וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"אנשים קמים בכל בוקר לסיכון שהם יתפוצצו": ריאיון עם כוכבי הסרט "אסון בלב ים"

6.10.2016 / 6:30

קורט ראסל וקייט הדסון, אב חורג ובת בחיים האמיתיים, משתפים פעולה בסרט על דליפת הנפט במפרץ מקסיקו, שהפכה לאסון האקולוגי הגדול בהיסטוריה. "אתרי קידוח הם מקום מסוכן, שאליו מצטברים מיליוני שנים של לחץ", הם מסבירים, "זה מה שרצינו להראות בסרט"

יח"צ - חד פעמי

באחד מרגעי השיא של "ארמגדון", מתנדב ברוס וויליס להקריב את חייו לטובת הצלת כדור הארץ ומערכת היחסים של בתו ובן זוגה. מבט מהיר על תקציר העלילה וצוות השחקנים של "אסון בלב ים", יוביל את מעריצי הסרט לדמיין את סצנת הפרידה של וויליס מליב טיילר, עם שיר של אירוסמית שמתנגן ברקע. ובכל זאת, ישנם קווים מקבילים בין ההתרחשויות הבדיוניות של "ארמגדון" לבין הסיפור האמיתי של התקלה באסדת הקידוח "דיפווטר הורייזון", שהביאה לדליפת הנפט במפרץ מקסיקו ולאסון האקלוגי הגדול בהיסטוריה. בשניהם הגיבורים הם קודחי נפט, ובשניהם יש אשה שנשארת בבית, בן זוג שנשלח למשימה ואבא שאמור לדאוג להכל. רק שהאב ובתו הם לא כאלו על המסך, אלא רק בחיים: קורט ראסל וקייט הדסון.

"בכלל לא עבדנו ביחד", סותם ראסל את הגולל על השאלה שסקרנה את קבוצת העיתונאים שריאיינה את הדסון ואותו בפסטיבל טורונטו האחרון, עוד לפני שהספקנו לשאול איך היה להם. "אבל אם תשאלו אם הייתי רוצה לעבוד עם קייט, אז התשובה היא כן. ברור שכן". "הייתי מכריחה אותו גם אם הוא לא היה רוצה", מוסיפה הדסון בחיוך.

ראסל נכנס לחייה של הדסון כשזו היתה פעוטה, ומאז הוא נמצא במערכת יחסים עם אמה, השחקנית גולדי הון. הוא אינו אביה הביולוגי, אך לכל אורך הריאיון היא קוראת לו אבא. לשניהם קריירה עשירה בקולנוע: ראסל הוא שחקן עסוק כבר למעלה מחמישה עשורים, כשסרטי אקשן הם הלחם והחמאה של הקריירה שלו. הדסון פרצה בגיל 20, עם "כמעט מפורסמים" שגם זיכה אותה במועמדות לאוסקר, ומאז הפך שמה מזוהה עם ז'אנר הקומדיה הרומנטית.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
"ברור שהייתי רוצה לעבוד עם קייט". קורט ראסל/מערכת וואלה!, צילום מסך

"תעשיית הקולנוע נוטה לקבע שחקנים במשבצת מסוימת", היא מסבירה. "יש שחקנים שעובדים מאוד קשה כדי לצאת מאותה משבצת, וכאלו שמאמצים לחיקם את מה שנותנים להם ונהנים מזה. אני בחרתי ליהנות מזה. הייתי שמחה לעשות גם סרטי אקשן, אבל משום מה אנשים לא רוצים לראות אותי מרביצה".

"סרטי האקשן של היום הם לא מה שהיו פעם", מתרפק ראסל, ספק באכזבה ספק בהקלה. "האפקטים הממוחשבים שינו הכל. במובנים מסוימים זה מקל על העבודה שלי, אבל אני וותיק. לפעמים אני מעדיף לעשות דברים בדרך הישנה".

"אסון בלב ים" רווי אמנם באפקטים, אבל הוא שואף להישאר נאמן עד כמה שאפשר למציאות. בכל זאת, האסון אל מול חופיה של לואיזיאנה, שגבה את חייהם של 11 קודחי נפט, התרחש רק ב- 2010. לצורך הצילומים נבנתה אסדה בגודל של 85% מהאסדה המקורית, במה שנחשב לאחד מהסטים הגדולים בהיסטוריה. הדמויות גם הן מבוססות על כאלו שהיו על האסדה באותו יום גורלי: מארק וולברג הוא מייק וויליאמס, מהנדס על אסדת הקידוח "דיפווטר הורייזון"; הדסון היא אשתו, פלישיה, הרעיה המודאגת שעוקבת אחרי הדיווחים מהבית. וראסל הוא מנהל האסדה, ג'ימי הארל.

"אם מישהו היה מגלם אותי בסרט הייתי מצפה ממנו לפחות להרים טלפון", אומר ראסל. "כשאני מגלם דמות המבוססת על אדם אמיתי, יש לי מחויבות לעשות כמיטב יכולתי כדי לתפוס את המהות שלו ולהביא אותה למסך. מאוד רציתי לפגוש את ג'ימי, אבל זה לא הסתייע. לצערי, לא היה קשר ביני ובינו"

הדסון: "פלישיה וויליאמס היתה על הסט והיא היתה מדהימה. כאמא, יכולתי להתחבר לחוויה שלה. אני לא אוהבת שום דבר בעולם הזה כמו שאני אוהבת את הבן שלי, וגם בי מקונן הפחד שיום אחד אני אקבל את שיחת הטלפון המאוד מסוימת הזאת. על זה גם דיברתי עם פלישיה. את מנסה בכל הכוח לא ללכת למקום הזה, לא לחשוב שהנורא מכל קרה. כל החיים שלה התהפכו בשנייה אחת, ובגלל שהמוח לא מסוגל ממש לעכל את זה, הגוף נכנס פשוט למצב הישרדותי".

עוד באותו נושא

יום כיפור 2016: מדריך הסרטים השלם לצפייה ביתית

לכתבה המלאה
אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
"כשהמוח לא מסוגל לעכל, הגוף נכנס למצב הישרדות". קייט הדסון/מערכת וואלה!, צילום מסך

לא הרגשתם שמוקדם מדי לעשות סרט על מה שקרה?

ראסל: "אני לא יודע. מתי זה לא מוקדם מדי? אני חושב שהשאלה האמיתית שצריכה להישאל היא האם מישהו מנסה להרוויח על חשבונם של אלו שקיפחו את חייהם ובני המשפחות שלהם. אפשר להיות תמימים ולהגיד שלא, אבל זה משהו שתעשיית הקולנוע עושה כבר שנים. מה שחשוב הוא הסיפור שאנחנו מספרים, ואיך אנחנו מספרים אותו. ובסופו של דבר, אם נעשה את זה טוב, האנשים המעורבים בו יהיו מרוצים. אם נעשה עבודה מחורבנת, הם ייכעסו".

מה הסיפור שרצית לספר עם "אסון בלב ים"?

"תבינו מה כרוך בלמלא דלק במכונית שלכם. בסרטים רואים בדרך כלל נפט מבעבע ואנשים שפשוט שואבים אותו. אבל זה תהליך לא פשוט בכלל, ונורא מסוכן. אתרי קידוח נפט הם מקומות שהצטברו אליהם מיליוני שנים של לחץ, תנועה אחת לא נכונה והכל מתפוצץ. דיברתי עם הבמאי ועם המפיקים והסברתי עד כמה חשוב לי שהקהל יבין את זה. זה המחיר של הדלק שלנו, ויש אנשים שמוכנים לקום כל בוקר ולקחת את הסיכון שהם יתפוצצו".

הדסון: "היה קשה מאוד למשפחות לדבר על זה. אף אחד לא רוצה לחיות שוב את האסון, הם רוצים להתגבר ולהמשיך הלאה. מצד שני, הם איבדו חברים קרובים. זה כמו להיות במלחמה: חלק מהחבר'ה שלך ימשיכו איתך, וחלק לא".

האנשים האלה הם גיבורים?

ראסל: "האנשים שנקלעו לאירוע הזה הפגינו הירואיזם במעשים שלהם. ככה הם הגיבו. אבל מה אתם הייתם עושים? זה מה שהסרט מראה. כל אחד, במצבים מסויימים, יכול להיות גיבור."

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully