וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

עובדת במה 08: ברוס וויליס מאבד את הקסם גם בתיאטרון

7.10.2015 / 9:29

אחרי שורה של סרטים כושלים נראה שגם הניסיון של ברוס וויליס לעבור לתחום הבמה נקלע למשבר. וגם: הקאמבק של ג'ולי אנדרוז וההצלחה המטורפת של המחזה על גרין דיי. חדשות התיאטרון

בגיל 19 לוהקה לתפקיד לייזה דוליטל בברודווי בחורה צעירה וכמעט אנונימית בשם ג'ולי אנדרוז. זה היה באמצע שנות החמישים של המאה הקודמת וההצגה "גבירתי הנאווה" הפכה ללהיט היסטרי. 2,717 הצגות ו-6 שנים לאחר מכן, הפכה הנערה האלמונית לכוכבת גדולה. אחרי שוולט דיסני ראה אותה על הבמה, הדרך ל"מרי פופינס", "צלילי המוזיקה" ואינספור סרטים, הצגות ופרסים, היתה קצרה. עכשיו, לקראת גיל שמונים, נראה שאנדרוז נתקפה נוסטלגיה והחליטה שהגיע הזמן לסגור מעגל ולחזור אל אותו מחזה שגילה אותה לעולם. אז נכון, היא קצת מבוגרת בשביל להיות לייזה, ולכן לקחה על עצמה את תפקיד הבמאית בהפקה חדשה שתעלה בסידני אוסטרליה במהלך השנה הבאה. לא ברור עדיין מי תגלם את מוכרת הפרחים אך דווח כי אנדרוז עומדת להגיע בקרוב לאוסטרליה על מנת ללהק את ההפקה ולהתחיל בחזרות.

ג'ולי אנדרוז ב"גבירתי הנאווה". GettyImages
היו ימים. ג'ולי אנדרוז בימיה ככוכבת "גבירתי הנאווה"/GettyImages

למרות שבשנים האחרונות הוא עושה יותר ויותר ניתוחים פלסטיים ומסרב לקבל את העובדה שהוא מתקרב לגיל שישים – קווין בייקון הוא עדיין אורח מבוקש על המסך שלנו, על הבמה או סתם בסופר השכונתי. לאור העובדה שכבר מזמן לא יצא לו סרט ראוי לשמו וגם לא נראה לנו שהוא יוצא לקניות באזור מגורינו, אפשר רק לקוות שההפקה הבימתית החדשה בה הוא עומד לככב תעשה את העבודה. בייקון עומד לגלם את דמותו של אל. בי. ג'פריז, בהצגה "חלון אחורי" המבוססת, כמו גם סרטו של היצ'קוק מ-1954, על סיפור קצר מאת קורנל וולריץ'. במוקד נמצא סיפורו של צלם עיתונות (בייקון) הספון בביתו בכיסא גלגלים עקב פציעה ברגלו ומשוכנע שהיה עד לרצח לאחר שהשקיף על שכניו מחלון ביתו. ההפקה מתוכננת לעלות באוקוטובר הקרוב בניו יורק.

קווין בייקון. GettyImages
משחק אותה היצ'קוק. קווין בייקון/GettyImages

מה יהיה עם ברוס וויליס? כבר מספר שנים שהבחור מנסה להנדס לו קאמבק ראוי בכל מיני סרטים סוג ז', והנה הגיע וודי אלן וליהק אותו לסרטו החדש. לרגע נדמה היה שהמזל חוזר להאיר לו פנים. או שלא. בימים האחרונים מתמודד הכוכב עם שמועות כי אלן פיטר אותו לאחר צילום סצנות ספורות בלבד ולמרות שההפקה טוענת שהצדדים נפרדו בהסכמה השמועות חוגגות. האם זה בגלל שקשה לעבוד עם וויליס aka ג'ון מקליין או בגלל שאלן הגיע למסקנה שהוא לא שחקן מספיק טוב? או אולי זה פשוט עניין של "התנגשות בין לוחות הזמנים" של וויליס שמחויב להפקה התיאטרלית של "מיזרי" בברוודוי , כפי שסיפרו גורמים מטעמו. כנראה שנותר לנו רק לנחש: פוטר או התפטר?

ברוס וויליס בטקס ה"טוני" 2015. GettyImages
"התנגשות של לוחות זמנים". ברוס וויליס בטקס פרסי הטוני/GettyImages

פורסט וויטקר, זכה ב2006 באוסקר על תפקידו כאידי אמין בסרט "המלך האחרון של סקוטלנד" ומוכר לא פחות מ"משחק הדמעות", " גוסט דוג" ועשרות סרטים נוספים. את צעדיו הראשונים בברוודוי הוא יעשה רק באביב הקרוב במחזה Hughie"" מאת יוג'ין אוניל. Hughie"" הוא מחזה לשני שחקנים המתרחש בלובי של מלון קטן במנהטן. וויטקר הוא סמית, רמאי קטן ושיכור המבכה את מותו של פקיד הלילה של המלון יואי. סמית, שבטוח שמותו של אותו פקיד השפיע לרעה על מזלו, מנהל שיחה עם פקיד הלילה החדש ומגולל באוזניו סיפורים על ימים יפים יותר ועל הזמן שבילה עם יואי. וויטקר נכנס לנעליו הגדולות של אל פצ'ינו שלפני עשרים שנה כיכב ואף ביים את המחזה בברוודויי.

פורסט וויטקר. GettyImages
נכנס לנעליים של אל פצ'ינו. פורסט וויטקר/GettyImages

שלוש נשים, חברות הכי טובות. נשמע מוכר אבל הפעם מדובר ב"על אהבה וחברות", מחזה בריטי חדש ומצליח מאוד פרי עטה של אמיליה בלמור שיעלה החודש ב"בית לסין". מגי אזרזר, נתי קלוגר ומיכל שטמלר הן שלושת הנשים הנפגשות לראשונה באוניברסיטה, אחת מגיעה ממשפחה קשת יום, השנייה מלאת תשוקה לחיים והשלישית בעלת מודעות חברתית גבוהה. יחד הן טורפות את החיים ומרגישות בלתי מנוצחות. אך כמו בכל סיפור, השנים חולפות והבחירות שעושות הנשים מעמידות את החברות שלהן במבחן ומאלצות אותן ללמוד איך לאהוב, איך לעבוד ואיך לחיות. את המחזה ביימה עדנה מזי"א ותרגם אלי ביז'אווי.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
"על אהבה וחברות"/מערכת וואלה!, צילום מסך

אין ספק שכשהמחזמר "גרין דיי, אמריקן אדיוט" עלה, קיוו המפיקים שמעריצי הלהקה יגיעו לפרגן, אבל נראה שאף אחד לא העלה בדעתו שיתברר כי מדובר בכזאת ביצת זהב. המחזמר, שעלה לראשונה ב2010 ושוב ביולי האחרון, מבוסס על שירי אלבום הקונספט המצליח של הלהקה ושונה מעט מהשטנץ הקבוע של ברודוויי. ""American idiot מספר את סיפורם של ג'וני, טני ו-וויל, שלושה חברי ילדות המחפשים משמעות בעולם של אחרי ה-11 בספטמבר וכולל הרבה¬¬¬ אלכוהול, סמים, מלחמה אחת בעירק, התאבדות והרבה הרבה דיסטורשן. מאז שעלה זכה המחזמר בפרסי טוני וגראמי ולאור ההצלחה המטורפת והקהל שממשיך לנהור לאולם, הוחלט להוסיף הופעות והמחזמר לא ירד החודש כפי שתוכנן אלא יוארך עד סוף נובמבר.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
אין תמונה/מערכת וואלה!, צילום מסך

תיאטרון מלנקי הוקם לפני 17 שנה ע"י עולים מרוסיה ובשנות פעילותו זכה למוניטין נפלאים וקהל נאמן. לאחר מספר שנים של פעילות נקלע התיאטרון לקשיים כלכליים ומאז מנסה לשקם את עצמו בעזרת יוצריו ושחקניו הנאמנים. "תותים של קיץ" שעולה בימים אלה בשיתוף פעולה בין התיאטרון לקפה לנדוור שבגן מאיר, בו הוא מתארח, הוא ניסיון כזה. את "תותים בקיץ", קומדיית קיץ על אהבה וכתיבה ועל כוחה של האהבה לטרוף את כל החוקים - גם של הכתיבה, כתבה אוולין דה לה שאנלייר ותרגם וביים רודיה קוזלובסקי, שחקן התיאטרון לשעבר. משתתפים עוד: שיר גדני, קרן ברגר והמחזאי והשחקן גור קורן, זוכה פרס מחזאי השנה על "מוגבלים" של תיאטרון בית לסין.

seperator

היא שיחקה בלא מעט סרטים וסדרות, אין ספק שהיא מאוד דומה לאמא שלה ואפילו שיחקה את דמותה הצעירה בסרט "לפנות ערב", אבל נכון להיום מיימי גאמר, בתה של מריל סטריפ, טרם כבשה את המסך. לא עושה רושם שצריך לדאוג לה היות ובכל מה שקשור לתיאטרון, הילדה עושה הרבה נחת לאמא ומתגאה בקריירה בימתית מרשימה למדי, הכוללת פרסים והערכה רבה. בימים אלו מגלמת גאמר את התפקיד הראשי בבכורה העולמית באוף ברודווי למחזה "Ugly Lies the Bone", המספר את סיפורה של ג'ס, חיילת משוחררת, החוזרת הביתה לפלורידה אחרי שלוש שנים באפגניסטן. מלבד המראות והזיכרונות הקשים שרודפים אותה, חוזרת ג'ס עם "מזכרת" נוספת- כוויות קשות אשר צילקו את גופה ונפשה. ג'ס מגלה שלא רק היא, אלא גם משפחתה, השתנתה בזמן שחלף ומוצאת מזור בטיפול פסיכולוגי חדיש המשלב משחקי ווידאו של מציאות מדומה. דרך הטיפול היא מתחילה לבנות מחדש את חייה. ההפקה תרוץ עד אמצע נובמבר השנה.

מיימי גאמר. GettyImages
עושה את אמא גאה. מיימי גאמר/GettyImages

גם אלה מאתנו שלא היו מחובבי ז'אנר סרטי ההרפתקאות לגיל הנעורים, לא יכלו שלא להתאהב ב"צ'אנק", "פה" ושאר החברים המגניבים מ"הגוניס", סרט הקאלט מ1987. למרות שב-2010, עת חגגו המעריצים 25 שנה ליציאת הסרט, היו לחשושים שהתעקשו כי מתוכנן סרט המשך, דווקא עכשיו, כשאנחנו מתקרבים לחגיגות השלושים שנה, מדווח במאי הסרט המקורי, ריצ'רד דונר, כי בשנה הבאה הוא עומד לביים את הגוניס מחדש - אבל הפעם על בימת אוף ברודוויי. עוד לא ידוע מי ישתתף בפרויקט, אך דונר בן ה-85, שביים גם את "סופרמן" הראשון עם כריסטופר ריב, סיפר בהתרגשות כי מודבר בתיאטרון מסוג אחר בו "הקהל למעשה לא יישב בכיסאות. הוא ייכנס למין מחסן גדול, בו יתחילו אירועי המחזה, ויהפוך להיות חלק מהסיפור ויעבור את מסע ההרפתקאות הזה ביחד עם השחקנים".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully