחות תיאורטית, להיות מותח או מפתיע במיוחד - העבודה של קימל תהיה קשה עוד יותר. אנחנו בכל מקרה מבטיחים לא לרחם עליו לרגע.

אגב, אם יש לכם כסף פנוי בצד ואתם בעניין של חשיפה מהירה למיליוני צופים ב-225 מדינות, תשמחו לדעת שעלות פרסומת של 30 שניות במהלך הטקס היא 2.1 מיליון דולר. זה אמנם נשמע הרבה כרגע, אבל האמת היא שמדובר במחיר זול בכמעט 60 אחוז מהמחיר של פרסומת זהה בסופרבול, אז די להתקמצן.

אמה סטון, אוסקר 2017. GettyImages
אמה סטון כבר כאן, מבחינתנו אפשר להתחיל/GettyImages

03:05: אז בוקר טוב לכם מבית וואלה! NEWS בתל אביב, אנחנו שמחים מאוד שהצטרפתם אלינו ללייב בלוג החגיגי הזה, וממהרים להכריז כבר עכשיו על משחק השתייה שילווה אותנו לאורך הלילה הארוך שלפנינו. החוקים פשוטים: שוט בכל פעם שדונלד טראמפ יוזכר באופן עקיף, שני שוטים בכל פעם ששמו יוזכר במפורש, שלושה שוטים אם מאט דיימון יופיע מתישהו במהלך הטקס כדי להפריע לג'ימי קימל, וארבעה שוטים לכל אזכור (ישיר או עקיף) של גולדן שאוור. פשוט, נכון?

אנחנו כאן אתכם, עמוסים בפחמימות וסוכרים שיכניסו כל קרדיולוג לחרדה, ומוכנים למסע בן משהו כמו 412 שעות, לאורכן של 24 הקטגוריות שיובילו להכתרתו של לה לה... כלומר, של המנצח הגדול של תעשיית הקולנוע, מתישהו כשהחמה תזרח. מדי פעם בפעם נציין גם נתונים ואנקדוטות מעניינות (טוב נו, מעניינות אותנו) לגבי המתרחש. הנה דוגמא אחת: עלות טקס האוסקר שבו נצפה ממש עוד מעט מוערכת ב-42.8 מיליון דולר. אם במקרה אתם מתגוררים בבית ספציפי בירושלים, תשמחו בוודאי לדעת שהסכום הזה שווה ל-85,600 בקבוקי שמפניה ורודה איכותית. רואים? מתמטיקה זה כיף.

03:00: טקס האוסקר ה-89, או בשמו הארוך יותר "הליכודיאדה של מחוז הוליווד והשפלה", ייצא ממש בקרוב לדרך ויחתום עונת פרסים מנומנמת משהו. קשה להיזכר בשנה שבה טופס ההימורים לאוסקר נראה היה קל כל כך, ובהתחשב בזה שחברי האקדמיה אוהבים להכות את התחזיות המוקדמות לפחות פעם אחת בכל טקס, ממש לא היינו מוציאים מכלל אפשרות שעוד נופתע כאן הלילה.

אוסקר 2017. GettyImages
הכנות אחרונות על הבמה בתיאטרון דולבי בלוס אנג'לס/GettyImages

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully