וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חדש על המסך

1.4.2010 / 8:00

צעירה מתאהבת בחייל, נער מנסה להפוך לגיבור על, פושע צרפתי נהנה מהמזל – וכולם נפגשים הערב על המסך הגדול

קיק אס

עיבוד לקומיקס המהולל של מרק מילר, שמעניק זריקת מרץ שובבה, אפלה ואלימה לז'אנר גיבורי העל. מי שמוציא לדרך את ההרפתקה הסוחפת הוא דין, נער בודד המחליט כי אף שלא נעקץ בידי עכביש, לא נולד בכוכב אחר ולא ראה את הוריו נרצחים לנגד עיניו – בכל זאת הוא רוצה להפוך לגיבור על. השאיפה הזו תיח אותו (ואת הצופים) למקומות לא צפויים.

מן הביקורות: גם בארצות הברית מגיע "קיק אס" רק היום לאקרנים, כך שטרם התפרסמו עליו ביקורת רבות. עם זאת, פה ושם כבר התפרסמו עליו כמה חוות דעת, והן היו יוצאות מגדר הרגיל. אמפייר ציין כי מדובר ב"בידור מושלם ומלא מרץ", וראייטי שיבח את הסרט על הברק שלו ואתר IGN אף הצהיר כי זהו אחד מסרטי גיבורי העל הטובים בכל הזמנים, אם לא הטוב שבהם.

ציונים: רוטן טומיימטוס – 95.

במאי: מתיו וון. שחקנים: כריסטופר מינץ-פלאס, מרק סטרונג, ניקולס קייג' (106 דקות).

נביא

אחד הסרטים האירופאיים הגדולים של השנה, שהיה מועמד לאוסקר בצד "עג'מי" וגם לגלובוס הזהב, קטף את פרס הבפטא לסרט בשפה זרה ואת הפרס הגדול של חבר השופטים בפסטיבל קאן, וגרף תשעה פרסי סזאר ובהם הפסלון לסרט הטוב ביותר. הסרט נקרא על שם מאליק, עבריין צרפתי ממוצא ערבי שניחן בסגולות נבואיות. הסגולות הללו מאפשרות לו לשרוד בבית הכלא שאליו הוא נשלח, והפושע הקטן אף מצליח לרכוש לעצמו בהדרגתיות מעמד אימתני מאחורי הסורגים. האם מנביא יהפוך מאליק למלך?

מן הביקורות: בצד המועמדויות לגלובוס הזהב ולאוסקר, היה "נביא" אחד הסרטים הזרים החביבים על התקשורת האמריקאית בשנה האחרונה. לוס אגנ'לס טיימס הצהיר כי זהו מסוג הסרטים שמזכירים לצופים מדוע הם אוהבים קולנוע. רולינג סטון הגדיר אותו כקלאסיקה מיידית והוליווד ריפורטר כינה אותו "חוויה אינטנסיבית ומשוחקת להפליא". רק הניו יורקר השבית את השמחה וטען כי הסרט עמוס מדי ובשלב מסוים עולה על גדותיו.

ציונים: רוטן טומיימטוס – 96, מטה קריטיק – 90.

במאי: ז'אק אודיאר. שחקנים: נילס ארסטרופ, טאהר רחים (106 דקות).

ג'ון היקר

לאחר "סיפור אהבה בלתי נשכח", "היומן" ו"לילות ברודנטה", מגיע עיבוד קולנועי נוסף לכתביו הסכריניים של ניקולס ספרקס. כרגיל בעיבודים הללו, גם הפעם אנו מזילים דמעות מול סיפורם של שני אהובים שנאלצים להתגבר על מכשולים רבים כדי לממש את תשוקתם. במקרה זה, הרומנטיקנים האמיצים הם ג'ון (צ'אנינג טאטום) וסוואנה (אמנדה סייפריד), והמהמורה שהם נאלצים לדלג עליה היא התגייסותו של הצעיר הגיבור לצבא ארצות הברית. האם ג'ון יצליח לשלב בין אהבתו לדגל האמריקאי וכמיהתו לחמוקיה של סוואנה?

מן הביקורות: אמנם הסרט הלהיב את קהל הנערות וזכה להצלחה קופתית מרשימה בארצות הברית, אך כפי שקורה בדרך כלל במקרים כאלה, הביקורת לא היתה שותפה להיסטריה הציבורית. ניו יורק פוסט הכריז כי הוא מוציא שם רע לסוחטי הדמעות באשר הם, טיים גער בו על כך שהוא מתמשך בצורה מייגעת בלי להגיע לשום מקום ולוס אנג'לס טיימס הוסיף כי הוא שטחי אפילו יחסית לסרטי הולמרק למיניהם.

ציונים: רוטן טומיימטוס – 28, מטה קריטיק – 43.

במאי: לאסה הלסטרום. שחקנים: צ'אנינג טאטום, אמנדה סייפריד, ריצ'רד ג'נקינס (105 דקות).

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully