וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הלן מירן: "אני לחלוטין לא מאמינה בחרם. טוב, הנה אני כאן"

22.6.2016 / 21:33

הלן מירן הגיעה לישראל להנחות את טקס פרס בראשית, שיוענק מחר לכנר יצחק פרלמן. היא סיפרה על לחצה שמא בטקס לא תהגה נכון את שמו של רה"מ נתניהו, על הקשר המיוחד לארץ ונשאלה על ידי וואלה! תרבות האם תרצה להופיע בסרט ישראלי. צפו

כתב: שגיא בן נון, צילום: ניב אהרונסון, עריכה: אוהד פיטר

השחקנית הבריטית הלן מירן הגיעה לישראל במטרה להנחות את טקס פרס בראשית שיתקיים מחר (חמישי), פרס עולמי שנועד להכיר בזהות היהודית ובהישגים של יהודים. השנה הפרס, על סך מיליון דולר, יוענק לווירטואוז הכינור הישראלי אמריקאי יצחק פרלמן, על תרומתו הייחודית לאנושות כמוזיקאי ומחנך, פועלו למען בעלי צרכים מיוחדים ונאמנותו לערכי העם היהודי. במסיבת עיתונאים שנערכה היום בירושלים הודתה השחקנית כי היא לחוצה ממעמד הנחיית הטקס. "לא הייתי מנחה בעבר. זאת אחריות", אמרה. "אני קצת לחוצה לגבי זה, אני חייבת להודות. הרבה שמות ארוכים ומורכבים. במיוחד נתניהו. אני חייבת לא לטעות בזה. בלחץ של הרגע, אני מקווה שזה לא ייצא כמו סלט או משהו".

זהו אינו הביקור הראשון שלך בישראל, שיחקת ברימייק לסרט הישראלי 'החוב'. אנחנו מקווים לראות אותך משחקת בסרט ישראלי. האם זה עמד על הפרק או עומד על הפרק? עם איזה במאי ישראלי היית רוצה לעבוד?

"הו, אלוהים, זאת שאלה קשה", השיבה לנו, "כששיחקתי ב'החוב' הרגשתי 'הו, אלוהים, משהו מרגש מגיע לתעשיית הקולנוע, וזה הולך להיקרא 'סרט ישראלי'. כי זה היה כזה סיפור נפלא, וכפי שאתה יודע במקור סרט ישראלי, שעובד לסרט בשפה האנגלית. חשבתי שזה כל כך מקורי, זה היה כל כך רלוונטי. לפתע חשבתי, בחיי, יש אנשים מאוד חכמים שם בישראל. אני לא יודעת את השמות של הקולנוענים הישראלים הטובים ביותר מהזמן האחרון, ואני צריכה לדעת. אבל הרגשתי כשעשיתי את הסרט הזה שמשהו מבעבע פה בישראל. ואני חושבת שזה נפלא שיש עכשיו תמיכה בקולנוע כאן בירושלים. זה פנטסטי".

מירן נשאלה במסיבת העיתונאים כיצד נוצר הקשר המיוחד שלה עם ישראל, למרות שאינה יהודיה. "החיים מוזרים, נכון?", אמרה הלן, "זה בטוח הושפע מהביקור הראשון שלי בשנת 1967, זה היה מרגש לגלות את משמעות המלה 'צבר', שעוקצני מבחוץ אך רך ומתוק מבפנים", אמרה.

את יצחק פרלמן, זוכה פרס בראשית השנה, שאלנו האם המאבק בחרמות, ב-BDS, נעשה קשה יותר עם השנים, והאם קשה יותר היום לשכנע אמנים להגיע לישראל. "אם אני מגיע לארץ אני מקווה שיסתכלו עליי ויגידו 'הוא בא לארץ, אנחנו גם יכולים לבוא לארץ'", אמר. "תמיד היה בעיות. יש בעיות, יש תאונה, יש משהו כזה, אז תמיד אומרים 'אני לא בא'. ואני תמיד מנסה". שאלנו אם יוכל לתת לנו דוגמא למישהו שהתלבט אם לבוא לישראל והוא שיכנע אותו לבוא. "יש כזה סיפור. אני לא זוכר", אמר. "שמע, אני לא יכול להגיד 'אתה מוכרח לבוא'. אנחנו לא יכולים לעשות את זה. זה עניין של ההורים, עניין של איך הם רואים את ישראל בתור מרכז תרבותי ומוזיקלי, וזהו זה".

גם מירן התייחסה במסיבת העיתונאים לאמנים שמבטלים את בואם לארץ בגלל ה-BDS. "הבנתי את החרם של דרום אפריקה", אמרה. עם זאת, ביחס לחרם על ישראל הוסיפה: "אני לחלוטין לא מאמינה בחרם. טוב, הנה אני כאן". מחיאות כפיים רמות נשמעו בקהל.

seperator

הפרס, שיוענק זו השנה השלישית, ממומן על ידי קרן פרס בראשית, המבוסס על תרומה קבועה בסך 100 מיליון דולר. לפני שנתיים זכה בפרס ראש עיריית ניו יורק לשעבר, מייקל בלומברג, בשנה שעברה זכה בו השחקן מייקל דאגלס, שהפנה את הפרס שלו ליוזמות שבמרכזן הכללת משפחות מעורבות בהווי החיים היהודי. "יצחק פרלמן מגלם את כל הדרוש מזוכה פרס בראשית", מסר לתקשורת מייסד שותף ויו"ר פרס בראשית, סטן פולובץ. "יצחק רשם הצלחות מקצועיות מדהימות, באמצעות המוזיקה שלו הוא מביא אושר למיליונים ברחבי העולם. הוא היווה מקור עצום להשראה בקרב יחידים בעלי צרכים מיוחדים תוך שהתגבר על אתגרים אישיים עצומים בהם נתקל לאחר שמחלת הפוליו, בה חלה בגיל 4, הותירה אותו נכה. בנוסף, הוא החזיר לחברה בכך שהקדיש את רוב זמנו ומשאבים רבים ללימוד מוזיקאים צעירים ולעיסוק בפעולות לקידום יחידים בעלי מוגבלויות. אנו שמחים שיצחק הוא הזוכה שלנו לשנת 2016".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully